31 Mac 2011

Musuh Dalam Selimut Dalam Yayasan Selangor

Petaling Jaya: Sebuah kumpulan yang menggelar diri mereka Pasukan Risikan Pakatan Rakyat Selangor mendakwa bahawa mantan Timbalan Pengurus Besar (Pengurusan) Yayasan Selangor, Mohd Saifulruddin Sulaiman merupakan musuh dalam selimut kepada pentadbiran Yayasan Selangor.

Pasukan tersebut mendapat maklumat bahawa Saifulruddin mempunyai hubungan rapat dengan mantan pemimpin Barisan Nasional yang tidak dinamakan.

Justeru itu, mereka mendakwa Saifulruddin telah memulakan kontroversi sambutan hari ulangtahun Yayasan Selangor ke-40 pada 15 September 2010.

“Antara tuduhan yang dilemparkan terhadap Mohd Saifulruddin ialah beliau telah mengusulkan sambutan besar-besaran diadakan dengan belanjawan bernilai RM300,000.

Rancangan penerbitan buku peringatan sebelum ini telah ditolak.

“Anggaran mengendalikan acara sambutan rasmi ialah RM 285,000. Sebanyak RM 91,000 dibayar untuk mendirikan tiga set khemah “marquee”.

Bayaran tambahan sebanyak RM 93,982.40 dibayar kepada Drift Z Enterprise untuk penambahan khemah “marque” bernilai RM 30,412.80,” kata wakil kumpulan Pasukan Risikan Pakatan Rakyat dalam satu e-mel yang dihantar kepada FMT hari ini.

“Kontrak menyediakan pakaian rasmi untuk acara tersebut pula telah diberikan secara langsung kepada TL Tinala Enterprise.”

Semakan di Suruhanjaya Syarikat Malaysia, walau bagaimanapun menunjukkan bahawa TL Tinala yang dimiliki Fatimah Omar tiada kepakaran dalam bidang jahitan.

Mohd Saifulruddin juga didakwa merupakan muflis. Notis kemuflisan pernah dikeluarkan terhadap beliau dalam bulan September 2009 yang dilanjutkan selama 12 bulan.

Apa yang lebih menghairankan adalah pada usia 31, beliau telah pun memegang jawatan Timbalan Pengurus (Pengurusan) yang bersamaan dengan pegawai berpangkat Jusa C dalam perkhidmatan awam.

Tambah mengejutkan lagi sebelum jawatan ini Mohd Saifulruddin didakwa hanya menjawat jawatan eksekutif akaun di syarikat pemaju hartanah selama 6 hingga tujuh tahun di Shah Alam.

Perbelanjaan berleluasa Yayasan Selangor menyebabkan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah mengumumkan tindakan untuk tidak menghadiri majlis ulangtahun yayasan menerusi mantan Setiausaha Kerajaan Selangor Datuk Ramli Mahmud dan setiausaha sulit baginda, Dato’ Munir Bani.

Mohd Saifulruddin telahpun dipecat daripada jawatannya pada 18 Mac tahun ini selepas Yayasan Selangor mengalami kerugian RM7.41 juta ringgit. -FMT

Ulasan GB

Tahniah PRPR (Pasukan Risikan Pakatan Rakyat). Kewujudan anda dinanti-nantikan untuk menjawab segala tohmahan GAPS.





Tiada ulasan: