16 Ogo 2009

Era Najib Altantuya : Wanita MCA Turut Terima Duit - Tiong

Skandal "sumbangan derma" kepada MCA berlarutan hari ini apabila Datuk Seri Tiong King Sing menyatakan beliau juga telah memberi wang kepada Ketua Wanita MCA Datin Paduka Chew Mei Fun dan “lain-lain” sebagai tindakbalasnya terhadap kritikan yang dilemparkan oleh Keua Wanita itu.

Tiong, CEO Kuala Dimensi Sdn Bhd (KDSB), kontraktor utama Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ), mendakwa beliau menderma wang setelah diminta dan mereka tidak sepatunya membalasnya dengan serangan.

"Saya boleh faham jika beliau ingain pertahankan presiden partinya tetapi beliau tidak sepatutnya menyerang saya," kata Tiong, yang juga Ahli Parlimen Bintulu MP dan Bendahari Parti Demokratik Progresif Sarawak (SPDP).

“Berapa banyak saya berinya tak penting tetapi saya telah memberinya wang apabila beliau memintanya dan saya tidak pernah meminta resit,” tambahnya.

Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan Barisan Nasional (BNBBC) berkata beliau hanya mempertahankan dirinya dan menjelaskan pertikaiannya adalah dengan Presiden MCA Datuk Seri Ong Tee Keat, dan Chew tidak sepatunya campurtangan.

Semalam, Chew dilaporkan berkata Tiong telah mencapai matlamatnya dengan mengalihkan fokus media kepada dermanya sebanyak RM10 juta kepada Ong daripada penyiasatan terhadap KDSB.

Satu badan khas menyiasat skandal PKFZ minggu lalu mendapati terdapat tuntutan sehingga menjangkau RM500 juta oleh KDSB.

Tiong enggan untuk mendedahkan siapa lagi yang memperolehi wang darinya atau jika ada pihak selain MCA atau lain-lain parti politik.

Tiada ulasan: