29 Sep 2009

Era Najib Altantuya : Gobalkrishnan Ditahan Polis

Ahli Parlimen Padang Serai, N Gobalakrisnan ditahan polis pagi tadi apabila beliau tiba di Mahkamah Majistret Bukit Mertajam untuk sebutan kes beliau menghalang polis menjalankan tugas pada hari penamaan calon DUN Permatang Pasir hujung Ogos lalu.

Adalah difahamkan Gobala dibawa ke Balai Polis Perda. Polis belum memberi sebarang penjelasan kenapa Ahli Parlimen dari Parti Keadilan Rakyat itu ditahan.

Gobala sebelum ini dikasari oleh polis sewaktu penamaan calon Permatang Pasir. Beliau mendakwa polis memijak bahu dan belakang badan sebelum seluarnya dilondehkan dan tangannya digari.

Polis pula mendakwa Gobala menghalang anggotanya daripada menjalankan tugas dan sebutan kes atas pertuduhn itu di tetapkan hari ini di mahkamah.

Masih belum dikenal pasti samada penangkapan Gobala mempunyai hubung kait dengan cubaan untuk mengekang beliau daripada berkempen pada pilihanraya kecil Bgan Pinang di Negeri Sembilan. Penamaan calon ditetapkan pada 3 Oktober dan hari mengundi 11 Oktober.

Bagan Pinang mempunyai 13,664 orang pengundi berdaftar dengan 2,834 orang merangkumi pengundi kaum India.

Pilihanraya kecil itu diadakan berikutan kematian Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bagan Pinang, Azman Mohd. Noor dari Barisan Nasional . -TVA



1 ulasan:

Zanie berkata...

Seorang Gobala ditahan, seribu akan datang. Tuh tak dengar ker cakap-cakap pemuda India seksyen 23 yang marah dengan penghinaan kepala lembu terhadap agama mereka?

Mereka akan datang berkempen dengan trak!Apakah polis akan tahan mereka ini juga?