13 Okt 2010

Ladang Rakyat Dirampas? UMNO Ketandusan Isu Di Galas

Kelantan nafi rampas tanah bangunkan ladang rakyat

KOTA BHARU: Kerajaan Kelantan hari ini menafikan dakwaan ia merampas tanah rakyat bagi memajukan Program Pembangunan Ladang Rakyat, termasuk di Gua Musang.

Timbalan Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakub, berkata sebaliknya ada antara tanah yang dimajukan untuk program itu adalah tanah kerajaan yang diduduki peneroka secara haram dan tidak sah.

Beliau berkata, tanah yang dibangunkan menerusi program itu terutama di Gua Musang diusahakan dengan tanaman kelapa sawit di tanah milik kerajaan negeri.

"Mungkin ada antara rakyat yang terbabit dengan pembukaan tanah bagi melaksanakan program itu tinggal di situ secara haram dan tidak sah yang terpaksa akur berpindah dari situ lalu mendakwa kerajaan rampas tanah mereka," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Dewan Harian PAS Kelantan di sini hari ini.

Ahmad yang juga Pengerusi Perbadanan Pembangunan Ladang Rakyat berkata, peserta Ladang Rakyat diberi dividen RM200 sebulan hasil keuntungan melalui program itu sejak berpuluh tahun lalu. - BERNAMA

1 ulasan:

Awanama berkata...

Bukan ketandusan. Tetapi bijak memanipulasi. Lain kali jika berbuat biar teliti dan berhikmah.