28 Feb 2009

Tambah satu lagi.. penipu pula...


Jika mereka sendiri dah menunjukkan mereka adalah kumpulan yang melakukan perbuatan celaka yang mengundang kecelakaan kepada diri sendiri dan negara, kemudian ditegur oleh Yang Dipetua Dewan Negara sebagai kumpulan yang bodoh, kini untuk melepaskan diri mereka sanggup menjadi penipu pula.

Alkisah...

"Menceritakan kejadian tersebut, Lat berkata, 12 ketua Pemuda Umno bahagian dari Selangor bersama 10 penyokong pergi ke bangunan Parlimen kerana ada temujanji makan tengahari dengan seorang timbalan menteri.

Bagaimanapun, ketika berjalan pulang, mereka terserempak dengan Karpal yang sedang masuk ke dalam dewan dari bangunan pentadbiran Parlimen."

Itu saja yang ada di dalam tempurung kepala pemuda UMNO yang menyerang Karpal Singh apabila cuba hendak mengelak dari tekanan yang mereka hadapi kini ekoran tindakan mereka sebelum ini yang tidak memikirkan akibat dari perbuatan celaka mereka itu.

Seandainya Jawatankuasa Siasatan Aduan Karpal Singh yang diketuai oleh Speaker Dewan Rakyat, Pandika Amin Mulia menjalankan siasatannya nanti dan kemudian mengulangtayangkan CCTV yang memaparkan mereka tersadai di situ sekian lama yang hanya menunggu "jamuan" tiba dengan kedatangan Karpal di perkarangan Palimen berkerusi roda, tidakkan nanti mereka ini akan boleh didakwa lagi: untuk kesalahan selanjutnya :memberikan keterangan palsu kepada sebuah jawatankuasa yang dibentuk oleh Parlimen?

Shahadan kata mereka lagi:

"Kami menghampirinya dan bertanya 'mengapa anda kata Pemuda Umno celaka. Kamu jangan berselindung di sebalik kekebalan bangunan Parlimen."

"Karpal menjawab 'saya malas nak layan kamu, saya nak masuk dewan Parlimen'," kata Lat lagi.

Sementara Ketua Pemuda Umno bahagian Serdang, Ungku Salleh Ungku Jamal yang turut hadir semalam berkata, rombongan Pemuda itu mencabar Karpal mengulangi perkataan "Pemuda Umno celaka" di luar dewan Parlimen.

Bagaimanapun, pemimpin kanan DAP itu enggan berbuat demikian, katanya ketika dihubungi hari ini.

Daripada dialog itu sahaja sudah cukup untuk membuntikan bahawa sang Pemuda lah yang memulakan episod hodoh lagi jelek itu di perkarangan Parlimen tersebut.

Sesuatu perbuatan yang salah tetap salah. Sekalipun ianya cuba dibantu oleh pak-pak mertua dan pak-pak sedara yang terdiri dari mereka yang menguasai media arus perdana. Malah kekayaan berjuta tak mungkin melepaskan perbuatan yang salah untuk menghumban anda ke penjara. Bangkai gajah tak dapat ditutup dengan nyiru.. kata orang tua-tua. Apa tah lagi kalau doa sekalian rakyat yang tak suka dengan perbuatan kamu yang samseng lagi hina.

Paling tidak orang akan menempelak (berdasarkan dialog itu), perangai anak muda UMNO yang tak reti bahasa. Perangai mat rempit dibawa ke tempat yang mulia, hanya kerana perangai sang menantu punya angkara.

Isy anda sudah terpijak najis yang banyak wahai sang menantu. Dan dengan najis itu nanti anda hendak bawa ke majlis perhimpunan dan nak bertanding sebagai Ketua Pemuda. Sedangkan tatkala anda melewati mereka, semua akan segera menutup hidungnya kerana tak tahan baunya yang busuk, jijik lagi hina. Memalukan paduka ayahanda mertua yang bakal bersara.


Tiada ulasan: