30 Sep 2012

Ada Lagi Pemimpin Kanan BN Sabah Bakal Sertai PR

B eberapa pemimpin kanan BN Sabah dijangka akan mengikuti jejak dua Ahli Parlimen BN Sabah yang meninggalkan parti sebelum ini.

Bayangan tersebut dibuat oleh Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali ketika menyampaikan ucapan dalam Rapat Pimpinan Nasional PKR 2012 di Pusat Konvensyen Shah Alam hari ini.

“Sekarang kita ada dua orang pemimpin BN Sabah sertai kita, Insyaallah minggu depan akan ada lagi yang akan jadi agen kita,” kata Azmin.

Azmin ketika memberikan penjelasan lanjut kepada TV Selangor mendakwa, pihak yang dimaksudkan akan meninggalkan BN tersebut termasuk pemimpin kanan BN di Sabah.

“Memang ada perbincangan dijalankan dengan pemimpin BN di Sabah dan Sarawak tentang bagaimana mereka boleh mainkan peranan untuk membawa perubahan untuk rakyat Sabah dan Sarawak.

“Ini soal startegi, jadi tak semestinya kita umumkan semuanya serentak, kita tunggu masa yang sesuai, tetapi seperti saya nyatakan tadi, akan ada lagi pimpinan kanan, penting tempatan yang akan sertai kita,” kata Azmin sebaik selesai rapat tersebut.

Menurut Azmin, pemimpin-pemimpin yang terlibat merupakan pemimpin di peringkat Parlimen dan juga Adun di Sabah.

Selain itu, Azmin berkata perkembangan terkini di Sabah dan Sarawak menyebabkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berada di dalam keadaan tertekan dan marah.

“Isu ini menjadi kemarahan PM Datuk Seri Najib, sebab itulah dalam belanjawan baru-baru ini tiada peruntukan yang benar-benar menggembirakan rakyat Sabah kecuali menyentuhnya secara pinggiran sahaja,” ujar Azmin lagi.

Sebelum ini, baru-baru ini bekas Timbalan Ketua Menteri Sabah yang juga Ahli Parlimen Tuaran, Datuk Seri Wilfred Bumburing dan Ahli Parlimen Beaufort, Datuk Lajim Ukin mengumumkan meninggalkan BN untuk menyertai PR.

Tindakan kedua-dua Ahli Parlimen tersebut menyebabkan BN mulai kehilangan pengaruhnya terhadap masyarakat tempatan di beberapa kawasan kubu kuat mereka sendiri. -selangorku

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalaulah ada lagi Ahli-ahli Parlimen yang prihatin untuk menukar arah dan tukarkan kerajaan yg ada ini sebelum PRU13 bagi membolehkan reformasi ke atas SPR dilakukan, barulah diadakan PRU ke 13.

Tanpa Nama berkata...

Bagaimanakah cara utk membersihkan senarai pengundi sb pada aku, selagi ianya tidak dpt dilakukan, aku x yakin kita akan dpt memenangi PRU13. Jangan lupa mereka tu penipu. Tentu mereka juga telah membuat strategi halus dan apa jua taktik utk memenanginya

BaDiN berkata...

Molek gok kalu gitu.Smolek-moleknya tubik segera sebelum Bajek marin dibuat undian di Parlimen.Pada MP MP PR jangan ponteng pulok masa hari pengundian ,Jangan ulangi lagi seperti tahun lepas.
Ayuh pakat pakat kita ambil Anak Kunci Petra Jaya cara terkormat.

Tanpa Nama berkata...

Kalau pemimpin kanan yg dah pencen, baik tak payah, takut-takut menambah masalah pula

Tanpa Nama berkata...

Agak agak berapa banyak duit ditabur untuk beli itu.. Semuanya telah jadi rahsia umum kebanyakan pemimpin yang melompat sama ada telah habis hayat politik mereka atau cari keuntungan duniawi dengan menjual sokongan..