12 Okt 2010

Perencanaan Najib Akan Terus Gagal..

Najib: Saya perlukan sangat kemenangan PRU ke-13

KUALA LUMPUR, 10 Okt — Datuk Seri Najib Razak berkata kerajaan serius dengan inisiatif transformasi seperti Model Baru Ekonomi, Pelan Transformasi Ekonomi dan Rancangan Malaysia Ke-10 dan semua ini tidak berguna tanpa mendapat sokongan rakyat.
“Itu sebab saya nak sangat kemenangan pada pilihan raya umum ke-13.

“Kita tidak boleh mentransformasi (negara ini) kecuali kita mendapat mandat baru (daripada rakyat) dalam pilihan raya umum ke-13.

“Ini merupakan sebahagian daripada usaha mentransformasikan Malaysia,” kata Perdana Menteri ketika merasmikan Perhimpunan Agung Tahunan MCA Ke-57 di Wisma MCA di sini.

Najib berkata, rakyat Malaysia keturunan Cina bukan pendatang sebaliknya merupakan warga setia negara ini.

Kata-kata hinaan dan sentimen negatif seperti itu perlu dikikis, kata Najib yang juga Presiden Umno dipetik Bernama.

“Saya setuju dengan anda bahawa kaum Cina Malaysia tidak boleh digambarkan sebagai kaum pendatang.

“Itu mungkin bagi beberapa generasi sebelum ini tetapi hari ini, anda adalah warga Malaysia yang setia,” kata beliau yang mendapat tepukan gemuruh daripada perwakilan.

Beliau berkata dengan melihat ke depan, semua rakyat Malaysia tanpa mengira latar belakang dan kepercayaan perlu bekerjasama bagi menyumbang ke arah membangunkan Malaysia sebagai sebuah negara progresif.

Beliau berkata semangat kerjasama yang ditunjukkan oleh orang-orang tua dahulu perlu diteruskan agar Malaysia akan terus bertambah kukuh dan dapat bersaing di arena global.

“Impian saya agar Malaysia menjadi negara maju abad 21 yang benar-benar berkelas tinggi. Bukan negara sederhana kelas kedua tetapi menjadi antara negara maju yang terbaik di dunia,” katanya.

Najib juga meminta pemimpin MCA, terutama di peringkat akar umbi supaya melipatgandakan kerja dan khidmat mereka bagi menarik semula sokongan rakyat.

Pengerusi Barisan Nasional (BN) itu berkata selain menjadi suara masyarakat Cina, para pemimpin itu perlu berusaha mendekati rakyat dan berkhidmat dengan jujur daripada menggunakan jalan mudah dengan meminta dana daripada kerajaan pusat dengan menganggap wang dan projek dapat menarik sokongan dan menyelesaikan semua masalah.

“(Dengan memberikan dana) ia terbukti tidak akan berjaya. Rakyat tidak menyokong anda bukan kerana anda memberikan mereka wang tetapi kerana mereka suka atau membenci anda.

“Semuanya dari dalam hati.

“Berkhidmat kepada rakyat tanpa mengira kaum. Jangan hanya meminta wang untuk projek tapi sebagai pemimpin kita mesti dekat dengan rakyat, jangan memencilkan diri atau sombong. Sentiasa bersedia dan mudah didekati rakyat,” katanya.

Pada masa sama, Perdana Menteri berkata kepimpinan MCA perlu berusaha mengaktifkan semula jenteranya di peringkat akar umbi yang disifatkannya sebagai lesu dan hilang motivasi.

Dalam perkembangan lain, Najib juga memuji kepimpinan baru MCA yang dipimpin Presidennya Datuk Seri Dr Chua Soi Lek dalam usaha untuk bergabung dan memulihkan semula parti berikutan krisis dalaman selama setahun setengah.

Ini merupakan kali pertama Perdana Menteri merasmikan perhimpunan agung tahunan MCA sejak beliau memegang tampuk kepimpinan negara tahun lepas.

Beliau juga menyifatkan perhimpunan itu sebagai penting dan signifikan kerana ia boleh dianggap sebagai satu persidangan untuk memulakan titik pembaharuan dan pemulihan MCA.

“Tak ada permintaan lain bagi saya selain untuk melihat sebuah MCA yang kukuh dan berkesan. Dan hari ini, saya boleh berkongsi keyakinan dan optimis yang amat tinggi di sini kerana saya melihat bahawa kepimpinan baru telah muncul sebagai sebuah pasukan bagi mengukuhkan parti.

“Tahniah saya ucapkan kepada Chua kerana memulihkan semula MCA, dan saya puji beliau atas kejayaan itu,” katanya. -TMI

Ulasan GB

Jelas kini, diakui sendiri oleh Najib, apa pun yang dilakukan adalah untuk menang pilihanraya umum yang akan datang.

Lantaran itu, program dan slogan yang diketengahkan TIDAK BERJAYA. Sebab ia bertitik tolak dari tujuan yang tidak jujur - iaitu untuk memancing unding demi pilihanraya.

Slogan 1Malaysia, KPI, NKRA, Pelan Transformasi Ekonomi, Model Baru Ekonomi, RMK10 dan lain-lain hanyalah tambahan kepada produk-produk kosmetik UMNO BN untuk "menang pilihanraya".

Najib di dalam keadaan trauma apabila UMNO BN hanya memenagi pilihanraya yang lalu dengan majoriti mudah. Dan beliau tertekan apabila PR semakin mengasak ke Putrajaya. Justeru kini beliau menggerakkan segala jetera kerajaan bagi mempastikan UMNO BN dapat memperkukuhkan kuasa di dalam pilihanraya akan datang.

Bermulalah kosnpirasi demi konspirasi, tekanan malah rampasan terhadap kerajaan negeri pimpinan PR, penyalah-gunaan kuasa dengan memperalatkan badan-badan kerajaan, pendakwaan selektif dan sebagainya.

Bagi Najib, UMNO BN have to win the next election, by hook or by crook.

Tiada kejujuran dan penumpuan untuk benar-benar menghayati setiap satu programnya. Rasuah hendak dibendung, tetapi apa jadinya? Ia semakin menjadi-jadi apabila ianya hanya ditumpukan kepada pemimpin Pakatan Rakyat dan membiarkan kerajaan negeri-negeri di bawah UMNO BN terus-terusan didiami oleh "tikus-tikus tanah" yang membuncitkan perutnya dengan memakan harta rakyat.

Jenayah tidak dapat dibendung, kerana kekuatan polis diperalatkan untuk mempertahankan kuasa kerajaan pusat bukan untuk tujuan membendung jenayah habis-habisan. Kes Sosilawati adalah satu daripada sekalian banyak kes yang diturunkan Tuhan untuk menyedarkan polis terhadap peranan mereka. Tetapi apakah mereka sedar?

Bagi Pakatan Rakyat, semakin ia ditekan, rakyat semakin membuka matanya. Dan PR semakin gagah dengan derap sepatunya mara ke Putrajaya. Ini amat menggusarkan Najib.


5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hanya orang bingong aje yang akan sokong umno bee end.... takut nanti malaysia ni di gadai dek najib and bini...

Tanpa Nama berkata...

kalau BN menang mampus rakyat, barang naik, semua naik, koperat UMNO naik.....

Tanpa Nama berkata...

kalau BN menang PRU13 saman ekor PPSMI diteruskan, minyak dan tol naik harga.

Tanpa Nama berkata...

kalau bn menang pru13 negara jadi harubiru dengan maksiat,rasuah bertambah,rakyat akan hidup dalam sangsara.

otaklunyai berkata...

Semoga Allah S.W.T. akan melaknat mana-mana pemerintah yang zalim dan mempersendakan Syariat Islam.