8 Apr 2010

Tajuddin Pasir Salak Cuba Tunjuk Samseng, Patut Disiasat

Kulasegaran Dakwa Tajuddin Ancam Pukul

KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Ipoh Barat daripada DAP, M.Kulasegaran, hari ini mendakwa kononnya wakil rakyat Pasir Salak daripada Barisan Nasional, Datuk Tajuddin Abdul Rahman, mengancam untuk memukul beliau di lobi Parlimen.

Beliau membuat usul kepada Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia supaya satu siasatan dijalankan berhubung ancaman itu.

"Lima belas minit lepas, semasa saya di luar dewan, tiba-tiba Pasir Salak datang mengancam saya dan nak pukul saya dan mengatakan bahawa saya telah cemar nama baik dia.

"Dia beri amaran kepada saya jika saya tidak berhenti, dia akan hantar orang ke kawasan saya pukul saya," katanya sebaik dewan selesai membincangkan isu mengenai insiden kekecohan semalam membabitkan Datuk Mahfuz Omar (Pas-Pokok Sena).

Kulasegaran mahu supaya tindakan susulan diambil kerana Tajuddin pernah mengeluarkan kata-kata kesat terhadap beliau di Dewan Rakyat pada tahun lepas.

Ketika diminta mengulas, Tajuddin mempertikaikan tindakan Kulasegaran menggunakan laman blog untuk membuat fitnah dan mencerca beliau.

"Buat apa saya nak ugut dia? Saya sekadar marah beliau kerana membuat kenyataan tak bertanggungjawab. Saya dapat maklumat, dia gunakan blog buat tuduhan yang bukan-bukan terhadap saya.

"Saya sudah senyap selama ini dengan semua kenyataan bodoh yang dibuatnya di blog. Tadi, semasa saya jumpa beliau, saya kata...hentikan perbuatan sia-sia ini," katanya. - BERNAMA

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

1 malaysia memang samseng dan perkauman sempit, tolak UMNO