7 Jul 2011

Kepala Nurruhayu Belum Ditemui. Ibu Rayu Tolong Cari

Tolonglah cari kepala arwah

Johor Bharu: “Tolonglah, kami merayu kepada pihak berkuasa supaya mencari kepala arwah secepat mungkin, kami reda dengan apa yang berlaku tapi tidak tenang selagi belum dapat mengebumikan jasadnya,” kata ibu mangsa pembunuhan kejam Nurrahayu Qomarodin, 16, atau Ayu.

Umidah Setu, 49, berkata, mereka sekeluarga yakin kecekapan polis menjalankan siasatan, namun berharap pihak berkuasa dapat menemui kepala arwah anaknya secepat mungkin.

Katanya, sikap dan kelakuan Ayu sebagai anak tiada cacat celanya dan disifatkan sangat baik serta mendengar kata.

“Ayu sangat manja, mukanya tidak pernah masam sebaliknya hanya tersenyum manis. Jika kena marah, arwah tidak akan melawan sebaliknya lebih suka berdiam diri dan menurut perintah kami.

“Arwah juga ringan tulang kerana suka membantu orang dan kadang-kadang tolong kami menjual air minuman dengan menaiki van di kawasan berdekatan,” katanya. -hm


Dengar Ayu meraung ketakutan

ANGGOTA forensik membawa tulang remaja yang dibakar untuk menjadi bukti di Hospital Sultan Ismail, Johor Bahru, semalam.

Rakan dapat panggilan sangka mangsa bunuh dimarahi bapa

PASIR GUDANG: "Saya terima panggilan daripada Ayu (Nurrahayu Qomarodin) meraung ketakutan dan ketika itu saya mendengar suara seorang lelaki menjerit, 'Kenapa kau degil sangat, tak nak dengar cakap aku' selain bunyi enjin motosikal dan salakan anjing," kata rakan lelaki Nurrahayu yang mahu dikenali sebagai Adi semalam.

Katanya, pada mulanya beliau beranggapan Ayu dimarahi bapanya disebabkan pulang lewat malam dan membiarkannya tanpa menyangka Ayu sebenarnya merintih kerana sedang diserang penjenayah sebelum disahkan polis, mayatnya dikerat dan dibakar.

“Saya bukan bersikap sambil lewa, namun ramai yang tersalah faham dengan laporan akhbar sebelum ini yang mengaitkan saya sebagai kekasih Ayu, sedangkan saya sebenarnya hanya rakan kepada mangsa saja,” katanya.

Sehubungan itu, Adi, 28, menyangkal dakwaan keluarga mangsa mengenai tindakannya meninggalkan gadis itu di kawasan tapak binaan projek kilang di Pekan Seri Alam pada 18 Jun lalu sebagai tidak bertanggungjawab.

Adi berkata, mangsa sebenarnya berkeras mahu diturunkan kira-kira 20 meter dari pondok pengawal berkenaan dan tidak mahu berganjak selagi beliau tidak beredar, membuatkannya mengambil keputusan meninggalkan mangsa di situ.

Katanya, beliau memahami perasaan keluarga Ayu ketika diberitahu anak kesayangan mereka dibunuh dengan kejam, namun kecewa dengan dakwaan di beberapa laman blog yang menganggapnya sebagai lelaki dayus.

“Ini semua salah faham, kerana Ayu ada mengirimkan SMS memberitahu beliau sudah sampai sebaik saja saya menghantarnya pulang apabila selesai bermain futsal di Pandan, di sini, dan kami sempat berbalas pesanan kira-kira 15 minit, ” katanya.

Sementara itu, teman lelaki Ayu, Noor Saha Sharif, 19, dari Kota Tinggi, berkata beliau terkilan kerana tidak menghubungi semula Ayu pada malam kejadian mangsa dilaporkan hilang.

Katanya, Ayu ada menghubunginya pada kira-kira jam 12.30 tengah malam, namun panggilan itu tidak dijawab kerana beliau sedang memandu kereta dan Ayu kemudian menghantar SMS bertanyakan mengapa panggilannya tidak dijawab sebelum menghantar satu lagi SMS kira-kira jam 1.20 pagi memintanya membuka laman sembang di Facebook.

“Saya tidak dapat memenuhi permintaannya kerana ketika itu saya keluar bersama rakan, namun saya ada membuat panggilan semula pada kira-kira jam 3 pagi tetapi telefonnya sudah tidak dapat dihubungi lagi sehingga keesokan harinya,” katanya.

Dalam pada itu, ibu mangsa, Umidah Setu, 49, merayu kepada pihak berkuasa supaya mencari kepala anak mereka secepat mungkin sebelum boleh mengebumikan jasadnya dengan tenang selepas kejadian pembunuhan kejam itu. -BH


4 ulasan:

Awan Network berkata...

kejam toi manusia ke binatang ke jin?

TERKINI!!:
91 NAMA DILARANG MASUK KL 9 JULAI!!
PENGUMUMAN TERGEMPAR BERSIH 2.0!!

mantaro berkata...

Salam takziah.Moga kaum keluarga mempunyai kesabaran.

Tanpa Nama berkata...

ini salah satu kekejaman maknusia...tapi yg lebih kejam ialah mengheret manusia menentang penciptanya sdiri...

Tanpa Nama berkata...

sekatan jalanraya merata tempat dan setiap hari cari kepala siapa?