20 Feb 2010

Blogger UMNO Kecewa Khairy Rampas Demo Mereka

Demonstrasi yang diketuai oleh KJ di depan kedutaan Australia penuh dengan kontroversi rupanya.

Demontrasi tersebut tidak didokong oleh MCA dan Gerakan. Ini kemungkinan kerana Mca dan Gerakan lebih memahami peranan negara - negara lain dalam dunia globalisasi ini. Bukan sahaja 2 komponen ini rakyat juga seharusnya sedar dalam satu masa KJ protes kononya campur tangan asing dalam mendesak pelaksanaan keadilan, namun KJ membisu apabila sistem pertahanan Malaysia dicampuri oleh Amerika. KJ membisu apabila pesawat perang Amerika membuat latihan perang bebas dalam negara yang jelas mencemar kedaulatan. KJ membisu apabila PM melantik APCO (syarikat perunding imej Zionis) yang merupakan syarikat perunding imej PM Israel. Najib dan Umno terpaksa juga sanggup melantik syarikat perunding Zionis ini demi mematahkan imej dan penghormatan dunia terhadap Anwar. APCO yang dibayar jutaan (menurut sumber RM20 juta) wang rakyat juga berperanan kononya mampu membersihkan imej Najib yang terpalit perbagai skandal dan rasuah khususnya kes Altantuya.

Umno tidak pernah hilang dengan sentimen perkauman sempit, dibawah ialah petikan blog pro Umno yang telah mengambil kesempatan ketidak hadiran gerakan dan mca dengan membakar sentimen perkauman.

Keduanya banyak blog pro Umno mengakatakan demo tersebut ialah anjuran 'bloggers' pro Umno tetapi telah dirampas oleh KJ. Ramai 'bloggers' pro Umno telah mengatakan kekecewaan mereka apabila KJ hadir dan 'merampas' program yang mereka rancang.


Ketiga, inilah demontsrasi atau program bertujuan menarik perhatian media dunia yang paling banyak bahan 'pameran' salah eja. Menurut sumber dalaman mengatakan kain pemidang yang dibawa ke depan kedutaan tersebut memang banyak, malah hampir semua sengaja disalah eja untuk sabotaj imej KJ.


Kesian dengan KJ rupanya demo depan Kedutaan Australia itu lebih menyerlahkan dan memparahkan serangan dalaman Umno yang kamu berdepan.

Moga KJ tabah berdepan dengan serangan 'geng Mahathir' dalam Umno, namun cheGuBard percaya dan yakin KJ mampu berdepan kerana 'geng Mahathir' yang nak benam KJ termasuk bloggers hanya hangat - hangat tahi ayam. - chegubard

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

UMNO perlu bertaubat...
bukankah senator John Kerry pun ada melahirkan pendapat yang sama..tak lebih tak kurang dengan MP2 Australia tu...kenapa pule tidak diserangnya??takutkah kamu kepada Amerika Syirikat tu.. hahaha

Tanpa Nama berkata...

mat gong berkata;
biarkan lah geng umno bersama labunya,kelak kebenaran akan datang juga

Ed berkata...

Pandangan masyarakat luar dari Malaysia tidak seharusnya dipandang remeh oleh UMNO. Jangan terlalu angkuh mendabik dada, sombong, bongkak dan BODOH. Jangan fikir anda semua yang berdemonstrasi di depan kedutaan Australia akan mampu menghadapi isu-isu dunia dan global.

Pemikiran cetek pemuda UMNO ni bukan baru. Dah lama. 'Semua Jaguh Kampung' - Berdemo ada kepentingan - tunjuk muka nak dapatkan kontrak. Kontrak RM10k pun jadilah - kerja tampal simen kat longkang.

Tindakan anda semua tidak mewakili 26 juta penduduk. Malu melihat Pemuda UMNO yang BODOH dalam memahami intipati petisyen dari MP Australia. Jangan ingat diri tu terlalu kuat. Rakyat sudah semakin juak dengan gelagat anda semua.

Sebelum demonstrasi Anak buah kawan saya, seorang anggota PEKIDA cakap dia akan dibayar RM50 untuk hadir di demonstrasi tersebut. Saya bagi dia RM100 untuk dia pergi kuliah dan menuntut ilmu.


TOLONG jangan lagi pergunakan anak-anak muda MELAYU yang seharusnya dibimbing MINDA mereka ke arah sesuatu yang lebih positive dan lebih progresif. JANGAN hanya mementingkan diri sendiri.

Kalau anda melihat diri anda sebagai pemimpin dimasa hadapan - anda perlukan pengikut yang berilmu dan berakhlak. Bukan monyet-monyet yang hanya tahu melalak.

Fikir-fikirkanlah!

Mariah bt Ghazali berkata...

UMNO memang memiliki minda tidak cerdik dan mentaliti tadika kerana terlalu banyak makan hasil haram dan terlalu dimanja dengan memperolehi kontrak runding terus. Kerana itu mereka tak tau malu sehingga sanggup terjerit-jerit di depan keduataan Australia. Satu dunia tengok kebodohan mereka. malunya...