6 Sep 2011

Mayat Remaja Perempuan Terbakar Ditemui Di Ampang

Mayat seorang wanita dengan kesan 80 peratus kebakaran pada badannya ditemui di tepi jalan berhampiran sebuah loji kumbahan di Kampung Lembah Jaya Utara, Ampang, tengah hari pada Isnin.

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin berkata mayat yang ditemui oleh orang awam kira-kira 1.35 tengah hari dilihat tidak berpakaian kerana dipercayai telah terbakar selain rambutnya juga sudah terbakar.

"Mayat wanita yang ditemui dalam keadaan terlentang itu dipercayai seorang remaja berdasarkan keadaan fizikalnya," katanya kepada pemberita di tempat kejadian di sini pada Isnin.

Beliau berkata mayat itu dihantar ke Hospital Universiti Kebangsaan Malaysiauntuk dibedah siasat bagi mengenal pasti identiti serta tempoh kematian.

Amiruddin juga meminta sesiapa yang ada kehilangan ahli keluarga supaya tampil selain akan menyoal siasat penduduk sekeliling bagi mengumpul maklumat.

Katanya kes disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Sementara itu seorang saksi, Rahmad Saidon, 60, berkata beliau mengetahui kejadian berkenaan selepas dimaklumkan oleh penduduk setempat yang menemui mayat itu.

"Pada mulanya saya menyangka objek itu (mayat itu) adalah patung namun bila diperhati ia adalah mayat wanita yang terbakar selepas ternampak mata, gigi dankukunya," katanya.

Beliau yang tinggal bertentangan dengan tempat mayat tersebut ditemui berkata kira-kira 10.30 malam tadi, beliau terdengar bunyi seperti orang berjalan di luar rumahnya namun apabila ditinjau tiada sesiapa kelihatan.

"Manakala pada 3.30 pagi tadi, saya terdengar bunyi beberapa buah motosikalyang lalu lalang di luar rumah... Apa yang menghairankan saya bunyi tersebut bukan seperti biasa kerana kebiasaannya waktu seperti itu laluan agak sunyi," katanya. - BERNAMA

Tiada ulasan: