4 Okt 2009

Era Najib Altantuya : Siapa Dulu Serah Borang Pun Media UMNO BN Nak Tipu

Pengurus Pilihan Raya Kecil, Abdul Wahab Shamsuddin telah mengumumkan pencalonan yang diterima bagi pilihan Raya Kecil Bagan Pinang selepas bantahan ditutup pada jam 11.00 pagi.

Calon PAS, Zulkifly Mohamad Omar menghantar borang pencalonannya seawal jam 9.06 pagi mendahului calon BN pada jam 9.45 pagi, bukan seperti yang dilaporkan sebaliknya oleh Bernama dan media massa pro kerajaan.



Pilihanraya kecil siri ke sembilan ini menyaksikan pertandingan dua penjuru diantara PAS dan BN ini bakal menemukan Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan, Zulkefly Mohamad bin Haji Omar dengan Bekas Menteri Besar Negeri Sembilan, Tan Sri Mohd Isa Samad.

Sehingga tempoh bantahan ditutup, SPR menerima dua bantahan yang dikemukan terhadap pencalonan-pencaloan tersebut. Namun setelah masa bantahan ditutup, tiada calon yang ditolak kertas penamaannya.

Kehangatan persaingan antara kedua-dua calon ini amat dirasai dengan kehadiran penyokong parti masing-masing daripada negeri-negeri luar yang membanjiri perkarangan dewan Majlis Perbandaran Port Dickson (MPPD) menyebabkan beberapa jalan utama sekitarnya ditutup secara berperingkat.

Unit Amal dan pihak berkuasa yang bertugas bagaimanapun berjaya mengawal lalu lintas terutamanya di bilik gerakan utama parti masing-masing dalam memastikan kelancaran hari penamaan calon Pilihan Raya Kecil Bagan Pinang hari ini.


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

media massa UBN memang kerjanya menipu, calon rasuah dikatakan bersih, tak percaya tanya mahathir