30 Nov 2011

[Video] Pemuda PAS Perak Ikrar Tumbangkan BN

Beri mandat kepada Nizar

PARIT BUNTAR – Pemuda Pas Negeri menetapkan pendirian mereka dengan mengisytiharkan Datuk Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai Menteri Besar Perak ke-12 apabila mendapat mandat dari rakyat pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 nanti.

Pengisytiharan tersebut disampaikan oleh Ketua Penerangan Pemuda Pas Negeri, Akmal Kamaruddin semasa mengetuai lafaz ikrar pemuda di Himpunan Pemuda Pas Perak (Hempap) di Parit Buntar kelmarin.

Katanya, Pemuda Pas akan berdiri teguh dan bersepakat untuk mengangkat kembali Mohammad Nizar sebagai Menteri Besar selepas beliau ‘digulingkan’ dalam tragedi ‘rampasan kuasa’ Kerajaan PR Perak.

“Kami seluruh Pemuda Negeri bersatu hati akan bekerja keras dalam PRU13 nanti bagi mengangkat kembali Mohammad Nizar untuk mengetuai kerajaan PR Perak,” katanya yang berucap di hadapan ribuan hadirin.

Sementara itu, Ketua Pemuda Pas Negeri, Zawawi Hassan berkata, pemuda parti tersebut sudah bersiap sedia menghadapi PRU13.

Menurutnya, pemuda akan direalisasikan sebagai elemen penggerak terpenting dan penentu kemenangan dalam PRU13 nanti.

“Jentera pemuda tekad dan iltizam menumbangkan BN dalam PRU13 nanti bagi menghapuskan kezaliman serta menegakkan keadilan di atas muka bumi ini.

“Tragedi ‘rampasan kuasa’ kerajaan yang dipilih rakyat suatu ketika dulu masih terpahat dalam ingatan kami, BN jangan ingat kami sudah lupa,” katanya.

Pada program Hempap, lebih 7,000 pemuda daripada seluruh pelosok negeri Perak telah hadir berhimpun untuk menyatakan kesepakatan pemuda.

Hadir sama pada program Hempap itu adalah Ketua Pas Pusat, Nasruddin Hasan; AJK Pas Pusat, Idris Ahmad; Bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin; Pesuruhjaya Pas Perak, Abu Bakar Hussien dan saf kepemimpinan Pemuda Pas Pusat.

Himpunan tersebut bertemakan tuntutan Bersih dengan slogan ‘Semarakkan Gelombang Kuning’.

Tema tersebut dipilih untuk meneruskan momentum gelombang kebangkitan rakyat dalam tuntutan Bersih 2.0 yang mahukan perjalanan pilihan raya adil dan telus.

Pemuda Pas Negeri bersedia untuk menyertai Himpunan Bersih 3.0 selepas menerima arahan pimpinan kelak. -SH



3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Td masa tgk tv3( siaran tv kaki ampu paling kuat), ada sorg perwakilan tuh siap kata PAS adalah PARTI AJARAN SESAT...wow..hebatnye dia..tak silap perwakilan dari terengganu rsanya...jadi penyokong2 pakatan yang membaca komen ini..carila manusia yg mengatakan ungkapan itu..mari singkp rahsia kejahatannya agar dia tahu berbicara dgn perkataan yang baik..bia dia sedar tentang erti kebenaran ISLAM..

Tanpa Nama berkata...

Ikrar aje tak memadai tanpa sebarang persediaan yang rapi dan berkesan.PRU tak boleh dimenangi sekadar laungan kuat "Allahhu Akbar" tanpa gerak-kerja dan perancangan yang mantap.

Tanpa Nama berkata...

perlu kerja kuat lagi dan ikhlas