25 Jun 2016

Selapas Haron Din, Kini Mufti Pahang Pula "Mengkafirharbikan" DAP

Sarjana tegur mufti, 'fatwa' undang pertumpahan darah

Seorang sarjana di Universiti Islam Antarabangsa (UIA) menegur laporan Utusan Malaysia yang mengisytiharkan kafir harbi yang wajib ditentang umat Islam.

Dr Maszlee Malik berkata, Mufti Pahang Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman (gambar) patut sedar gelaran itu, yang menyebabkan halal darah pihak dirujuk.

“Istilah itu memberi maksud seseorang atau sekumpulan boleh dibunuh dengan sah oleh orang Islam kerana kekafiran dan penentangan mereka terhadap orang Islam, seperti dibincangkan sarjana Islam daripada semua mazhab.


“Oleh itu, mengisytiharkan seseorang individu atau sesebuah kumpulan di Malaysia sebagai kafir harbi membuka pintu keganasan dan menyokong wacana (kumpulan bersenjata) IS,” katanya.

Utusan melaporkan, DAP, yang disifatkan jelas menentang pelaksanaan hukum Islam dan mahu menubuhkan negara sekular, tergolong dalam kalangan kafir harbi.

Memetik Mufti Pahang Datuk Seri Dr Abdul Rahman Osman, akhbar Umno itu melaporkan, hukum bagi mana-mana umat Islam yang bersekongkol dengan DAP adalah haram serta berdosa besar.

Beliau merujuk kepada penentangan DAP terhadap Rang Undang-undang Persendirian Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah (Pindaan) 2016 yang dibawa Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.


Bagaimanapun, dalam laporan Utusan itu, tidak dinyatakan petikan langsung Abdul Rahman yang menunjukkan beliau menyebut istilah kafir harbi.

Sementara itu, merujuk RUU itu, Maszlee juga membangkitkan status anggota parlimen beragama Islam yang mungkin menolaknya.

“Adakah fatwa itu menyebabkan anggota parlimen beragama Islam sama halal darahnya?” soalnya.

Beliau justeru mengingatkan pemimpim-pemimpin agama supaya berhati-hati mengeluarkan pandangan yang berkaitan dengan nyawa seseorang.

“Mereka semua dinasihat membaca tulisan (sarjana Islam terkemuka) Dr Yusuf al-Qaradawi bertajuk Fiqh a-Jihad (fekah jihad) berkaitan gelaran kafir habir.

ULASAN GB

Baru semalam Mursyidul Am PAS, Dr.Haron Din menyatakan "DAP sebagai musuh Islam yang nyata”, kini Mufti Pahang pula mengisytiharkan DAP sebagai "kafir harbi" yang halal darahnya.

Sungguh dasyat mentaliti "ulama-ulama" kini, cuba mempromosikan keganasan dan pembunuhan di kalangan rakyat negara ini dan tampak seperti menyokong gerakan IS yang mewajarkan pembunuhan ke atas mereka yang bukan Islam.

Dan kedua-dua kenyataan itu dilaporkan oleh akhbar UMNO bernama Utusan Malaysia, akhbar yang sudah bankrap dengan pemberitaan beretika dengan menyalakan api perkauman di kalangan rakyat.

PAS dan UMNO nampaknya bersatu hati dan terpaksa berpaut kepada talian hayat terakhirnya iaitu "menanamkan kebencian kepada DAP" serta melabelkannya sebagai "musuh Islam" dan "kafir harbi".

GB sudah acapkali menegur golongan agamawan yang berlagak bijak dan berlagak pandai ini supaya meminta mereka berdoa kepada Allah supaya Allah hanya menciptakan manusia hanya dari satu kumpulan atau bangsa dan menghapuskan kumpulan-kumpulan (bangsa-bangsa yang lain), jika terus-menerus menyerang orang yang lain dari kumpulan mereka.

Apakah hanya sanya kita ini dilahirkan dari rahim seorang ibu yang beragama Islam, maka orang lain tidak berhak untuk hidup dan menyatakan pendirian mereka?

GB ingin bertanya, taqdirnya dahulu jika anda-anda yang sewenang-wenangnya mengkafirharbikan orang bukan Islam, dilahirkan dari rahim seorang ibu bukan Islam, bagaimanakah agaknya sikap anda hari ini? 

GB ingin bertanya, taqdirnya dahulu jika anda-anda yang membenci bukan Islam itu dilahirkan dari rahim seorang ibu bukan Islam, apakah anda-anda tidak akan menyentuh makanan yang diharamkan Islam seperti babi, arak dan sebagainya? Silap gaya andalah orang yang paling banyak melahap babi dan paling ke depan di dalam menentang hudud.

Dan anda bernasib baik kerana dilahirkan seorang Islam. Maka itu bersyukurlah dan jangan memandang rendah kepada orang lain yang tidak seagama dengan anda. Anda yang akan dipertanggungjawabkan jika anda tidak menyampaikan dakwah kepada mereka. Kita di suruh untuk berdakwah, bukan untuk menyemarakkan keganasan dan peperangan.

Itu sebab mengapa Islam mengajar kita untuk tidak "menghina" orang yang bukan dari kelompok kita. Tidak menghina ugama lain, tidak menghina "tuhan-tuhan" agama lain. Lihat ayat-ayat ini:

(2:148) Dan bagi tiap-tiap umat ada kiblatnya (sendiri) yang ia menghadap kepadaNya. Maka berlomba-lombalah (dalam membuat) kebaikan. Di mana saja kamu berada pasti Allah akan mengumpulkan kamu sekalian (pada hari kiamat). Sesungguhnya Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu.

(10:99) Dan jikalau Tuhanmu menghendaki, tentulah beriman semua orang yang di muka bumi seluruhnya. Maka apakah kamu (hendak) memaksa manusia supaya mereka menjadi orang-orang yang beriman semuanya?

(49:11) Hai orang-orang yg beriman, janganlah sekumpulan org laki-laki merendahkan kumpulan yang lain, boleh jadi yang ditertawakan itu lebih baik dari mereka. Dan jangan pula sekumpulan perempuan merendahkan kumpulan lainnya, boleh jadi yang direndahkan itu lebih baik. dan janganlah suka mencela dirimu sendiri dan jangan memanggil dengan gelaran yang mengandung ejekan. Seburuk-buruk panggilan adalah (panggilan) yang buruk sesudah iman dan barangsiapa yang tidak bertaubat, maka mereka itulah orang-orang yang zalim.

(6:107) Dan kalau Allah menghendaki, niscaya mereka tidak memperkutukan(Nya). Dan Kami tidak menjadikan kamu pemelihara bagi mereka; dan kamu sekali-kali bukanlah pemelihara bagi mereka.

(6:108) Dan janganlah kamu memaki sembahan-sembahan yang mereka sembah selain Allah, kerana mereka nanti akan memaki Allah dgn melampaui batas tanpa pengetahuan. Demikianlah Kami jadikan setiap umat menganggap baik pekerjaan mereka. Kemudian kepada Tuhan merekalah kembali mereka, lalu Dia memberitakan kepada mereka apa yang dahulu mereka kerjakan.

(16:125) Serulah (manusia) kepada jalan Tuhan-mu dengan hikmah dan pelajaran yang baik dan bantahlah mereka dgn cara yg baik. Sesungguhnya Tuhanmu Dialah yg lebih mengetahui tentang siapa yang tersesat dari jalan-Nya dan Dialah yang lebih mengetahui orang2 yang mendapat petunjuk.

Justeru itu, amat menghairankan samada PAS atau UMNO, kedua-duanya kini berlumba-lumba menyamarakkan api perkauman dan keganasan dibantu oleh agen utamanya bernama Utusan Malaysia. Apakah ini yang diajarkan oleh Islam?

Hukum kebenaran dan keadilan pasti berjalan dan menghukum mereka yang melampaui batas ini dengan menghantar mereka ke lembah kehancuran dan kemusnahan sebelum mereka menghancur dan memusnahkan keharmonian dan keamanan negara.

Ini mengingatkan kita mengenai kata-kata Ibnu Sina seperti berikut:


30 ulasan:

Saiful berkata...

Penyebar fitnah..bukti nya tiada.. Islam yg mana dibawa ...buat kan org fed up dgn Islam..tapi tak semua org setuju..tak rasa bersalah.. dosa... atau mmg dah rasa diri itu ahli syurga..

Unknown berkata...

DAP mesti saman ulamak ulamak ini dan tok peti ini buat pengajaran buat mereka

Tanpa Nama berkata...



Siratol MUSTAQIM...Cahaya Yg LURUS
Cahaya HAKIKAT...Erti Maknawi
Cahaya Menyuloh...Yg Suci Yg KUDUS
Menyuloh Bobrok nya..."NIAT" MenCURI


Demi Menyuloh Bobroknya...NIAT Men CURI
Yg Membabi BUTA pun...Menuduh Me MAKI
Demi Melindungi...Pen CURI yg Keji
Sejahat2 AGAMAWAN...Makhluk yg Di KEBIRI




Marilah Sahabat...Kita Ber TANYA
Mengapa FITNAH...Boleh Ter Jadi
HATI Yg Kudus...Akan Ber Kata
FITNAH Ber Punca...Dek Rasuah=MenCURI


Bila NEGARA...Telah Di CURI
Lalu KEHAKIMAN pun...Turut Di LACURI
Bila Si LEBAY pun...Ber Sedondon Sekali
Kebejatan TOTAL...Pasti Menanti
Kebobrokkan MINDA...Berleluasa Trjd
Men CURI Disana...Men CURI Di Sini
Ibarat VIRUS...Yg Merebak TAK Henti


Wahai Sahabat...AMANAH Budiman
Wahai Sahabat...Yg DAHAGAkan Keindahan
Wahai Sahabat...Yg CINTAkan Penyelesaian
"NIAT" Men CURI...Wajib Di Hapuskan
"SEMANGAT" Mem-BERI...Jadikan lah Impian
Kaseh Mem-BERI itu...Seindah7 Ikatan
Mem Fitnah Men CURI...Kan HANGUS Di Ingatan
Saling Ber MAAFan...Jdkan lah Santun Sanjungan




Anti Fitnah berkata...

Dari kecil saya mengenali Islam tu Melayu dan Melayu tu Islam. Siapa saja yang memeluk Islam akan dipanggil masuk Melayu. Jadi "kafir" bagi orang Malaysia ialah "Bukan Melayu" sebab Islam di Malaysia ialah bangsa dan bukan agama. Sebab tu "ulama" di Malaysia lebih bersifat Melayu dari Islam.
Lupakah kita bahawa dalam DAP pun ada orang Islam. Tun M secara terang-terangan menggelar Hudud yang dibawa tu ialah HUDUD PAS. Entahlah apa nak jadi dengan orang Islam di Malaysia ni. Ridhuan Tee pun dah jadi Melayu tapi merupakan bekas MCA.
Teringat aku akan hujah seorang sahabat aku tentang marahnya ustaz pada orang Islam yang datang berjemaah kat masjid kononnya solat tak betul. Pernahkah ustaz pergi tegur orang Islam yang tidak datang berjemaah? Begitu juga dengan kita yang asyik salahkan DAP atas kononnya depa tu menentang HUDUD. Adakah kita dah benar-benar memberi penerangan kepada depa tu? Masa bila?
Yang paling seronok aku dengar ialah orang UMNO menentang Hudud, tak pa sebab depa tu masih Islam. Pantang orang bukan Islam menentangnya. Hairan bin Ajaib. Orang Islam menentang hudud, hukumnya tak pa pasal depa tu Islam. Pelik kan. Patutnya orang Islam yang menentang ditangkap dan dipenjara. Kes ini macama Polis yang rasuah. Adakah depa tu tak salah sebab depa tu penguatkuasa? Patutlah Tok Jib tak pernah dihukum salah sebab dia tu Melayu.
Apa beza makan daging babi dengan rasuah? Bagi orang Melayu, ada perbezaan kan. Lawak jenaka ... lagi lama lagi nampak betapa jakunnya Melayu kita ni.

Tanpa Nama berkata...


Klu kafir harbi, ahli wanita dap sudah jd halal.

Mufti ni dah jd mcm IS.

Nanar ......

Tanpa Nama berkata...

apa beza makan babi dgn makan rasuah?

dosa makan rasuah lebih besar...dalam keadaan tertentu, makan babi tak berdosa.

Tanpa Nama berkata...

Kamu ditakdirkan menjadi mufti, maknanya kamu ada tanggungjawab besar dengan Allah dan Islam. Sepatutnya salah satu tugas kamu berdakwah tapi sebaliknya kamu mengkafir harbi cina DAP yang kamu tak pernah mengajak mereka kepada Islam. Dengan title mufti yang kamu ada jangan harap kamu dapat masuk syurga tanpa hisab, lebih banyak soalan yang kamu kena jawab di hadapan Allah nanti.
Alangkah baiknya kalau kamu terangkan kebaikan Islam kepada mereka daripada kamu menghukum kafir harbi terhadap mereka. Sebagai mufti berapa ramai orang bukan islam yang telah kamu dekati dan memeluk Islam lantaran kamu? Soalan ini akan ditanya keatas kamu di akhirat nanti. Sedarlah saudara ku Mufti Pahang, takuti lah Allah.

Tanpa Nama berkata...

Menentang RUU dah dipanggil kafir harbi..perlu dilihat lebih luas..kafir harbi bukan sahaje menentang islam malah memusuhi islam hingga membunuh orang islam..mufti yg emosyenal Hilang pertimbangan yg waras..nanti dicop mufti umno..pemimpin umno songlap dia bisu..tak haram agaknye ikut pegangan dia..

Tanpa Nama berkata...

Hai orang-orang yang beriman, taatilah Allah dan taatilah Rasul (Nya), dan ulil amri di antara kamu. Kemudian jika kamu berlainan pendapat tentang sesuatu, maka kembalikanlah ia kepada Allah (Al Qur'an) dan Rasul (sunnahnya), jika kamu benar-benar beriman kepada Allah dan hari kemudian. Yang demikian itu lebih utama (bagimu) dan lebih baik akibatnya.

Apakah kamu tidak memperhatikan orang-orang yang mengaku dirinya telah beriman kepada apa yang diturunkan kepadamu dan kepada apa yang diturunkan sebelum kamu? Mereka hendak berhakim kepada thaghut, padahal mereka telah diperintah mengingkari thaghut itu. Dan syaitan bermaksud menyesatkan mereka (dengan) penyesatan yang sejauh-jauhnya.

Apabila dikatakan kepada mereka: "Marilah kamu (tunduk) kepada hukum yang Allah telah turunkan dan kepada hukum Rasul", niscaya kamu lihat orang-orang munafik menghalangi (manusia) dengan sekuat-kuatnya dari (mendekati) kamu.


amano tentang lakasana hudud di kelantang
apa hukumnya???

awas simunapik disekeling anda

Tanpa Nama berkata...

Mereka ini dari kechik ke tua makan gaji hasil cukai judi hingga darah daging kotor , hati pun hitam busok

Tapi mereka tak sedar

Sesungguhnya mereka telah menipu diri mereka aendiri menafi kan kebenaran

Apa lah ada di sana tanpa Genting dan Judi Zina nya....

Hasil nya semua gagal jadi umat manusia melain kan munafik

Unknown berkata...

Salam:

Di Malaysia "CASH IS KING".Najib Amat arif tentang tabiat majority orng2 melayu Malaysia,Bagaimana najib nak "MENGELABUI Majority rakyat Malaysia"Agar mereka tidak mempertikaikan "ROMPAKKAN MEGA Najib dan kuncu2nya di abad ini".

Majority umat malaysia terbahagi 2 golongan.1. Rakyat melayu yg ingin kembali pada ajaran islam. 2.Rakyat melayu yg kehidupannya,menghabiskan masa dgn hendusma/celik pagi,hiburan-hiburan/lwak/lawak,supaya rakyat lalai selalainya.

Di sebabkan Najib CONTROL 100% Media perdana.Cuba perhatikan programme TV perdana Malaysia,TV1,2,3,ASTRO,HYPPTV,tHINK-THANK NAJIB yg penuh dgn DEDAK,dAPAT MENGONTROL kedua-dua majority rakyat melayu malaysia.Para ilmuan agama dgn secara sedar dan tak sedar,mereka dilalaikan dgn programe-programe agama,dan dibayar dgn bayaran cukup lumayaN,sehingga programme ugama cuba mrniru programme hiburan ala Akademi fantasia.Bayangkan dlm masa yg sama Najib dan kuncu2 "MENGSONGLAP DUIT NEGARA" dgn pelahapnya,tanpa mahu "BERTAUBAT".oRANG RAMAI MENGANGAP,kerajaan najib betul2 kembali pada agama ,sebenarnya,inilah tactic najib menaburkan dedak pada ilmuan agama agar,tidak menganggu najib.

Dalam masa yg sama ,orng2 melayu yg tidak minat agama,disediakan programme hiburan yg melampau-lampau,sehingga semua TV perdana ada sahaja,siri2 hiburan dgn hadiah2 yg lumayan,dan ditambah lagi programme raja lwak yg melalaikan,bagi orng2 melayu kaki hindustan, shah rukh khan pun diberi gelaran dato' .Bayangkan artis yg entah apa2 jasanya dapat gelaran gelaran dato'.Orang buat lawak,kalau kita baling batu dekat artis,salah satu batu itu terkena pada dato'.

Inilah kedua golongan,yg mempunyai majority pengikut,golongangan established ustaz2 dan golongan established artis.Mereka ini yg support kerajaan najib,"SEBAB NAK JAGA PERUT DAN BAWAH PERUT"Bayangkan ustaz beri ceramah di mesjid2 kerajaan bayaran rm150.00 sejam,itu tak termasuk derma2 dari orng ramai,dan tawaran ceramah agama TV yg tak putus2.Begitu juga artis2 yg dapat bayaran programe ditv2 dan yg buat pertunjukkan AMAL DAPAT bayaran dan derma orang ramai.Mereka inilah penyokng TEGAR kerajaan Najib.

Bila ditanya pada pakcik-makcik dikg2,mereka akan mengatakan Najib orng yg nakkan agama tenguk d1tv2 ,boleh dikatakan semua tv ada sahaja programme agama,Adalah "MUSTAHIL NAJIB NAK SONGLAP 2.6Billion duit negara".Adalah mustahil rosmah arahkan C4 alTANTUYA??

mEMANG hebat NAJIB DAN thINK-THANKNYA,Mengeploit,media perdana dan duit kerajaan untuk memberi 1BRIM pada rakyat malaysia.

Sekian

Tanpa Nama berkata...

Sebelum ini Ridhuan Tee, harbi.
Zakir Naik pun, harbi.
Guna lah kebijaksaan.. jangan banyak makan dedak.

Semasa Rasulullah saw, ramai yang menentangnya dan memusuhinya sehingga ada yang ingin memancung Baginda dengan pedang, lagi teruk dari DAP, tetapi akhirnya memeluk Islam.

Mufti, tuan bukan silap tapi tuan telah gagal.

Tanpa Nama berkata...

Ramai agamawan dah jadi bengong sekarang akibat terlampau banyak makan dedak.

Tanpa Nama berkata...

Kalau mcm tu kira Harbi belaka la. MCA, Gerakan, MIC & PArti di Swk ada tentang RUU jgk. Jenuh nk berperang. Biar nasihat kerajaan terang sebaik mungkin mcm GST. Ini yg dikatakan kurang bijak memberi pandangan. Sesiapa pun. Kalau label melabel, geng PAN cukup kurang berakhlak semasa kempen hari tu. Ini tak akan bantu pihak lain utk Undi kalian. Masing2 kena muhasabah diri.

Tanpa Nama berkata...

Tuan Omar, mengenai program agama sama banyak dengan hiburan adalah pilihan masing-masing. Bagaimanapun saya setuju, bukan makcik pakcik sahaja yang kata begitu malah mana-mana orang yang pilih hiburan setengah, sama banyak dengan memilih program agama berpandangan begitu. Mereka tidak menyalahkan Najib. Apalagi yang pilihan hiburan sahaja, mereka tidak peduli. Dan mereka yang pilih agama sahaja dengan penceramah yang hebat-hebat beranggapan Najib beratkan agama. Apalagi Najib sudah boleh cakap dia tidak mahu di soal di akhirat nanti.

Tapi itu semua tak seteruk tuduhan menuduh orang kafir harbi. Dan yang bercakap bukan makcik dan pakcik yang jenis suka hiburan atau yang mula insaf... Yang bercakap ini Muffi, Mursyidul ...yang cukup tahu yang mana mungkar dan yang mana yang tidak.

Unknown berkata...

Kalau sesiapa yg bertanya pada dap,mengapa tentang hudud?jawapannya:
Dap tentang hudud sebab hudud tiada dalam perlembagaan malaysia.
Jika hudud ada dalam perlembagaan,maka dap tidak akan menentang perlaksanaannya..
Jawapan yg mudah,bg org yg berakal.
Kepada sesiapa yg beriya2 nak melaksanakan hudud,sila ubah perlembagaan

Tanpa Nama berkata...

Woi...mufti dedak!! Ko ni sama nanar je dgn Nik Amar. Kot nak mengampu pun...sapu sikit dedak kt mulut tu!!!


Buat malu org Islam je ko ni!! Kami tau le kamu tu nak mintak tambah dedak kt dulang dedak tu...! Kot iye pun...lap le sikit sisa2 dedak yg berterabur kt bibir dan kupiah tu...!! Haha

Tanpa Nama berkata...

Hanya satu hal yang diragui oleh DAP dah jatuhkan kafir harbi.

Sampai sekarang kes liwat Anwar tak sudah-sudah di mahkamah syariah. Apa mufti buat?

DAP masalah dengan hudud. Mufti masalah dengan perundangan kes liwat Anwar. Kedudukan seri.

Siapa yang sekat bantuan sekolah agama ?

Duit zakat dan sumbangan derma orang Islam telah disalah-gunakan, mana hukumnya ?

Lepas ini tafsir pulak perkataan 'tentang' bukan bermaksud perang atau sembelih, tapi menolak dan menjauhkan diri....padahal itulah maksud 'tentang' yang sebenar. Kalau tak perkataan 'harbi' itu tak kan di sebut.

Setuju, kalau orang Islam yang tentang hudud tak apa. Tangkap lah dulu orang Islam yang tentang hudud. Tangkap mereka yang menegur Mufti dan Harun Din kerana tidak setuju hukum kafir harbi.... itu pun kira-kira undang-undang Islam.

Kedua-dua nya bertanggungjawab menjaga puasa umat Islam bukan mencetuskan kemarahan kerana tidak puasa hati orang yang berpuasa yang hormat kedudukan mereka.


Pemuda Pinang Sebatang berkata...

Setuju dgn tuan, tp apa maksud tuan geng PAN kurang berakhlak waktu kempen tu?saya bukan pengundi KK atau SB..boleh terangkan bagi jelas..

Tanpa Nama berkata...

SALAM SEMUA DAN SELAMAT BERPUASA.
SAYA TERDETIK HATI UNTUK KELUARKAN SEDIKIT PENDAPAT TERUTAMA
UNTUK KETUA MASYARAKAT.
DAP SETAHU SAYA MAJORITINYA ORANG CINA.
IANYA HAMPIR SAMA SAJA DGN MCA.
KALAU DR MAZLI SANGGUP MEMBERI HUKUM YG BEGITU KERAS KPD KAUM CINA
ADAKAH TUAN DAN MALAYSIA AMNYA SUDAH BERSEDIA UNTUK KITA BERPERANG
DENGAN CINA???
ADAKAH KITA TELAH BERSEDIA UNTUK MENGHAPUSKAN CINA DI MALAYSIA INI.??
TAHUKAH KITA SEMUA, BERAPA RAMAI ANAK MELAYU TERPAKSA BEKERJA DGN CINA
UNTUK MENYARA KELUARGA DAN UNTUK BERBUKA PUASA PETANG INI.
ADAKAH PIHAK PEMERINTAH DAPAT MENGAMBIL ALIH TUGASAN INI UNTUK RAKYAT??.

ADAKAH MALAYSIA SUDAH MAMPU BERHADAPAN DGN KUASA DUNIA YG AKAN MENGUTUK
DAN MELAKSANAKAN PELBAGAI SEKATAN UTK EKONOMI MALAYSIA???

TUAN TUAN SEMUA ..BERFIKIRLAH DAN HADAPI LAH KENYATAAN KEHIDUPAN UMAT
ISLAM MALAYSIA TERUTAMA MELAYU AMAT RENDAH TAHAP PEMIKIRANNYA.
ORANG MELAYU BANYAK CAKAP TAPI TAKMAMPU HIDUP SENDIRI.
ORANG MELAYU KUAT IRIHATI TAPI MALAS BERUSAHA.

YANG MEREMPITNYA RAMAI ANAK MELAYU...
YANG DADAH PUN ANAK MELAYU..
YANG KUAT BERBELANJA PUN ANAK MELAYU.
HAMPIR SETIAP ORANG PASTI PUNYAI TELEFONE PINTAR MALAH
PAK IMAM MASJID PUN LEKA DGN H/PONE..WASAP SANA SINI..

SEDANGKAN KAUM CINA SIBUK DGN BERNIAGA.
EKONOMI MEREKA SEMAKIN MANTAP.
TAK MUSTAHIL NANTI MALAYSIA INI BOLEH DIBELINYA.

SALAH SIAPAKAH JIKA INI BERLAKU.MUFTI PHG PASTI SALAHKAN CINA JUA...

TAKLAMA LAGI MENYAMBUT AIDILFITRI.
KITA PERLU RUMAH CANTIK.
PAKAIAN CANTIK.
MAKAN SEDAP..
BERFIKIRKAH KITA DARI MANA KITA BELI???
SIAPA PUNYA GEDUNG DAN PASARAYA ITU ???
KALAU TIADA KAUM CINA MAMPUKAH KITA MENGEDALINYA???

BUKA KEDAI MAKAN PUN MELAYU RAMAI YG BANKRAPSI..
ITU PUN ORANG MELAYU TAK MAKAN DI KEDAI MAKAN CINA.
TAPI KITA TAK MAMPU UNTUK MENGENDALI KEDAI MAKAN???

UNTUK TUAN MUFTI SAYA RASA DIA LEBIH TAHU TENTANG HAL INI??
SEBAB ITULAH RAMAI DIANTARA PENULIS YG SANGGUP BERKATA
TUAN MUFTI KITA PUN TERLIBAT DGN DEDAK JUA.

INI MASAALAH MELAYU YG BIJAK UGAMA MACAM MUFTI TAPI MUDAH DI BELI.
MELAYU YG WALAK IKUT TAMPA BERFIKIR.

CINA KAFIR HARBI, MAKAN BABI..
CINA CUTI MELAYU MATI.
MELAYU RAYA CINA KAYA.

SEDARKAH KITA.?????

Mat Bi berkata...

"Bagaimanapun, dalam laporan Utusan itu, tidak dinyatakan petikan langsung Abdul Rahman yang menunjukkan beliau menyebut istilah kafir harbi"

Mufti kata .. atau Utusan yang kata? Ini lah sebab Allah mengatakan yang dosa fitnah itu lebih besar dari membunuh

Tanpa Nama berkata...

Makan rasuah tak apa sbb depa melayu islam..makan babi x boleh..kafir harbi..hotak lu mufti..

Tanpa Nama berkata...

Woi mufti sembab..buat apa jd melayu islam kalu balun duit rakyat bilion2..tp akhlak mengalahkan kapir harbi..sbb tu Allah buat syurga neraka..

Tanpa Nama berkata...

Melayu Islam, terutama yg berjubah serban juga yg berkopiah, sumer sibuk nak polok duit ja sambil jadi wakil tuhan dan wakil nabi.

Inilah kerja paling lumayan. Cakap kosong berdegar2, hasilnya utk rakyat = YILLEKK. Hudud mudud, holier than thau = duit kutipan 30 tahun utk balu dan anak yatim Memali kene kebas + duit balak Kelantan sonyap jo dan pegang jawatan berelaun dlm Selangor x nak lepas2 + anak menantu dpt projek gomen juta2 sambil jual simpati mimpi jumpa rasulullah, kepalabutoh la sumer ni. Akhirnya alim2 lobai ni, sumer hidup senang lenang duit berjuta konon2 mencontohi nabi SAW dgn naik kete mewah, berumah mewah, berbini gemok gedempol mcm babi, anak menantu kaya raya dan emok macam babi jugak. Inilah ilusi yg rasuuah ajar pada ulamak2 melayu Islam kita.

Sembang kemaih Islam itu ini kerja suci melayu. Jual pahala untung duit atas angin dgn modal air liur saja. Janji buleh balun..

Bab nak ngepow duit orang, MELAYU Islam Number WAHID. Good governance? = pergi mampos la. Duit zakat, duit cukai, duit anak2 yatim, duit derma, duit saman, duit sedekah, duit tabung haji, duit kwsp adalah kudus suci bersama Allah. Kutip duit bagi dekat Allah ka? Sengkek sangat ka Allah Taala tu? Pundrek Mukrak Haprak betoi la Melayu2 ni..

Skrg ni UMNU dan PAS sudah bergabung. Jadi jual agama jadi semakin rancak. Hanya duit ini layak diberi kpd mereka yg menjadi wakil tuhan.

Tanpa Nama berkata...

Betul tetapi apa kata Mufti apabila wartawan tanya. Dijawab ya sesiapa yang menentang hukum Islam, termasuk sekali.

Ini yang di maksudkan menentang oleh Mufti yang mengatakan ..Namun jika mereka yang mahu menentang Islam, kita wajib memeranginya,” beliau dilaporkan sebagai berkata ketika dihubungi hari ini...

Perang ! Kafir yang macamana sampai boleh di perangi ?

Bila berperang, guna senjata keris bagai, bertanjak lagi.. tentu lah bunuh membunuh...

Tanpa Nama berkata...

Jika tak betul, Mufti itu boleh saman Utusan. Ada mufti tersebut saman?

Tanpa Nama berkata...

Ni namanye melayu xsedar diri.cuba perhatikan diri luaran benda2 sekeliling kita kebanyakan nya cina yg buat baju seluar rumah hatta masjid pun cina yg buat, tok imam cuma dtg tjuk arah kiblat aje, lain2 cina yg buat, henfon,Komputer , butang baju melayu yg kita pakai solat tu pun cina jugak yg buat yg dok heboh2 kata kafir harbi tu apahal.ni mufti baling bahalol,igtkan harusani je poblem.ni lagi sekor dah tersedak dedak sampai xtau membezakan antara haq dan batil..

Dol berkata...

bila org nk pi afghan iraq syria utk jihad bantu umat islam yg dizalimi syiah dn kafir kuasa besar...dia kt haram jd teroris.

skrng suruh org jd teroris lwn dap.

wahai harundin..mufti pahang
aku tkpenah kau berdua turun padang berdakwah kpd bukan islam..

tiba2 kau berdua bersuara ajak org berperang dgn kelompok yg tkde senjata yg lemah. sebuah pertubuhan politik yg sah.

dgn syiah yg jahat dn mengkafir sahabat rdh kau diam aje ye... dungu punya org

kau berdua ni agen teroris isis ke

minta polis siasat mereka berdua yg blh mencetus pertumpahan darah.

taubat la org2 ugama yg dangkal yg memberi imej keganasan kpd islam. sesungguhnya sikap mereka ini amatlah sesuai dgn agenda yahudi

Tanpa Nama berkata...

Mufti pun boleh cakap bodoh..... Kalau utusan yang cakap bodoh, patutlah sebab orang utusan kepala dah masuk air, perut pula penuh dengan dedak.

Kata Mufti dia tak tuju kepada DAP, jadi dia tuju kepada semua yang menentang hudud atay RUU.... jadi termasuklah Umno dan orang Melayu. Kenapa pula Umno diam? Melayu pun diam?

Setuju dengan hudud Pas bererti Umno kena golong tikar dan semua masuk Pas... bolehkah?



Tanpa Nama berkata...

MUFTI GENTING HILAND kena yg ckp tu

aaah abaikn lah dia tu srlagi tempat perjudian genting masih tertegak dn tokehnya adalah cina pelnggan tetapnya adalah ketua mufti itu jua la adanya

rubbish you