10 Sep 2012

[VIDEO] Peluk Islam Setelah Selesai Ceramah Umum PAS Kawasan Balik Pulau

Alhamdulillah...
kita menerima seorang lagi saudara baru yang memeluk Islam pada malam tadi setelah selesai ceramah umum PAS Kawasan Balik Pulau di Dataran Teluk Kumbar...

Ustaz Mohd Fauzi selaku YDP PAS Kawasan Balik Pulau merangkap Timbalan Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang telah mengajar saudara baru yang berbangsa Cina mengucap DUA KALIMAH SYAHADAH...

TAKBIRRR!!!...ALLAHUAKBAR...



3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah. Semoga Allah terus memberi taufik dan hidayah kepada beliau. TAKBIR!!!!!!!!!!!!!!!! ALLAHUAKBAR X3

Amuraria berkata...

harap ada follow-up selepas mereka memeluk agama islam ,kerap setelah saudara baru memeluk islam jika tanpa panduan & bantuan akan keliru & terbiar yang akan menyebabkan agama islam itu sendiri dipandang serong ! banyak kes depan mata bila mula saudara baru memeluk agama islam dirai & hebuh tapi lepas tu dibiarkan saja tanpa ambil berat menyebabkan mereka sukar dalam kehidupan baru dengan keluarga sendiri pun menolak mereka ! insyaAllah moga dapat perhatian semua musimin/muslimat , ABU jangan lupa !

Tanpa Nama berkata...

Kita org Islam mestilah peka ttg badan2 kerajaan/NGO2 yg jaga kebajikan sedara2 ni spr PERKIM, Muslim Revert Ass, AlKadim (bawah Us Husin Yee), Pusat Zakat, Majlis Agama Islam dll di tempat masing2, kerana bila kita didatangi oleh mereka, kita bole rujuk atau bawa mereka ke tempat2 berikut.

Sbb klu kita sorang yg nak jaga dari segi ilmu & kewangan, mungkin kita x mampu, jadi di tempat2 tersebut biasanya ade banyak kemudahan yg membolehkan mereka dpt bimbingan sempurna. Malah tak mustahil, mereka akan jadi lebih baik dari Islam keturunan.

Sebaiknya kita jadi ahli & menyumbang tenaga & kewangan di situ sikit2/ yg mampu, supaya manfaatnya ramai yg dapat.

Berjamaah lebih baik dari sendiri2.
(Saranan Nabi saw)