31 Ogo 2009

Era Najib Altantuya : Isu Kepala Lembu, Ketua Polis Selangor Dibidas

Banyak pihak membidas polis hari ini kerana lambat menyelesaikan siasatan mereka keatas tunjuk perasaan "kepala lembu".

Ketua Polis Selangor, Khalid Abu Bakar menyatakan polis dijangka menyelesaikan siasatan mereka keatas tunjuk perasaan tersebut esok

Beliau berkata penganjur dan beberapa individu terbabit dalam tunjuk perasaan itu telah dipanggil untuk disoal-siasat dan diambil keterangan.

Sebuah kumpulan khas diwujudkan untuk menyiasat perkara ini bagi mempercepatkan siasatan polis. Khalid menambah kes ini disiasat dibawah Akta Hasutan.

Pihak polis dikritik kerana lambat mengambil tindakan keatas penunjuk perasaan tempoh hari. Khalid berkata polis harus mengikuti lunas undang-undang.

"Kita harus rujuk pendakwaraya terlebih dahulu dan kumpul bukti. Kita tidak boleh semena-mena tahan orang dan dakwa mereka dibawah Akta Hasutan," kata Khalid.

Namun banyak pihak mempertikaikan kenyataan Khalid itu dimana sebelum ini, jika sesuatu perhimpunan tersebut adalah dari Pakatan Rakyat, pihak polis akan menahan dan menangkap pesertanya serta-merta tanpa perlu merujuk pendakwaraya dan mengumpul bukti.

Justeru itu mereka mendesak Khalid meletakkan jawatannya atau dipecat segera kerana didapati tidak kompeten dan tidak bersikap adil di dalam menjalankan tugas dan tanggungjawabnya sebagai Ketua Polis Selangor.

"Kita akan melihat akan lebih ramai pemimpin dan ahli UMNO yang berkurang ajar selepas ini, yang akan memainkan sentimen perkauman yang lansung tidak akan diambil tindakan oleh pihak polis," tegus seorang pemimpin Pakatan Rakyat.



2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mereka sendiri pun lembu, cam mana nak ambil tindakan

simon berkata...

Itulah kerja Pelesit Dajjal rm species always do..destroy the mind of people mankind..sad to say.