13 Apr 2010

MP Pasir Salak - Pemfitnah Yang Pengecut

Ahli Parlimen Pasir Salak, Datuk Tajuddin Abdul Rahman tidak akan melayan cabaran dua wakil rakyat pembangkang supaya beliau mengulangi kenyataannya 7 April lalu pada persidangan Dewan Rakyat bahawa ada antara pemimpin Pulau Pinang kerap ke Singapura dan Hong Kong dan menjual rahsia negara di sana.

Beliau berkata semua pihak telah maklum sikap pembangkang yang suka mendedahkan dan memburukkan kerajaan khususnya ketika sesi persidangan Dewan Rakyat.

"Saya tidak kisah cabaran tu, apa yang nak dikisahkan tapi pokoknya dia (pembangkang) tahu apa yang kita cakap," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen di sini hari ini.

Terdahulu, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang juga Ahli Parlimen Bagan daripada DAP dan Ahli Parlimen Bukit Gantang, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin daripada Pas, dalam sidang akhbar masing-masing, mencabar Tajuddin supaya mengulangi kenyataan yang dibuatnya itu di luar dewan bagi membolehkan mereka mengambil tindakan.

Lim menjelaskan bahawa tujuannya ke Singapura dan Hong Kong adalah untuk mencari pelaburan bagi Pulau Pinang manakala Mohamad Nizar mendakwa beliau menjadi mangsa fitnah oleh Tajuddin.

"Saya mencabar beliau membuktikan bahawa saya jual tanah di Perak kepada Cina dan pelabur Singapura," katanya. - Bernama

Ulasan GB

Cakap di Dewan Rakyat komain berdegar-degar, buat tuduhan itu dan ini, bila dicabar ulangi tuduhan di luar Parlimen, tiba-tiba si pemfitnah ini pengecut rupa-rupanya.

Sepatutnya diusul sahaja Tajudddin dihadapkan ke JK Disiplin dan Kebebasan Parlimen. Biar dia tahu langit tinggi rendah.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

DASAR MULUT LONGKANG LA MP PASIR SALAK NI..PANDAI BETUL UMNO MEMILIH CALON..KLU

Tanpa Nama berkata...

rugi betul le oghang pasir salak memilih mamat pengecut ni jadi wakil mereka