12 Nov 2012

[VIDEO] Pembaca Berita Sebak & Menangis Lapor Berita Kekejaman di Syria


Pembaca berita televisyen ini tidak dapat menahan kesedihan apabila membacakan berita berkenaan seorang anak kecil, Muhammad Dhiya’ yang ditembak oleh Rejim Bashar.

Ayah Muhammad Dhiya’ menjerit-jerit supaya Rejim Bashar berhenti daripada menembak untuk menyelamatkan anaknya, namun permintaannya itu tidak dipedulikan hingga anaknya terbunuh dengan kejam.

Sama-samalah kita doakan semoga umat Islam di Syria diselamatkan dari kezaliman pemimpin dan pemerintahan yang zalim. -halimislam



11 ulasan:

Ngah Phg asal Melaka berkata...

sy dah bnyk tengok dlm you tube..memang zalim dan jahatnya anggota rejim bashar ni..sesama bangsa, sama2 Islam sanggup beliau menikam2 badan/mata/jantunghati wpun dah meninggal dunia..kwn2 dia suka tengokkan perbiatan dia tu

Awanama berkata...

kesiannyer...marilah kita sama2 menumbangkan rejim yang maha ganas lagi tidak berperikemanusiaan ini..kita pakat dengan israel sekali yer sama2 bantai rejim Assad ini...bukan ke israel lagi jahat? oh tu takpe..diaorg jahat serta kejam dengan org arab/ palestin jer...dgn rakyat sendiri diorg bukan main jaga lagi..jadinya Assad ni lebih kejam sebab bantai rakyat sendiri & dia lak pengganut syiah..ayuh kawan2 semua..mari kita pakat jatuhkan iran dan syria dan marilah kita sama2 bersekongkol dengan rejim zionist yang sanggup bekerjasama dengan kita...Takeebeeerr!!!!

Awanama berkata...

inilah kekejaman puak syiah yang sentiasa memusuhi ahli sunnah.perlu diingat syiah dan yahudi serta syaitan amerika adalah musuh umat islam yang sebenar.

Awanama berkata...

sebab tu wajib menentang orang yang dzolim

Awanama berkata...

regim basyar sekutu syiah. begitulah puak2 syiah ni yg bertopengkan islam tp sebenarnya musuh dlm selimut. mereka jauh lebih bahaya dr puak2 kafir.

wak parjoe berkata...

Memang la dzolimm tetapi sebagai pembaca berita jangan la emosi. baca dengan penuh beretika lagi profesional gitu......Ini berita, bukannya bual bicara atau ruang rintih merintih !

Awanama berkata...

Masya'Allah zalim sungguh rejim Bashar Assad, setanding pak Israel nun.

Cantik sungguh rupa Pembaca Berita Arab itu, elok dibuat Isteri Muda dxan hidup tinggal di Malaysia amat baik untuk Nya, keluarga serta anak anak Nya juga.

Memang cantik sungguh....

Awanama berkata...

Masya'Allah zalim sungguh rejim Bashar Assad, setanding pak Israel nun.

Cantik sungguh rupa Pembaca Berita Arab itu, elok dibuat Isteri Muda dxan hidup tinggal di Malaysia amat baik untuk Nya, keluarga serta anak anak Nya juga.

Memang cantik sungguh....

Awanama berkata...

Wak parjoe wak parjoe...
Air mata jatuh berderai tak tertahan lagi...lebih2 lagi beliau nembaca berita buruk berkaitan bangsa dn negara sendiri...
Kezaliman yg hyper kepada warga tua dn knk2 yg lemah yg xbrupaya melawan...saya berasa pembaca ini beretika dn profesional...cuma hatinya lembut dan kesedihannya xboleh dibendung lagi...
Syukur hatinya tak sekeras hati wak parjoe...
Profesional dan beretika disaat bangsa seagamanya dizalimi??? pirah mabuk...

Awanama berkata...

Kita berdoa kepada Allah S.W.T agar kekejaman yang berlaku di Syria berakhir. Itu saja kita mampu lakukan. Sekarang kita kena fokus macam mana nak jatuh pemerintah kejam yang sekarang memerintah Malaysia ini, sebelum apa yang berlaku di Syria berlaku juga di Malaysia ini. Ini adalah perkara yang kita kena fokus sekarang.

Awanama berkata...

Kisah syiah ni kisah lama. Begitu juga kisah pemimpin2 Islam zalim. Cthnya di zmn Umayyah, Abbasiah. Khalifah bertukar2 ada yg ok & ade yg zalim. Yg terkenal sngat ok Khalifah Umar b Abd Aziz, tu pun diracun begitu juga Imam Hanafi .

Rentetan konflik dulu2 bersambung smpai zaman ni di mana kita menyaksikan, jadi kita bole le fikir & tetapkan pendirian mana yg kita perlu sokong & tolak supaya x mnyesal bila mengadap Allah nanti.