30 Ogo 2010

Hishamuddin Minum Satu Tin Mau Mabuk Satu Tong

Isu masjid: Puak ‘sosialis’ mahu beli jiwa Muslim

Umat Islam perlu tahu membezakan konteks lawatan ke masjid atau surau berbanding mempergunakan masjid bagi tujuan politik dalam keadaan tidak beradab, kata Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein.

Beliau yang terkilan dengan perkembangan politik di Selangor baru-baru ini, berkata dalam kejadian itu, mereka yang memberi sumbangan datang daripada latar belakang parti sosialis yang selama ini semua maklum dan sedar tujuannya mahu membeli “jiwa” umat Islam supaya menyokong perjuangan dan pemerintahan mereka.

“Langkah ini tidak akan menjadi begitu menghiris jiwa orang Melayu jika majlis itu diadakan di pekarangan surau atau masjid berkenaan.

“Jika kariah masjid atau surau itu beria-ria sangat hendak terima sumbangan daripada pihak sosialis, kenapa perlu langgar titah Sultan. Mereka yang hendak memberi sumbangan tidak perlu pun hadir hingga ke ruang solat untuk berbuat demikian,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Beliau mengulas laporan yang dipetik dari laman blog Selangordaily bahawa Anggota Parlimen Selayang, William Leong dibenarkan masuk ke ruang solat Masjid At-Taqwa, Selayang Baru untuk memberi bantuan.

Kejadian itu berlaku sehari selepas Ahli Parlimen Serdang dari DAP, Teo Nie Ching “bertazkirah” di ruang solat Surau Al-Huda, Kajang Sentral tanpa menutup aurat.

Mengulas lanjut, Hishammuddin (gambar) yang juga Naib Presiden Umno, berkata perkembangan perkara itu amat mengejutkannya kerana ia mendapat sokongan daripada Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang sekali lagi tampil membuat kenyataan mengelirukan umat Islam.

“Kini, apabila Nie Ching dalam keadaan berhadas besar masuk ke ruang solat di Surau Al-Huda, Nik Abdul Aziz berkata ‘kita sekarang berada di zaman moden, jangan jadi jahil’, lepas ini apa lagi “bala” nak datang?

“Kenyataan-kenyataan sebegini ternyata hanya membawa kepada keadaan yang mengelirukan sesama kita orang Islam.

“Saya kira dalam perkara yang menyentuh soal pegangan agama, pemimpin parti politik perlu berani menyatakan perkara sebenar dan mengambil tindakan jelas dan nyata serta mengelakkan kenyataan-kenyataan yang boleh terus menerus mengelirukan orang Islam,” katanya.

Hishammuddin berkata agenda yang dibawa oleh DAP amat jelas dan mereka tanpa henti terus mengambil pendekatan ekstrem, mempertikai hak yang selama ini dipertahankan oleh pemimpin Melayu dan Raja-Raja Melayu.

“Namun, mengapa ada pemimpin daripada parti yang mengaku memperjuangkan Islam enggan mengakui apa yang dibawa oleh DAP ini sebagai menghakis sedikit demi sedikit kekuatan orang Melayu?” soalnyanya.

Pada masa ini, Hishammuddin dalam rangka lawatan tugas rasmi di Bandar Seri Begawan, Brunei bagi membincangkan soal-soal berkaitan hubungan dua hala antara kedua-dua negara. — Bernama

Ulasan GB

Sepertimana biasa, Bernama akan terus mengutip kata-kata menteri-menteri untuk membelasah Pakatan Rakyat. Go on...

Tentang Hishamuddin, we knew you very well. Cuba bercakap mengenai surau dan masjid sedangkan dirimu berselaput dengan noda.

Beliau bertanya:

“Namun, mengapa ada pemimpin daripada parti yang mengaku memperjuangkan Islam enggan mengakui apa yang dibawa oleh DAP ini sebagai menghakis sedikit demi sedikit kekuatan orang Melayu?”

Hei Hishammuddin, parti kamu, UMNOlah yang mengaku memperjuangkan Melayu dan Islam tetapi UMNOlah yang selama ini menjadi perosak kepada bangsa Melayu dan agama Islam.

Siapa yang menghakis kekuatan orang Melayu dan yang beragama Islam dengan segala bentuk kezaliman, tekanan, rasuah dan pelbagai macam kemungkaran di negara ini kalau bukan UMNO?

Apabila Mursyidul Am PAS menyatakan "jangan jadi jahil", sememangnya kamu-kamu di dalam UMNO adalah manusia jahil yang tak kenal pahala dan dosa, syurga dan neraka. Kamu-kamu berlagak seperti lebai-lebai yang kononnya mempertahankan kesucian masjid dan surau. Sedangkan yang sebenarnya berlaku kamu dihambat oleh ketakutan apabila rakyat sudah muak dan mual dengan UMNO dan lebih menghormati pemimpin-pemimpin dari Pakatan Rakyat.


5 ulasan:

Awanama berkata...

yang keliru siapa...pemimpin umno yang tak tahu ape2 tentang islam kot..minum arak dibolehkan.. mabok ..baru haram kot...inilah rupa nak memimpin...selama ini rakyat tak tahu..

Awanama berkata...

Spesis hipokrit macam ni memang banyak dalam UMNO. Itulah sebabnya bagi mereka judi dan arak tu halal. Sedikit masa lagi pelacoran juga halal. Tak tutup aurat dan membunuh juga dibolehkan; kes Altantuya umpamanya. Suatu waktu dulu ada ustazah yang pewrnah keluarkan fatwa bahawa pelacuran juga dibolehkan oleh Islam kalau berada dalam keadaan terdesak macam makan daging babi tu!! Hipokrit tu apa? Munafik?

Awanama berkata...

Hishamuddin....x yah ckp pasal agamalah...serah kpd penasihat agamaUMNO je...bkn nk merendahkan hang...tp lg haru biru jdnya....kau jg je KDN tu.....ramai puak UMNO buat onar la ni...main isu kaum...tangkap le...ade berani..Ibrahimali...Mahathir...Noh Omar...ramai pemuda Umno buat kenyatan melampau...tu pemuda Umn selangor....x malu ke...suruh pulang duit yg Yb Serdang bg...Pemuda UMNO nk bg duit pagar...woi...kami x kelapar duit hg...x tau mai dr mana....ni nkbuat pagar surau...YB tu wakil kerajaan Selangor..hg wakil mana???? KJ pun x da jawatan? Pemuda UMNO mn ada maruah..ketua pun PM x pandang..kami nk pandang hang pa....piiiiiiiiirahhhhhhhh

Awanama berkata...

apa yang dicakapkan Melayu...Melayu...Melayu mana tentang ISLAM apa yang dilarang apa yang disuruh mungkin dia pun kurang pasti

Awanama berkata...

Itu lah dalam adegan dalam pendekar Bujang lapok berkata... Mambang mabuk minum brandy..

Gerombolan UMNO adalah mambang mabok..