29 Jan 2009

Wahid Akan Saman WATAN

Akhbar mingguan WATAN berkemungkinan akan dihadapkan ke mahkamah kerana menyiarkan laporan palsu dengan menyatakan Ahli Parlimen Kuala Terengganu, Haji Mohd. Abdul Wahid Endut melepaskan jawatan sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Wakaf Mempelam di keluaran Ahad 25-31 Januari lalu.

Beliau menyatakan tidak pernah dihubungi akhbar berkenaan untuk mendapat penjelasan berhubung dengan kenyataan tersebut. Tindakan saman akan diambil jika akhbar berkenaan tidak membetulkan laporannya.

Najib tolak saranan supaya sayap-sayap Putera, Puteri, Pemuda dan Wanita UMNO dimansuhkan seperti yang disuarakan oleh Pengerusi Disiplin UMNO, Tg AHmad Rithaudin. Beliau juga menyatakan beliau belum mendapat surat perletakan jawatan Tajol Rosli dan menyatakan surat itu sepatutnya diserahkan kepada Presiden UMNO.

Tajol masih asyik dengan kes 2 orang exco Perak yang kes mereka akan disebutkan di mahkamah. (Beliau merujuk kepada penahanan dua exco Kerajaan Negeri Perak Pakatan Rakyat berhubung rasuah yang merupakan siri konspirasi politik yang dirancangnya dalam usaha terakhir bagi untuk merebut kerajaan negeri, - projek perumahan yang didakwa itu tidak pernah diluluskan). Pakatan Rakyat digesa mengambil tindakan mahkamah ke atas SPRM dan Tajol ekoran konspirasi ini.

Tebing Barat. Regim Israel terus melancarkan serangan udara ke atas sebuah bengkel pembuat acuan logam.



Tiada ulasan: