20 Dis 2010

PAS DUN Tenang Perlukan Sokongan Anda

Perkembangan Semasa Untuk PRK Dun Tenang

Alhamdulillah sempurna sudah jenazah Adun Tenang disemadikan di Labis, yang pergi biarlah pergi yang tingal ini mesti teruskan hidup untuk berjuang. Perjuangan ada baik dan jahat, ada baik ada batil, ada dosa ada pahala. Semuanya menjadi pertaruhan untuk dibawa mengadap Allah diakhirat sana.

Kini semua mata dan telinga tertumpu ke Dun Tenang dibawah Parlimen Labis, untuk rekod, ini adalah pilihanraya kecil ke-14 selepas pilihanraya umum ke-12 tahun 2008 yang lalu. Masing-masing parti politik mula mengatur gerak dan strategi untuk menumbangkan lawan politik masing-masing.

Pastinya PAS dan UmnoBN akan mengerahkan jentera-jentera terbaik mereka untuk mendominasi kempen yang masih lagi belum ditentukan tarikh penamaan calon dan hari pembuangan undi oleh Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia.

Alhamdulillah Badan Perhubungan PAS Negeri Johor dan Dewan Pemuda PAS Negeri Johor masing-masing sudah selesai bermesyuarat untuk mengatur gerak kerja pilihanraya dengan 3 orang sudah disenarai pendek untuk bertanding dalam pilihanraya kecil Dun Tenang, InsyaAllah akan diumumkan oleh pimpinan.

Sewa rumah di Labis kini sudah naik mendadak, kami dimaklumkan sebuah rumah PPRT bernilai RM 3,000 untuk disewa. Sewa penempatan untuk pasukan polis pula mencecah RM 21,000. Wallahua'lam.

Itulah dia pilihanraya, ada suka dan duka. Tanpa bertangguh lagi kami disini melancarkan derma jihad untuk jentera PAS Johor bergerak maju kehadapan sebagai satu tuntutan dan pengorbanan dalam perjuangan untuk kami membawa mesej Islam untuk semua khususnya kepada rakyat di Dun Tenang.

Sumbangan bolehlah terus dibank-in di Akaun Bank Islam atas nama PAS Johor Bahru nombor akaun 01041010001750.

Disamping itu kami juga mengalu-alukan petugas-petugas sukarela secara sambilan dan sepenuh masa sepanjang kempen pilihanraya kecil tersebut dengan menghubungi En Rosli Kemin di 013-7611017 dan En Mohd Ariff di 019-7628241.

PAS bertanding untuk menang dan sedaya upaya berusaha untuk menafikan majoriti kemenangan UmnoBN dalam pilihanraya yang lalu. Semoga Allah berikan kemenangan kepada PAS Johor


SPR umum tarikh pilihan raya DUN Tenang Jumaat ini

KUALA LUMPUR: Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) akan mengumumkan tarikh pilihan raya kecil kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang pada Jumaat ini.

Setiausaha SPR Datuk Kamaruddin Mohamed Baria dalam satu kenyataan sebentar tadi, berkata pihaknya sudah menerima notis rasmi daripada Speaker Dewan Undangan Negeri Johor, Jumaat lalu berhubung kekosongan kerusi DUN Tenang berikutan kematian penyandangnya, Datuk Sulaiman Taha dari Barisan Nasional (BN).

“Sehubungan itu, SPR akan mengadakan mesyuarat khas untuk membincangkan semua perkara berkaitan dengan pilihan raya kecil DUN Tenang pada 24 Disember di Putrajaya,” katanya.

Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof akan mengumumkan tarikh penamaan calon dan hari pengundian selepas mesyuarat khas itu.


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sekiranya PAS hendak bertanding disini,ada baiknya tidak meletakkan lagi calun yang sudah kalah 2 kali.Agak menjadi kelaziman buat PAS kerap meletakkan calun-calun yang sudah kalah beberapa kali untuk bertanding seolah-olah PAS ketandusan pemimpin.Suatu amalan yang wajar dihentikan.