27 Feb 2011

Pelajar Perempuan Bunuh Diri Angkara Cinta

Jelutong – Dipercayai kerana cinta, seorang remaja berusia 17 tahun nekad terjun dari aras 11 pangsapuri di Lorong Madrasah, Jelutong malam kelmarin.

Lee Li Cheng, 17, yang juga calon peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) ditemui mati di tingkat dua kawasan tempat letak kereta dalam keadaan terlentang serta mengalami pendarahan teruk di seluruh anggota badan termasuk kepala, kaki dan tangan.

Seorang penghuni yang enggan namanya disiarkan berkata, mangsa yang juga pelajar dari Sekolah Menengah Jenis Kebangsaan Cina Phortay, di Bagan Jermal sebelum itu dilihat bertengkar dengan seorang lelaki yang dipercayai kekasihnya sebelum terjun dari aras 11 kediaman itu.

“Setelah menyedari mangsa terjun, lelaki itu melarikan diri yang mana sebelum itu, terdengar bunyi dentuman kuat dan membuatkan kami bergegas ke tempat kejadian untuk melihat punca dentuman itu. Kami terkejut kerana bunyi dentuman itu rupanya daripada kesan mangsa terjatuh.

“Ketika ditemui, mangsa dalam keadaan tidak sedarkan diri dan berlumuran darah dan kami terus menghubungi polis untuk memaklumkan kejadian itu,” katanya kepada media di tempat kejadian kelmarin.

Ketua Polis Daerah Timur Laut, Asisten Komisioner Gan Kong Meng berkata, pihaknya gagal menemui sebarang dokumen diri pada tubuh mangsa selain sekaki payung yang dijumpai di tingkat 11, tempat mangsa terjun.

“Mangsa ditemui jirannya kira-kira jam 7.30 malam dan mayat di hantar ke Hospital Pulau Pinang (HPP) untuk dibedah siasat. Kes ini diklasifikasikan sebagai mati mengejut dan kita sedang mengesan identiti lelaki yang berada bersama mangsa ketika kejadian berlaku.

“Keputusan bedah siasat akan diambil untuk menentukan sama ada terdapat perbuatan jenayah terhadap mangsa dan kita akan jalankan siasatan lanjut berhubung kes ini,” katanya. -SH

Tiada ulasan: