19 Jan 2009

Pelajar Berserban Pilih Untuk Dipenjara

S
eorang pelajar sekolah pondok memilih untuk dipenjarakan setelah pihak majistret menolak penangguhan perlaksanaan hukuman terhadapnya yang disaman menunggang motorsikal tanpa memakai topi keledar kerana berserban. Persoalan kini, apakah ini petanda bahawa institusi kehakiman negara masih bermentalitikan penjajah?

Cif Inspektor Azilah Hadri, tertuduh pertama kes bunuh Altantuya Shaaribuu, menafikan dia dan tertuduh kedua, Koperal Sirul Azhar Umar, berada di lokasi pembunuhan di Puncak Alam di sini, selama hampir 45 minit untuk menembak dan meletupkan wanita Mongolia itu, pada malam 19 Oktober 2006.

Pemantau PRK P036 Kuala Terengganu (National Institute for Electoral Integrity - NIEI) akan mendedahkan penyelewengan dan penyalahgunaan-kuasa oleh UMNO di sepanjang kempen PRK tersebut. Pengagihan wang ehsan dan peggunaan jentera kerajaan semasa kempen adalah diantara contoh penyelewengan dan penyalahgunaan-kuasa oleh UMNO/BN.


2 ulasan:

Gadis Reformasi berkata...

kerajaan Malaysia kan cemerlang gemilang terbilang!
Hang Tuah yang tiada tuah
Inikan Hang Jebat yang hebat!

Tanpa Nama berkata...

Kita nak tanya apakah Pengarah Jabatan Keselamatan Jalanraya Malaysia Dato Surit Singh pakai topi keledar? Janganlah kita seperti ketam mengajar anaknya berjalan lurus.