22 Mei 2012

Kereta Yuna Dipecah Masuk - Terkilan Dituduh Elak Beri Komen

Yuna Terkilan Dituduh Elak Komen Insiden Kereta Dipecah Masuk

KUALA LUMPUR: Penyanyi dan komposer Yunalis Zarai (Yuna) terkilan apabila dituduh cuba mengelak daripada memberi kenyataan kepada pihak media susulan insiden keretanya dipecah masuk pada Khamis lalu.

Yuna tidak sangka tindakannya yang enggan mengulas panjang mengenai insiden keretanya dipecah masuk pada Khamis lalu menimbulkan salah faham kepada media. - Foto oleh RICKY LAI

Yuna, 26, berkata dia berasa kesal dengan tuduhan itu kerana pada hakikatnya dia sibuk di lokasi penggambaran iklan sebuah produk ketika dihujani panggilan daripada pihak media.

“Saya berasa kesal dan terkilan dengan tuduhan itu. Terlalu banyak perkara yang berlaku menyebabkan saya tidak dapat memberikan komen apabila dihujani panggilan wartawan.

“Lagipun saya tidak mahu kecoh-kecoh mengenai perkara itu atas dasar keselamatan,” katanya kepada mStar Online.

Yuna berkata demikian ketika ditemui selepas pelancaran klip video lagu terbarunya berjudul Sparkle di sini, petang Isnin.

Dalam kejadian kira-kira pukul 6 pagi 17 Mei lalu, kereta milik penyanyi itu dilaporkan dipecah masuk di Subang Jaya, dekat sini. Ia dipercayai dipandu seorang rakan yang juga pemain gitar kumpulan muziknya iaitu Farhan Fazlishah (Pa’an) sebelum dibawa pulang ke rumah gitaris itu Subang Jaya.

Difahamkan juga, kejadian itu mengakibatkan Yuna kerugian sebanyak RM5,000 apabila radio kereta dan gitar milik artis barunya Diandra Arjunaidi yang dipinjam penyanyi baru itu turut dicuri.

Penyanyi lagu Live Your Life itu berkata, tindakannya mengemas kini insiden tersebut menerusi Twitter miliknya adalah bertujuan untuk memberi peringatan kepada para peminat dan bukan untuk menghebahkan peristiwa itu sehingga menjadi perhatian pihak media.

“Pada awalnya, niat saya mengemas kini insiden itu di Twitter adalah untuk berkongsi dan memberi peringatan kepada peminat agar berhati-hati dengan persekitaran.

“Sebelum ini, saya kerap berkongsi pelbagai perkara dengan mereka menerusi medium itu. Namun, saya tidak sangka pula isu ini akan menjadi besar,” jawabnya.

Yuna menyaksikan pelancaran klip video lagu terbarunya, Sparkle yang dirakamkan menggunakan telefon pintar Samsung Galaxy Note.

Ditanya mengenai perasaannya berhubung kejadian itu, Yuna berkata dia menerima kehilangan itu dengan reda tetapi bimbang kerana pendedahan maklumat mengenai kejadian itu di media boleh mengancam keselamatan mereka.

“Saya tidak kecewa sangat dengan kehilangan dua barang itu kerana ia sudah pun berlaku. Tentang gitar itu, saya sudah uruskan dengan Diandra. Saya bersyukur kerana kereta itu tidak dicuri.

“Apa yang saya bimbangkan adalah pendedahan maklumat mengenai jenis kereta dan alamat rumah Pa’an mendatangkan bahaya kepada kami.

“Kereta itu turut dipandu oleh ibu dan bapa saya. Saya risau jika disebabkan pendedahan itu keselamatan keluarga pula yang terancam,”
jelasnya.

Dalam perkembangan lain, Yuna berkata dia berasa bangga dengan klip video lagu terbarunya itu yang diilhamkan menerusi The Sparkle Project dengan menggunakan telefon pintar Samsung Galaxy Note.

“Ini adalah klip video terbaik dan terbesar daripada saya setakat ini. Saya sangat suka dan puas hati dengan hasilnya kerana ia dihasilkan dengan menggunakan telefon pintar.

“Secara peribadinya, saya sangat kagum dengan hasilnya selepas melihat klip video itu,” ujarnya yang juga duta telefon pintar berkenaan.-mstar

Kereta Dipecah Masuk, Yuna Terima Musibah Dengan Reda

PETALING JAYA: Penyanyi Yunalis Zarai atau Yuna menerima musibah dengan reda apabila keretanya dipecah masuk sehingga kerugian RM5,000 pada pagi Khamis.

Pengurus penyanyi tersebut iaitu Nor Zaina Wardah (Wawa), 26, yang dihubungi mStar Online berkata, kejadian itu bukan perbuatan khianat pihak tertentu selain menganggap ia mungkin secara kebetulan.

“Yuna reda dengan kejadian itu. Ia mungkin kebetulan dan kami tidak syak ia perbuatan khianat,” kata Wawa kepada mStar Online ketika dihubungi di sini, Jumaaat.

Dalam perkembangan berkaitan Wawa berkata Yuna enggan memberi sebarang kenyataan susulan dan butiran lanjut mengenai kejadian itu demi keselamatan.

Ia disebabkan pihaknya bimbang pendedahan melalui media boleh menyebabkan keselamatan mereka terganggu selain bimbang kereta dipandu Yuna dikenali oleh orang ramai.

“Saya minta maaf kerana Yuna sedang sibuk dengan penggambaran pada waktu ini dan dia tidak mahu memberikan sebarang komen mengenai kejadian itu atas dasar keselamatan.

“Memang ramai media yang menghubungi untuk mendapatkan kenyataan tetapi Yuna agak bimbang lebih banyak maklumat mengenai kereta didedahkan, ia akan diketahui umum.

“Cuma, apa yang buat Yuna terkilan adalah kehilangan radio keretanya dan gitar milik Diandra Arjunaidi yang dipinjamnya itu,” jelasnya.

Dalam kejadian kira-kira pukul 6 pagi Khamis, kereta Mitsubishi ASX milik penyanyi itu dilaporkan dipecah masuk di Subang Jaya, dekat sini.

Ia dipercayai dipandu seorang rakan yang juga pemain gitar kumpulan muziknya iaitu Farhan Fazlishah (Pa’an) sebelum dibawa pulang ke rumah gitaris itu Subang Jaya.

Difahamkan juga, kejadian itu mengakibatkan Yuna kerugian sebanyak RM5,000 apabila radio kereta Yuna dan gitar artis barunya Diandra Arjunaidi yang dipinjam penyanyi baru itu turut dicuri.
-mstar 18/5/12


4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Adakah kisah artis memberikan manfaat kepada pembaca?

AzMiR

Unknown berkata...

tidakkah sudah ramai artis "berhijrah"?

Mengapa berita mereka tidak boleh disiarkan, apatah lagi melibatkan kes jenayah yang menimpa mereka?

Tanpa Nama berkata...

Siarkan le GB, asal jgn siar gambar tak senonoh yg bole teransang sahwat sudah le.
Dia ade peminatnya sendiri, yg tak minat tu, mungkin dia minat yg lain.
Adik tak minat dia ni, tapi adik minat Ina naim. Apa nak buat. Dapat pulak jodoh dgn penyanyi nasyid yg kira bole dicontohi. Adik juga minat maher Zain , Misut Kurtis dll.

Sungguhpun gitu, org lain mungkin tak suka, kan, kan,kan.

Tanpa Nama berkata...

Bila dah dilapor untuk siasatan pihak polis, elok dan bijak untuk tidak buat komen. Pemberita malaysia ni cerita ttg artis mmg cepat nak lapor sedangkan banyak penderitaan rakyat yang leih perlu diatasi.