28 Dis 2010

Selepas Laser, Indon Tuduh Malaysia Guna Dukun Pula

Akhbar Indonesia canang Malaysia guna dukun

AKHBAR NonStop dakwa Malaysia menggunakan dukun dalam laporannya, semalam.

SEOLAH-olah tidak dapat menerima kekalahan sulung pada kempen Piala Suzuki AFF kali ini, Indonesia berselindung di sebalik pelbagai alasan, termasuk sinaran laser dan bomoh.

Sinaran laser dikatakan punca pemain Indonesia hilang tumpuan, tetapi selepas jurulatih Alfred Riedl mengumumkan faktor itu bukan penyebab kekalahan pasukan kendaliannya, media Indonesia mula mencari alasan lain.

Akhbar NonStop, membuka pekung di dada Garuda apabila merujuk kepada bomoh terkenal Indonesia ketika membuat dakwaan Malaysia menggunakan dukun dalam laporannya, semalam.

"Kekalahan pasukan kebangsaan Indonesia sudah diramalkan ahli paranormal, Andi S Chalin,” lapor NonStop dalam berita utamanya. Penulis buku Bahasa Setan Dalam Perilaku Manusia itu meramalkan Indonesia akan tewas 3-0 kepada Malaysia.

“Daripada pemerhatian mata batin saya, saya nampak kita akan tewas 0-3. Kita tewas bukan kerana pemain lemah, tetapi kerana ada unsur-unsur jampi paranormal Malaysia,” kata Andi kepada NonStop menerusi sms tiga hari sebelum final di Bukit Jalil.

Malah selepas perlawanan akhir pertama kelmarin, Andi sekali lagi menghubungi akhbar berkenaan dan mendakwa ada ahli perniagaan Malaysia mendapatkan khidmat bomoh dari Thailand, China dan India. -bh



8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

makin merapu dah media indon ni..

bomohcacing berkata...

ish3...xkusangka masih ada wartawan yg menulis kisah2 menetukan keputusan dgn bomoh...
DENGAR SINI WAHAI SITOLOL YG MASIH PERCAYAKAN TOYOL!!KALAU BENAR ADA PAWANG/BOMOH YG HANDAL DARI THAILAND ATAU MANA2 NEGARA SEKALIPUN..MENGAPA SEHINGGA KINI BELUM ADA WAKIL ASEAN YANG LAYAK KE PIALA DUNIA??? KERAJAAN MANA PUN SANGGUP BERBELANJA SEHINGGA JUTAAN DOLAR JIKA BENAR SI PAWANG BOLEH MEMASTIKAN PASUKAN MEREKA LAYAK KE PIALA DUNIA!!! MENGERTI PAK??

Tanpa Nama berkata...

hahahahahahahahahahahah!!!

klaka la media endon ni!

GB sure ke ni newspaper dorg?? bkn majalah lawak??

even pondan pn boleh trime kekalahan la

Tanpa Nama berkata...

dah mmg resam org2 Indon yg merempat dan suka sensasi...hdup susah,mkn pn x ckup so,pemikiran pn jd biol...sama dgn sesetengah negara Afrika yg mundur yg msh terlalu taksub dgn sihir,bomoh n pawang...

man bomo berkata...

Yaaaaa betul apa yang dikatakan oleh wartawan Indone, memang Malaysia guna Bomoh ! Tunggu musim akan datang Piala Dunia akan jadi milik Malaysia........Akai ada ka ?

Tanpa Nama berkata...

Masalahnya kita tak terpikir langsung pasal bomoh... itu maknanya diorang pakai bomoh ler tu.. tapi tak menjadi pulak sebab bomoh sakit cirit-birit malam tu.. hehe...

Tanpa Nama berkata...

SIAPA PAKAI BOMOH SEKARANG?
MALAYSIA KE INDONESIA?
HABIS KORANG DUK GUNA PARANORMAL TU APA?
PARANORMAL BUKAN KE SEKUTU BAGI BOMOH?
ISK

Farhan Olskool Fadzarahman berkata...

Kami tak mintak bantuan dari Jin dan Syaitan, tapi kami mintak bantuan dari Allah S.W.T. Apa barang pakai ilmu hitam yer tak ??? ilmu tuhan kan ader.... nampak sangat orang Indon nie masih lagi di dalam tampuk yg lama. Bertaubat ler nak....