3 Jan 2017

[VIDEO] PAS Pengkhianat Sebenar!

Siapa tikam siapa? soal PKR kepada PAS

SHAH ALAM: Pemimpin PKR, Datuk Abdullah Sani Abdul Hamid secara sinis mengingatkan PAS agar tidak lupa kejadian pertindihan kerusi yang membabitkan dua parti itu pada pilihan raya umum yang lalu.

Tegasnya walaupun PKR-PAS bersahabat, terutama ketika menjalin hubungan dalam Pakatan Rakyat (PR) mereka perlu akur kepada kepentingan rakyat berbanding kepentingan politik parti.

"Siapa yang tikam belakang, siapa yang bersahabat?


"Tikam belakang, berlawan tiga penjuru, letak calon di Terengganu seramai tiga orang, Selangor seorang, Pulau Pinang seorang. Komen saya, untuk bersahabat, kita kena nilai kepentingan orang ramai. Jika ada kepentingan itulah satu-satunya payung untuk meletakkan persahabatan itu," katanya kepada Antarapos, hari ini.

Dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) yang lalu, isu pertindihan enam kerusi membabitkan PKR-PAS menjadi barah dalam hubungan mereka sewaktu kewujudan Pakatan Rakyat (PR).

PAS-PKR sebelum ini bertelagah dalam meletakkan calonnya di tiga kerusi DUN di Terengganu iaitu Bukit Besi, Seberang Takir dan Kota Putera. Sementara di Pulau Pinang di DUN Sungai Acheh, Selangor di DUN Kota Damansara dan Johor pula di DUN Panti.

Reaksi Abdullah Sani itu diberikan selepas Naib Presiden PAS, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah menegaskan partinya tidak mengamalkan budaya tikam belakang, terutama dalam menjalinkan persahabatan bersama rakan sekutu politik.

Beliau mengingatkan PKR agar tidak 'berperangai' seperti parti serpihannya, Amanah meskipun dua parti berkenaan bekerjasama dalam Pakatan Harapan (PH).

Bukan itu sahaja Mohd Amar turut mengingatkan PAS bukan 'tangga' untuk batu loncatan mana-mana pihak sehingga partinya dilupakan apabila ada pihak yang sudah sampai ke atas puncak.

Abdullah Sani, yang juga Ahli Parlimen Kuala Langat ketika mengulas lanjut bagaimanapun enggan 'melayan' peringatan berkenaan kerana apa yang penting adalah persiapan parti-parti pembangkang untuk mendepani Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) dalam menumbangkan Barisan Nasional (BN).

"Kita tidak berwatak begitu.

"Waktu ini adalah waktu bersiap siaga untuk berperang dengan Umno-BN. Itu jelas. Masa untuk bercakap soal integriti dan sebagainya, kita pinggirkan, tumpu untuk tumbang Umno-BN," tegasnya. -antarapos


Pas: Kami tak suka sahabat tikam belakang


KOTA BHARU - Pas berpendirian tidak mengamalkan budaya tikam belakang, terutamanya dalam menjalinkan persahabatan bersama rakan sekutu politik, kata Naib Presidennya, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah.

Menurutnya, melalui dasar yang sama juga, Pas ingin mengingatkan mana-mana pihak yang ingin menjalinkan persahabatan politik dengan parti itu untuk menghormati dan jujur dengan pendirian yang dipegang parti itu.

“Sahabat kita, baru atau lama, duduk elok-elok dengan kita. Terutamanya PKR. Nak berkawan dengan Amanah boleh, tapi jangan berperangai seperti Amanah. Kena jaga, terutamanya di Kelantan.

“Kita sejak dari dulu hingga kini, tidak pernah sekali pun khianati sahabat. Kita tidak suka budaya tikam belakang. Kalau nak tikam, tikam depan-depan,” katanya semasa menyampaikan ceramah di Karnival Ekonomi Anak Muda Kelantan di pekarangan Stadium Sultan Muhammad IV, di sini.

Turut hadir, Ketua Pemuda Pas Kelantan, Ahmad Fadhli Shaari, Setiausaha Biro Penerangan Bersatu, Deen Qassim, Naib Presiden PKR, Tian Chua, dan ramai lagi.

Menurutnya, Pas telah berkali-kali dikhianati iaitu semasa berada di dalam BN dan ketika menjalinkan persahabatan dalam Pakatan Rakyat bersama PKR dan DAP sebelum ini.

Beliau juga memberitahu, malah Pas bukanlah ‘tangga’ untuk batu loncatan mana-mana pihak sehingga parti itu dilupakan apabila sudah sampai ke atas puncak.

“Bila sampai atas, lupakan tangga yang naik tadi. Kena ingat, tidak selamanya kita berada di atas, satu masa mesti kita mahu turun. Masa itu, tangga juga yang dicari nanti," katanya.
-SH


VIDEO BERKAITAN



ULASAN GB

Apa yang PAS dakwa semuanya terkena kepada dirinya semula. Tuduh AMANAH dengan pelbagai tuduhan dan fitnah, akhirnya kesemua tuduhan itu kembali kepadanya.

Tuduh dan fitnah golongan AMANAH sebagai Syiah, akhirnya terdedah pekung yang PAS itu yang sebenarnya berbaik dengan Syiah tanpa menhiraukan rakyat Syria yang mati bergelimpangan dibunuh oleh Syiah, tuduh AMANAH kononnya parti RM2 tetapi lupa PAS pernah membuka keahlian partinya dengan bayaran percuma!

Munuduh AMANAH dan PKR khianat, tetapi ternyata sejarah membuktikan PAS itu yang khianat kepada perjuangan Pakatan Rakyat khususnya di dalam PRU 13 dimana PAS menikam belakang rakan-rakan di dalam Pakatan Rakyat dengan meletakkan calonnya di kerusi-kerusi Bukit Besi, Seberang Takir, Kota Putera, Sungai Acheh, Kota Damansara dan Panti.

Hukum kebenaran dan keadilan akan tetap berjalan. PAS bakal terhukum dan terhumban di dalam PRU14 nanti. Insha Allah.


FEATURED ADS



34 ulasan:

Malaysiabaru berkata...

Hampir 99% pakar analisa pilihanraya bersetuju pru14 adalah 14 penjuru

Amanah akan tentang pas manakala party kadiaq akan tentang pkr

Ya blok ketiga lawan pakatan harapan dan umno !!! Inilah rm90 juta dan lagi rm250 juta dalam poket peguam di London jika syarat semua kerusi 4 penjuru..

APA STRATEGI RAFIZI HUSAM MUSA??? UNTUK HADAPI PRU14 4 PENJURU???

KALAU TAJDE STRATEGI MAKNA PAS AKAN BUNGKUS BERSAMA SEMUA PEMBANGKANG

APA GUNA KAMI RAJYAT BAGI SUMBANGAN KPD PAKATAN JKA PRU 14 ADALAH KUBUR UNTUK PAS AMANAH PKR DAN BERSATU

Unknown berkata...

Salam:

Nak Tergelakpun ada,nak Termuntahpun ada,betapa Pemimpin Pas ni,Tak Tahu di Untung,TANPA,Pergaduhan UMNO Dgn UMNO dan pertolongan kaum Tionghua,Kebanyakkan tempat terutama Pantai Barat,Parti Pas,di anggap Parti Melukut di tepi Gantang.DI TEMPAT Saya sendiri,parti pas,di anggap,Parti,Ajaran Sesat.

PAS,menjadi GAH,dgn pertolongan S46,Perpaduan Ummah,dan yg TERBESAR adalah DSAI,dimana Majority kaum cina ,bersama DSAI,secara tak Langsung,kebijaksanaan,Ustaz Fadhil noor dan TGNA,MEREKA suuport pas.BUKAN kerana KEHEBATAN Hadi,..tiada langsung KEHEBATAN hADI,sebagai BUKTI,Hadi hanya dapat sepenggal sahaja di Terengganu.Begitu juga Azizan di Kedah.Mereka2 ini cukup SOMBONG dan TAKKABUR,LUPA ASAL USUL MEREKA.

SEKIAN

abrarmujahideen berkata...

Ulamak Gendang Bawah Perut

Unknown berkata...

sambungan

TEKTIK JAHAT PAS.semasa PR13,DULU,SAYA adalah salah saorang menjaga Peti-peti undi di N9,kebanyakkan pengundi DUN/ParliMen PR dulu,ditipu hidup-hidup oleh PAS ,Contohnya,bila kawasan DUN ampangan yg bertanding adalah PKR,bila pengiraan undi secara detail dijalankan pengundi-pengundi adalah orang2 atas pagar,ahli2 PKR,dan supporters DAP.Kmi check tougrouhly kami dapati ahli2 PAS,yg layak mengundi dipindahkan,ketempat PAS,bertanding umpamanya di dun paroi,nasib baik ahli2 pas tak ramai,last-last PKR menang jua.kerja2 jahat ini dilakukan 2 tahun awal oleh kader-kader PAS.

dAN BANYAK lagi dun2 dan parlimen,yg mana pengundi2 PAS,dipindahkan ketempat PAS,bertanding.Sebenarnya PAS,tak banyak membantu PKR,Azmin sendiri kehilangan lebih 2k PENGUNDI DARI pas,pilihanraya gombak dulu,nasib baik majority cina beri lebih undi 5k majority.

Bayangkan pr14 nanti,jika semua kerusi ditandini oleh PAS,adakah TEKTIK KAWAN MAKAN KAWAN BOLEH DIPAKAI LAGI.DUN CEMPAKA yg ditandingi oleh ketua pehubungan PAS,adakah bahagian2 lain ahli pas,sanggup ka Cempaka nak MEMENANGKAN EXCO Selangor ni????sebenarnya pertandingan 3 penjuru ini lebih MEMUDARATKAN PAS,dari parti pembangkang YG LAIN.

sELAMATKAN mALAYSIA,UNDI PAS =UNDI BN,UNDI BN=UNDI PAS.RAKYAT MENJADI PEMILIH YG BIJAK.undi PH+ PPBM,Malaysia SEJAHTERA.

Sekian.

Pemuda parit kings/segamat berkata...

Terbaik ulasan tuan omar daud...

Tanpa Nama berkata...

Kerusi KD pas khianat?..alamak..korang lupa ke pada asalnya kerusi KD nak diletaknya calon PSM..walhal PSM bukan dlm PR...bila PAS letak calon mula kalut..lalu calon PSM kekal tapi pakai lambang PKR.....

Tanpa Nama berkata...

teringat aku d dun sg acheh dulu..selepas ja wanita pkr pergi rumah ke rumah kempen ckgu bad..selang sejam follow up dari muslimah pas ke rumah yg sama kempen tolak calon pkr..undi umno pon tak pa kalu pon tak mahu undi pas....aku dok bayaq mentality org pas sampai la ni tak termampu aku nak terima hipokrit nya org pas ni...sama la ustaz yg dok mngajaq tu..dlm kuliah ceramah pasai dosa besar riba..tapi dia sendiri..ehemmm..!!

Unknown berkata...

Kepada omar daud saya kira kita boleh panggil pas sebagai pass (lulus) @ Parti Ajaran Sesat Si'ah. Sebelum PRU13 kita tak kenal rupa sebenarnya gunting dalam lipatan yang sebenarnya tetapi bila berlaku peristiwa diSyria pembantaian keatas ahli Sunnah baru saya makin faham bilamana saya mengkaji sejarah dan ceramah diyoutube dari ustaz Nazmi karim , dari ustaz ustaz yang lain ( dan dari lain lain sumber diinternet ) yang pernah belajar diSyria hingga ucapan Sheikh Yusof Qardhawi sendiri kata diapun dah kena kencing dengan Syi'ah. Sheikh kata silapnya kita kerana kita tak mengajar kepada anak cucut kita mengenali Syi'ah dalam erti kata sebenar mengenal syi'ah. Padanlah muka dengan ustaz ustaz kita sebelum ni tak ambil pot nak mengajar yang lebih dalam dari dalam skop ilmu nak mempertahan dan mnelindungi ahli Sunnah.

♥ Lia Abdillah ♥ berkata...

Besarnya power PAS sampai boleh pindah pengundi2...😅😅😅

Tanpa Nama berkata...

Kita baca xperlu ulas. Jgn tambah dosa dizaman2 fitnah ni.

Tanpa Nama berkata...

Pas sekarang mmg haram jadah..parti dedak 90juta..sampai hari ni x saman..parti munafiq..bertopengkan agama..akhlak lebih teruk dpd org kafir..aku ex pas kelantan..

Malaysiabaru berkata...

Kami ada solusi

(yg mana rafizi husam Guan eng apatah lagi azmin tiada langsung idea)

1. Dah tahu pru14 4 penjuru maka
2. Azmin harus ambil langkah tegas YG MANA SATU
3. Jika mahu pakatan hidup ya hidup bukan menang i.e pakatan tidak dihapuskan macam 2004
4. Aznin perlu tegas UMUMKAN PAS BUKAN LAGI BLOK PEMBANGKANG tapi blok BN FRIENDLY demi hudud
5. OKAY azmin wan azizah pkr bersatu perlu UMUM tiada kerjasama dgn PiS dan akan berjuang sendirian sebagai blok pembangkang yg TULEN .
6. Tidak akan ada dua pembangkang di Malaysia. Pembangkang sokong BN mahupun pembangkang anti BN
7. Yang ada pembangkang Pakatan Harapan
8. CARANYA ,Azmin umumkan PiS sudah tersasar dari landasan sebenar dan perjuangan islam...
OLEH
A. Dedak
B. Amalan islam sesat

mcm s46 yg lumpub kerana jawatan dan dedak ekonomi dan projek (jambatan Ibrahim Ali)

Mcm Al Arqam yg menyelewang dalam ajaran Agama

Macam almaunah yg bangkit bersenjata

Atas alasan 3 INI CUKUP UNTUK RAKYAT MEMBENCI PAS : DEDAK DAN SESAT SERTA ....

RAKYAT MAHU PEMBANGKANG YG KUAT ahli pas yg tolol pun tahu perlu ada pembangkang maka akan hanya ada satu pembangkang pakatan harapan

Pastikan sebar iklan JIKA 4 PENJURU PAS AMANAH BERJASA UMNO MAKA MAKLUMKAN AMANAH MEWAKILI PEMBANGKANG PAS MEWAKILI PECAHAN UNDI UNTUK UMNO

SEBAR INI SUDAH CUKUP

kenapa pas pecah undi untuk umno sebab

A. Dedak
B. Sesat
C. Jamji hudud yg bukan hudud
D. Jawatan kabinet
E. Perkauman Malaysia untuk islam dan melayu shj
F. Benci kapir
G. Konfius

Tak cukup ??? Azmin rafizi husam Guan eng??

Antisyiah berkata...

maksud amar kalau pkr nk kawan pas, jgn kawan dgn PH.....

amar ckp depan2 pemimpin PKR tian chua.

pkr nk baik dgn semua pembangkang tapi dituduh amar sebagai tikam belakang.

dituduh juga pembangkang jadikan pas tangga batu loncatan.

kesediaan pkr berkawan dgn pas dibalas dgn semua tuduhan tu.

sudah pas katakan mereka nk sendirian.. kata2 mcmana lagi yg pas nk luahkan utk menghalau PKR yg tak faham2 dgn pas. jgn jadi dayus merafak sembah dgn org sombong. berbaik dgn pas dianggap hendak menjadikan pas alat utk berkuasa saja. penyokong pkr merasa malu dan tercabar dgn sikap amar dan sekali gus malu dgn pemimpin pkr yg hilang harga diri.

sudah dilihat pkr merengek utk berkuasa, masih nk berbaik2 dgn pas lagi ke?

tikam belakang..

amar org tua yg lupa sejarah. siapa yg tikam belakang suruh bergabung dgn umno di perak? selain meletak calon melawan pkr.

pas sebenarnya sudah menetapkan pendirian utk memberi kemenangan kpd umno dlm PRU nanti. yg tkade pendirian ialah PKR, nk bersama PH atau PAS. kita kena beri kata dua kepada PKR pulak, bukan pas lagi.

adakah pemimpin PKR hendak dimaki hamun sebagai alat dap, barua, tolol, munafik haraki, pengkhianat dan halal darahnya.. baru pkr nk sedar?

pkr tak sedar ke penyokong semakin meluat dan menolak kepimpinan yg tidak berpendirian begini. kami lebih rela kalah tiga penjuru dpd kalah dua penjuru selepas dikhianati pas nanti.

ayuh rakyat semua beralih kepada PH Amanah DAP. Bersatu sila tetapkan pendirian segera. ini sudah masuk 2017. kalau pkr merelakan diri dikhianati pas selepas ini, maka akan dtg pkr akan dipulaukan penyokong semua.

SUDAH TERANG HADI ITU BERTAKIYYAH ALA SYIAH... masih nk percaya lagi ke?

exco pas di Selangor tidak perlu dirisaukan. mereka akan hilang jawatan lepas PRU nnti. tidak perlu nk rasa sgt terhutang budi kpd mereka. budi mereka bg PRU13 telah dibalas dgn jawatan exco. sudah lah tu.

AMAT MENDUKACITAKAN PKR MENGHINA DAN MENGKHIANATI PERJUANGAN ANWAR DGN BERBAIK2 DGN ORG YG MEMBENCI ANWAR.



Tanpa Nama berkata...

wahai pascai 6:52 PG

Tahukah kamu bahawa Dr Nasir Hashim telah memenangi kerusi Kota Damansara di dalam PRU12 di atas tiket Pakatan Rakyat?

Tanpa Nama berkata...

Ulas dengan fitnah pun tak tahu nak beza. Susah lah.

Ulasan .. Jika PAS menolak kerjasama untuk bersatu menumbangkan UMNO rakyat akan terus menderita.

Fitnah .. Ulamak tersohor Al Qardhawi tidak berapa nampak ( buta) dan tidak berapa dengar ( pekak) tetapi hantar surat suruh Al Qardhawi baca kalau tak mendengar orang bacakan.

Tanpa Nama berkata...

kerja2 jahat ini dilakukan 2 tahun awal oleh kader-kader PAS.

PAS tak ada power tapi banyak tipu muslihat. Masa ketika itu, pengundi mudah di pindahkan. Duduk tinggal di tempat lain tapi mengundi di Paroi.

Saya sendiri duduk di seremban tapi setiap kali mengundi di Subang yang termasuk kota damansara.

Saya tertipu apabila logo BN yang pertama dan yang kedua ialah PAS lalu saya pangkah PAS bila disemak balik PKR yang ketiga.

Disaat akhir PAS kata calun tarik diri jadi jangan undi PAS sebaliknya undi PKR sedangkan dalam kertas undi ada logo PAS.

Nasib baik PAS hanya boleh tukar pengundi dengan mendaftar ke alamat lain. Kalau tukar pengundi dalam sistem dengan calun lawan pindah ke kawasan PAS tandingi.

Tanpa Nama berkata...

Dalam PR tidak ada mana-mana pihak yang jadi batu loncatan. Semua pihak mendapat faedah. PAS sendiri menang lebih banyak kerusi dari sebelum ini.

Bila PKR dan DAP dapat lebih kerusi PAS kurang senang padahal se belum ini kerusi PAS terlalu sedikit.

Yang ada ialah PAS .. telan orang sekali .. batu belah batu bertangkup ..

Daud berkata...

Teringat kata2 YB Dato Nozula di DUN Kelantan ' adek balik kecing dlm purong, tengok muko '

Tanpa Nama berkata...

Mrk pimpinan pan semasa duk dlm Pas pun x bising. Tapi jika pkr kata Pas pengjkhianat buat apa kerjasama dgn Pas. Tinggalkan ajer Pas lagi senang lagipun pkr kan kuat.

Tanpa Nama berkata...

Pas ni dah teruk...diaorg perasan mcm diaorg ni dah maksum sgt...seolah pas tu islam, islam tu pas...patutlah walaun jadi tongong...tamboh2 dengar ckp nik amar...abih ruyuplah pas kelantan kali ni...

Tanpa Nama berkata...

Bila Pis letak calon di KD, itu khianat namanya krn mungkir janji. Sedangkan pd pilihanraya ke 12 Dr. Nasir telah memenangi kerusi itu dan PRU 13 orang yg sama telah dicalonkan semula. Jadi apa masalah Pis sebenarnya? Tak usahlah nak menegak basah. Pis bukan sahaja khianat kpd PKR dan Dr. Nasir bahkan kpd rakyat di 7 kawasan itu krn telah membantu kemenangan BN.

Tanpa Nama berkata...

Pada,pn Lia,PAS memang TIADA KUASA ,memindahkan pengundi,TETAPI,sesiapa yg pernah BEKERJA sebagai pekerja PACA,Polling Agent,Counting Agent,akan Dapat mengenal Pasti,tentang perkara-perkara ini.Tak Susah nak MENGUBAH Pengundi,Umpamanya PR13,Pn Lia duduk diampangan,kira2 2tahun lagi nak piliharaya umum,jika saya ketua PAS kawasan,yg nampak tidak ada harapan dun pas mewakili dun ampangan,saya akan mengarahkan pertugas-pertugas PAS,pergi kerumah2 ahli PAS di kawasan Ampangan,andaikata ada 1000orang,jika 500 ratus orngpun dah cukup,tukar addres ka-kawasan DUN PAS bertanding,umpanya dun paroi,pergi jabatan pendaftaran,buat surat tukar address,lepastu SUBMIT ka SPR,....SENANGKAN!!!!SUBMIT..Sikit-sikit..sebulan 100orng..bayangkan dlm 2 tahun..kan dah sampai TARGERT.

HOPE THIS EXPLANATION HELP.

azamiabubakar berkata...

Semuanya pertolongan dr Allah. Bukan dtg dr makhluk.

azamiabubakar berkata...

Pru 14 psm bukan lg gabungan PR

Tanpa Nama berkata...

Percayalah rakyat malaysia celik2 belaka ..pas akan kalah teruk dan hilang deposit..pas jika bertanding 3 penjuru pun takkan beri apa apa kesan jika rakyat sedar dan bijak buat pilihan..sepatutnya PH tumpukan pilihan raya dgn beri penjelasan kpd rakyat daripada buang masa melayan pas yg tak kemana..pas umpama syaitan yg cuba melalaikan PH dari buat persediaan p-raya..PH kena mulakan gerakkerja dari sekarang dan biarkan pas terjun dgn labu labunya.

Tanpa Nama berkata...

Pas pun tak pernah menang satu kerusi pun dselangor sebelum pru13..pas asyik hilang deposit memanjang jika bertanding di pantai timur, sabah sarawak..kat terengganu pun hadi selalu kalah..tak payah sembang kencang.

Tanpa Nama berkata...

Bo lah dok undi PIS kelate...kawe di parlimen kota bharu...takiyuddin bakal hilang kerusi parlimen kb...

Tanpa Nama berkata...

Asalam kepada semua saudara2ku....kita perlu yakin pada pertolongan ALLAH SWT. kita bantu dengan DOA, dalam keadaan sekarang jika diperhalusi rasa amat simpati pada parti AMANAH walaupn dalam PH hakikat mereka ditinggal berjuang bersendirian.

Buktinya..mereka jujur jemput semua rakan2 PH dalam setiap ceramah mereka akan tapi di Kelantan sewaktu mereka sedang giat memperkasakan gerakan parti.. aleh2 PKR dan PPBM sepentas dgn pas di Kota Baru jadi ape yg cuba di lakukan olih PKR N PPBM ini. sepatutnya PPBM n PH tinggalkn saja pas dan sekutunya dan gerakan kerja dengan gigih memperkasakan PH dan PPBM.

Tanpa Nama berkata...

Dah saya cakap, jangan layan pas. Boleh pegi jahanam lah pas ni. Please la PH jangan peduli pas. Kepada pemimpin AMANAH bersikap tegas, jangan kluk klak kat pas atau ahli akar umbi akan ucap sayonara AMANAH.

Unknown berkata...

Banyak je mencarut Dlm komen di atas... Ehm, istighfar banyak2

Tanpa Nama berkata...

Bye bye.

Guru Yasir. . Guru Yasir.. Guru Yasir .. Ya Guru.. Guru Yasir ..
Guru Yasir. . Guru Yasir.. Guru Yasir .. Ya Guru.. Guru Yasir ..

Tanpa Nama berkata...

mohon guru yasir memanjangkan nasihat itu kepada Tok Guru Hadi di marang...kadang2 di Nippon adanya

Unknown berkata...

yg aku pelik si azmin tu..nak berbaiklah konon..ikut aje Tun M tu. sifu dia jugak dulu kala. Wahai si azmin..sedarlah di kau..sesungguhnya tikaman itu adalah benar..rampasan kuasa itu adalah benar..pengkhianatan juga benar..jauhilah kamu dr golongan yg menyokong syiah.

Unknown berkata...

yg aku pelik si azmin tu..nak berbaiklah konon..ikut aje Tun M tu. sifu dia jugak dulu kala. Wahai si azmin..sedarlah di kau..sesungguhnya tikaman itu adalah benar..rampasan kuasa itu adalah benar..pengkhianatan juga benar..jauhilah kamu dr golongan yg menyokong syiah.