14 Apr 2012

Isu YB UMNO Berpoya-poya Di Kelab Dangdut: PAS Cabar Ali Rustam Saman Akhbar

Isu YB di pusat hiburan, Ali tertinggal bas

PAS Melaka menyifatkan Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam tertinggal bas dan kurang bermaklumat mengenai isu seorang wakil rakyat Umno yang diperiksa di dalam pusat hiburan di Melaka Raya, baru-baru ini.

Menurut Timbalan Pesuruhjaya PAS Melaka, Ustaz Kamarudin Sidek, Ketua Menteri Melaka perlu merujuk kepada laporan akhbar Sinar Harian dan Sin Chew Jit Poh bertarikh 25 Mac 2012 berkenaan isu seorang wakil rakyat turut diperiksa di sebuah pusat hiburan jam 2.40 pagi.

"Dua buktinya iaitu akhbar Sinar Harian dan Sin Chew Jit Poh menyatakan wakil rakyat daripada Jasin, asasnya ada dan saya harap polis maklumkan kepada Ketua Menteri bahawa ada wakil rakyat dalam serbuan itu.

"Kalau rujuk laporan media itu YB BN kena nafikan kerana YB pembangkang tak terlibat sebab kalau ada mesti media perdana melaporkannya secara terperinci, isu ini isu moral,"
ujarnya.

Beliau turut meminta polis membuat kenyataan berhubung isu ini kerana media secara jelas melaporkannya tetapi sebaliknya tiada laporan polis yang dibuat mengenai insiden tersebut.

"Kita cabar wakil rakyat terbabit atau BN saman dua akhbar ini sekiranya berita itu tak benar dan minta wakil rakyat dari Jasin iaitu empat daripada Umno termasuk seorang daripada MCA menafikannya.

"Kita juga minta wakil rakyat terbabit meletak jawatan sebagai pengajaran kepada semua wakil rakyat agar bertanggungjawab terhadap amanah yang diletakkan pada mereka bukannya mengambil kesempatan berpoya-poya dalam pusat hiburan,
" katanya.

Serbuan polis daripada Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) negeri menerusi Ops Tapis di pusat hiburan itu turut memeriksa seorang wakil rakyat yang juga merupakan pelanggan di situ dan berjaya menahan 12 orang yang didapati positif dadah (AMP). -HD

Ulasan GB

GB sudah menyiarkan keratan dua akhbar berkenaan di blog ini sebelum ini. Petikan:

Cabaran Ketua Menteri Disambut Dengan Bukti Bergambar!!!

Jawatan punyalah tinggi tapi disebabkan buta IT! Ketua Menteri ni malas nak cari sumber atau bukti sebelum buat kenyataan! Inilah yang terjadi kepada KM Melaka Datuk Seri Mohd Ali Rustam yang terang-terang menunjukkan kebodohannya! Bukannya susah pun nak cari bukti di dalam internet, cuma buka internet kemudian taipler nama jawatan mamat tu Timbalan Pengerusi Hal Ehwal Islam Melaka ditahan di disko! Tak sampai 1 minit akan keluarlah berita pasal mamat nih! siap dengan gambar lagi



Kalau dah keluar gambar nih! Takkan tak kenal lagi? Takkan nak bukti hitam putih pulak? Sekarangkan zaman IT, dah ada bukti berwarna lagi. Kalau tak kenal jugak di sini disertakan biodatanya!!



NAMA : SDR. MOHD. YAZED BIN HJ. KHAMIS [ADUN RIM JASIN]

TARIKH LAHIR / TEMPAT LAHIR : 09.05.1966

NO. KAD PENGENALAN : 660509-04-5441

ALAMAT : 53 JALAN CEMPAKA 7, TAMAN SERI CEMPAKA,
75400 PERINGGIT, MELAKA.
Alamat Blog : http://n25rim.blogspot.com/2008/03/profil-adun-rim.html

NO. TELEFON
i) BIMBIT : 019 - 6674104
ii) RUMAH : 06 - 2845731
iii) PEJABAT : (no kelab malam)

STATUS PERKAHWINAN :BERKAHWIN
BILANGAN ANAK :3

TARAF PENDIDIKAN

i) SEKOLAH RENDAH :SEK KEB AIR BAROK
ii) SEKOLAH MENENGAH :SEK MEN DATUK BENDAHARA
iii) UNIVERSITI / KOLEJ :UITM. DIPLOMA UKUR BAHAN

PENGALAMAN PEKERJAAN : AHLI PERNIAGAAN dan AHLI KELAB separuh masa

Apa lagi alasan Datuk Seri Mohd Ali Rustam lepas nih? Takkan ler timbalan dia tengah berdakwah sambil berdisko dalam tu? Apa agaknya tindakan Datuk bila dah lihat bukti nih? Kami rakyat Malaysia menunggu apa tindakan Dato Seri selepas ini!!! TUNGGU!


Dan yang ini dari Sin Chew Jit Poh:

Adun UMNO Dari Jasin Minum Liquor di Kelab Malam 巫统野新县某州议员泡夜店喝酒至凌晨



星洲日报 2012年3月26日 国内版(26hb Mac 2012,Sin Chew Jit Poh)


Laporan sebelum ini
klik untuk baca




6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

phhhh siap minum liquor lagi timbalan exco agama ni

Amuraria berkata...

KENA TANGKAP DOK DIAM BUAT BODO SEMACAM AJA HAHAHA ..

Unknown berkata...

dia org hebat boleh tukar liquer jadi air sejuk kot!

Tanpa Nama berkata...

Merka kta negara islam

tanda soal berkata...

pergh.. nampak sangat alirustam x buat kerja & x tau kerja..

Tanpa Nama berkata...

Biasa la exco agama kena test tahap alkohol dalam liquor tu. kalau tak test mcm mana nak keluar sijil halal haram. Sama macam hasan anak ali ex exco selangor tu lepas kena pecat baru nak bising pasal murtad.