18 Mac 2010

Pemimpin PAS Disebut Cuba Jatuhkan Kerajaan PR Selangor

Walaupun dilanda dilema, bekas pengerusi Gerakan Rakyat Integriti dan anti Korupsi (GERAK) Mohd Nazree Mohd Yunus bersedia tampil membantu siasatan berhubung dakwaan terdapat 'konspirasi' untuk menjatuhkan kerajaan Pakatan Rakyat.

"Jika terdapat arahan daripada parti (PKR) dan Pakatan Rakyat, saya akan tampil dan berkongsi maklumat yang ada.

"Buat masa ini saya serahkan kepada pimpinan Pakatan untuk selesaikannnya. Saya yakin (ketua umum PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim juga maklum berhubung dakwaan ini," katanya yang baru menyertai PKR.

Sebuah blog melaporkan, Mohd Nazree - yang dianggap saksi terpenting - secara sukarela bersedia tampil membantu siasatan PAS terhadap aduan exco Pemuda Abdullah Karim, bahawa tiga pemimpin parti Islam itu terlibat dalam 'konspirasi' di sebuah negeri Pakatan.

Menulis dalam blog Malaysia Waves, Abdul Rahman Talib - atau lebih dikenali sebagai Tulang Besi - mendedahkan, tiga pemimpin tersebut amat rapat dengan presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan pesuruhjaya PAS Selangor Datuk Dr Hasan Ali.

Ketika dihubungi Malaysiakini hari ini, Mohd Nazree menjelaskan, beliau dalam dilema untuk mendedahkan identiti pemberi maklumat kepadanya semasa memimpin GERAK kerana perkara tersebut mungkin menyalahi etika dalam dunia pemantauan rasuah.

"Saya pun dalam dilema juga. Dulu saya dalam badan bebas, kita tidak pernah partisan," katanya sambil mendakwa tidak tahu-menahu sekiranya terdapat manupulasi pihak-pihak tertentu terhadapnya.

Mohd Nazree juga enggan mendedahkan nama pemimpin PAS tersebut atau membuat apa-apa kenyataan lanjut buat masa ini.

"Kita tunggu dulu, hormati pimpinan PAS (yang sedang menyiasat). Saya tidak mahu mengganggu tugas mereka menyiasat," katanya. -malaysiakini

Ulasan GB

Bangkai gajah tak dapat ditutup dengan nyiru, jauh sekali dengan blogger pro-UG.


Tiada ulasan: