18 Apr 2010

Muhyiddin Terdesak Raih Sokongan

MStar melaporkan Tan Sri Muhyiddin Yassin menyifatkan, Penasihat PartiKeadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim berada dalam keadaan tertekan dan terdesak apabila mendakwa kerajaan bertindak menzalimi rakyat, sedangkan yang sebenarnya Muhyiddin dan BNlah yang terdesak meraih sokongan rakyat

Timbalan Perdana Menteri berkata, kononnya dakwaan Anwar itu sama sekali tidak berasas kerana kerajaan tidak pernah bertindak zalim sebaliknya sentiasa mengutamakan kebajikan rakyat sejajar dengan prinsip Gagasan 1Malaysia.

Namun penduduk Hulu Selangor rata-rata melihat disebaliknya.

"Muhyiddin tidak mempunyai idea apa-apa. Malah beliau kini tertekan apabila Gerakan sebelum ini menyifatkan beliau tidak layak untuk menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri kerana beliau dilihat sebagai seorang rasis," kata seorang pemimpin PKR yang ditemui hari ini.

"Setiap kali pilihanraya kecil, Muhyiddin akan menjanji dan menyogokkan dengan pelbagai habuan sehingga kononnya mengambil setiap kawasan pilihanraya sebagai anak angkat, tetapi tidak pula di Hulu Selangor," tambahnya lagi.

Muhyiddin cuba menyerang peribadi Anwar apabila beliau menyatakan bahawa Anwar kini seolah-olah berada dalam situasi tertekan sekarang ini, dengan masalah peribadinya serta kes mahkamahnya serta perkara-perkara yang menimpa beliau selepas meninggalkan kerajaan semasa menyampaikan ucapan pada majlis Pemimpin Bersama Rakyat di Sekolah Menengah Kebangsaan Sungai Choh, di sini hari ini.

Katanya lagi, semasa Anwar berada di dalam Kabinet kerajaan Barisan Nasional (BN), bekas Timbalan Perdana Menteri itu tidak pernah membangkit isu menzalimi rakyat sebaliknya menyokong aspirasi kerjaan.

"Waktu dia ada dalam kerajaan dulu, tak ada pun dalam ucapannya yang kata kerajaan ini menzalimi rakyat," katanya.

Namun menurut pemerhati politik, apa yang ketara, kepimpinan negara era Najib dan Mihyiddin ini adalah sebuah kerajaan yang sanggup melakukan apa saja untuk mengekalkan kuasa termasuk bukan saja merampas hak rakyat malah merampas sebuah kerajaan negeri secara kotor dan hina seperti yang dilakukan ke atas kerajaan negeri Perak.

Mereka sanggup mengupah agensi Yahudi untuk menjenamakan semula slogan-slogan mereka untuk meraih sokongan rakyat apabila mereka telah kalah teruk di dalam pilihanraya 2008 yang epas.

Hal ini terbongkar apabila Anwar mendedahkannya di Parlimen yang sebelum tidak ramai dari kalangan rakyat yang mengetahui tentang peranan APCO Worldwide yang telah diupah oleh kerajaan UMNO BN yang ketakutan kehilangan kuasa memerintah negara.

"Di dalam PRK Hulu Selangor, pemilihan calon BN dari MIC sendiri sudah porak peranda, tidak seperti PKR yang telah istiqamah dari awal menetapkan Datuk Zaid Ibrahim sebagai calonnya," kata seorang pemimpin PR.

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bagaimana tak zalim dengan saman ekor terbaru oleh JPJ pula, menindas rakyat

Tanpa Nama berkata...

golongan miskin kehospital kena bayar, nak buat pembedahan kena kutip derma, tak zalim?

Tanpa Nama berkata...

Yang tak sebulu UMNO dizalimi,tak zalimkah BN/UMNO?

Tanpa Nama berkata...

BN menzalimi rakyat dengan cukai dan naik harga barang, insuran, minyak dll

Tanpa Nama berkata...

kenaikan pangkat kakitangan awam disekat kecuali sokongan UMNO walau tak buat kerja dan pemalas.

Tanpa Nama berkata...

kemuncak kezaliman ialah bersekongkol dengan Zionis Laknatullah