10 Dis 2015

[VIDEO] Meletup... 51 Dalil Najib Tak Layak Sebagai PM, Rosmah Di Tangga Teratas

Isu Rosmah di tangga teratas video '51 dalil'

Ketika ketegangan hubungan perdana menteri dan timbalannya pada 1998 – Tun Mahathir Mohamad dan Datuk Seri Anwar Ibrahim – muncul sebuah buku kontroversi ketika perhimpunan agung Umno.

Mungkin terinspirasi daripada buku “50 Dalil Kenapa Anwar Tidak Boleh Jadi PM” itu, video hampir sama kini muncul di Internet yang memaparkan 51 sebab penolakan terhadap Datuk Seri Najib Razak.


Dinamakan “51 Dalil Mengapa PM Najib Razak Sudah Tidak Layak Jadi PM”, video itu kini dikongsi meluas di media sosial.

Tidak jelas asalnya dikeluarkan oleh siapa, ia dikesan dimuat naik di Facebook Kelab Che Det, yang menyokong Mahathir.

Empat jam sahaja dimuat naik, ia ditonton sebanyak 189,455 kali, dikongsi 7,552 kali dan mengumpul 11,534 'like'.

Di tangga teratas, video itu menjadikan dakwaan sekitar isteri perdana menteri Rosmah Mansor sebagai faktor utama.

“Tidak berupaya mengawal isteri boros berbelanja,” menurut dalil pertama itu.

Antara faktor lain dibangkitkan melibatkan kekangan cukai barangan dan perkhidmatan (GST), peningkatan kos sara hidup, isu 1MDB dan penerimaan dana RM2.6 bilion ke dalam akaun peribadinya. -mk


14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...



Dalil - Menipu sesuka hati hendak lah di sandarkan pada dalil yang kuat ia itu suka ponteng suka hati saya lah.

Tanpa Nama berkata...


Berundur lah demi maruah keluarga Razak.

Fikirkan lah perasaan dan hati adik-beradik yang lain walaupun 'terlalu sayang' sangat kat bini.

Kuasa perlu di iringi dengan kejayaan. Menyusahkan rakyat adalah kegagalan mana-mana pemimpin.

Pergi lah Hawai dan biarkan lah Muhyiddin 'rampas kuasa' !

omar daud berkata...

Salam:

Teringat saya semasa dlm umno dulu-dulu,group2 Madey mengunakkan buku 50 dalil kenapa anwar tak boleh jadi PM,Konspiratornya ialah Madey sendiri,bantuan keewangan oleh Daim,ku nan,megat jonet menguruskan pembahagian buku percuma dalam perhimpunan agung umno 1998, panglima2 anwar seperti roslan kassim,ezam dan zahid hamidi telah berperang dgn group2 madey.Masa itu zahid ketua pemuda.Semasa itu Zahid ,semasa perbahasan pemuda mengeluarkan list-list nama KKN(Korupsi/kronisma/nepotisma).Madey cukup HOT,kerana anaknya(Mirzan) tersenarai.Selepas inilah Konspirator memulakan strategy nak meyingkirkan group2 anwar.Semasa dlm umno anwar ketua team wawasan bersamanya ialah muhyiddin dan najib.Strategy utama ialah mengenakan anwar sebagai kaki perempuan dan kaki jantan.di mahkamah tuduhan ini tak dapat diteruskan kerana Tivoli villa tempat tertuduh dituduh melakukan kerja2 terkutuk itu,belom siap dibina.Tuduhan terpaksa dipinda dimana anwar dituduh meliwat pemandunya,pun terpaksa dipinda kerana,pemandunya Azizan mengaku dimahkahmah sebanyak 3 kali tidak melakukannya.Tuduhan dipinda sekali lagi,anwar dituduh rusuah,kerana mengarahkan polis menyiasat.Dan anwar dipenjarakan selama 6 tahun.
Di mana Muhyiddin dan Najib pada msa itu bosnya di FITNAH.zAHID kena ISA selama 3 bulan. Kesihan anwar kawan2nya muhyiddin,najib dan zahid meninggalkanya terkapai-kapai di penjara saorang.Hanya Fadhil nor dan TGNA sahaja yg sanggup membela anwar. Kejadian ini yg mendapat LABA BESAR adalah HADI,Barisan alternatif menang besar diterengganu,Hadi jadi MB.
seterusnya bila najib jadi PM,liwat kedua dikenakan sekali lagi pada anwar dan sekali lagi anwar merengkuk dlm penjara. MANA HADI??????????yg mendapat LABA yg besar dulu.Hadi dan tok-tok lebai PAS termasuk haron din terpengaroh dgn tayangan video hitam puteh yg ditayangkan secara rahsia pada tok-tok lebai oleh think-thank umno.Tok-tok lebai percaya habis...ASTARFIRULLAH HALAZIMMMM...Kesihan anwar diKENCING oleh tok-tok lebai..DIMANA anwar ,salah saorang yg melobi Hadi supaya menjadi salah saorang nai presiden ulama dunia.
BEGITULAH NASIB ANWAR ,NASIBNYA sungguh malang sudah jatuh ditimpa tangga,kawan2nya dalam umno memfitnahnya, kawan2nya yg dikira alim (ulamak2 konon) MENGIAkannya.

TAK FAHAM BETUL BAGAIMANA saorang yg 24 jam tonggang-terbalik sembahyang,dan mengaku 17X sehari dengan Tuhannya..SANGGUP MELIHAT SAHABAT KARIBNYA YG BERIMAN DIFITNAH SESUKA HATI tanpa sebarang PEMBELAAN daripada mereka.Dan PERCAYA 100% TANPA nak menyiasat dan melihat chronology of EVENT.Kita faham kawan2 anwar dari umno memang begitu hanya bila anwar berkuasa anwar kawan.TAPI kawan2nya yg bertaraf ULAMAK...!!!!!!
Hadi mendapat faedah/laba Yyg cukup BESAR dari event-event anwar... TAK terbacaKAH!! ayat-ayat allah.."MEMFITNAH" dan mempercayai FITNAH , bersama dgn orang2 yg BUAT FITNAH dan menhukum orang yg difitnah.HUKUMNYA APA??
Bila mendapat tahu Anwar di HERDIK di Rusila, sebagi tetamu dari Saifuddin Nasution???sedih..sedih..AHKLAK anwar cukup HEBAT,tiada membalasnya dgn CACIAN..malah mediamkan DIRI.
CUKUP KETARA ULAMA2 INI "MEMPERTAHANKAN NAJIB" dan MEBIARKAN anwar!!
SEMOGA ALLAH BERSAMA ORANG2 YG BENAR.

Wallah'ualam.

Tanpa Nama berkata...

dalili no. 1 dah cukup utk singkirkan najib.

tunduk pada perempuan bukan sifat khalifah negara islam.

jgn najib perasan dgn jilatan pasug yg ajar najib kata haram jatuhkan pemerintah islam

pasug telah menyesatkan najib. najib dh terasa mcm khalifah dan rasa bebas merompak kerana kononnya haram jatuhkan pemerintah islam.

islam mana yg ajar pemerintah negara islam halal merompak?
siapa yg ajar semua ni? pasug laa

pasug nk jadi penasihat atau pengampu bawah musnah?

matahari berkata...

Saya ingat. Saya ingat. DSAI mmg hebat!!!

Tanpa Nama berkata...

saudara omar daud

rasanya zahid tak kena ISA. Tak silap tak sampai seminggu kena tahan dan dibebaskan. Keluar terus senyap.


Dah masuk hari ke 300 lebih anwar dalam penjara... kita yang bebas ini pun yang melalui rutin yang sama setiap hari pun selalu rasa boring dan hilang sekejap makna kehidupan...

Tanpa Nama berkata...



Kepada Sahabat...AMANAH Sejati
Carilah "ERTI"...Makna yg Hakiki
Seluas UFUK...Langit dan Bumi
Se Awal Azali...Sejarah NABI2
Semoga yg GELAP...Ber Cahaya di Terangi
Yg Samar ""KELIRU""...Terang di HATI
MURTAD dan Syirik...Tak Kan Lagi mnjd "ILUSI"?
Semuanya JELAS...Tak Perlu Di Sangsi




Ahlul'KITAB Yahudi...Mengenal Musa
Ahlul'KITAB Nasrani...Mengenal Isa
MEREKA pun Kenal...Junjungan Kita
Konon nya MEREKA...Ber (Iman?)kan Yg"ESA
Mengapa MEREKA...Menjadi Cilaka?
Mengapa MEREKA...Ber Onar Durja??
MURTAD Syirik...Sesat Yg Hina???
Bukankah "HARTA"...Mnjd Puncanya????



Kerana ""HARTA""...Kuasa Ber Takhta
Di Umpan ""HARTA""...Bergoncang lah Dada
Di Umpan Ber JUTA....AMANAH pun Sirna
Tunggang TERBALIK = Murtad yg Nyata



MEREKA Tahu...Sejarah Nabi
MEREKA 'Arif'...Mng Hafal KITAB
Tunggang TERBALIK...Fitnah yg Keji
Demi 'Mengaburi'...Segala SONGLAP



Wa-SYARIK-Hum-Fil-AMWAL...Firman YG"ESA
SYIRIKkan lah Mereka...Ber Umpan kan ""HARTA""
Kukuhnya ""HARTA""...Kuasa pun Ber Gaya
Walaon & MACHAI..."Media" Di Perdaya
Dengan "Kuasa"...AUTA pun Di Reka
Tunggang TERBALIK...Semakin Nyata
Itulah MURTAD...Yg Rosak Binasa









Wahai Sahabat...AMANAH Sejati
AMANAH lah Seperti...Langit dan Bumi
AMANAH lah Sprt...Nabi dan Wali
AMANAH Ber "ERTI"...Kaseh Mem-BERI
AMANAH Ber "ERTI"...Penyayang SIMPATI
"Audit-HISAB"...TEMBUS Teliti
Pantang-AMANAH...Songlap Men CURI
Pantang-AMANAH...Fitnah yg Keji
PONTENG U-Turn...Melanggar Janji
MURTAD Cilaka...Yg "Membakar" Diri






Wahai Sahabat...AMANAH Budiman
Kaseh Mem-BERI...Indah Di Hati
Penyayang SIMPATI...Mnjd Sanjungan
Mnjd Sanjungan...Di Langit dan Bumi
AMANAH yg Kudus...Mnjd Pedoman
"Audit-HISAB"...TERANG di Hati
Demi ""HISAB-NYA""...Di Hari Kemudian
Kaseh Mem-BERI...Penyayang di Hati
Ke Hujung NYAWA...Bersinar Be Gemerlapan
Oh! Alangkah INDAHnya..."Fitrah" Syurgawi



Tanpa Nama berkata...



Kepada Sahabat...AMANAH Sejati
Carilah "ERTI"...Makna yg Hakiki
Seluas UFUK...Langit dan Bumi
Se Awal Azali...Sejarah NABI2
Semoga yg GELAP...Ber Cahaya di Terangi
Yg Samar ""KELIRU""...Terang di HATI
MURTAD dan Syirik...Tak Kan Lagi mnjd "ILUSI"?
Semuanya JELAS...Tak Perlu Di Sangsi




Ahlul'KITAB Yahudi...Mengenal Musa
Ahlul'KITAB Nasrani...Mengenal Isa
MEREKA pun Kenal...Junjungan Kita
Konon nya MEREKA...Ber (Iman?)kan Yg"ESA
Mengapa MEREKA...Menjadi Cilaka?
Mengapa MEREKA...Ber Onar Durja??
MURTAD Syirik...Sesat Yg Hina???
Bukankah "HARTA"...Mnjd Puncanya????



Kerana ""HARTA""...Kuasa Ber Takhta
Di Umpan ""HARTA""...Bergoncang lah Dada
Di Umpan Ber JUTA....AMANAH pun Sirna
Tunggang TERBALIK = Murtad yg Nyata



MEREKA Tahu...Sejarah Nabi
MEREKA 'Arif'...Mng Hafal KITAB
Tunggang TERBALIK...Fitnah yg Keji
Demi 'Mengaburi'...Segala SONGLAP



Wa-SYARIK-Hum-Fil-AMWAL...Firman YG"ESA
SYIRIKkan lah Mereka...Ber Umpan kan ""HARTA""
Kukuhnya ""HARTA""...Kuasa pun Ber Gaya
Walaon & MACHAI..."Media" Di Perdaya
Dengan "Kuasa"...AUTA pun Di Reka
Tunggang TERBALIK...Semakin Nyata
Itulah MURTAD...Yg Rosak Binasa









Wahai Sahabat...AMANAH Sejati
AMANAH lah Seperti...Langit dan Bumi
AMANAH lah Sprt...Nabi dan Wali
AMANAH Ber "ERTI"...Kaseh Mem-BERI
AMANAH Ber "ERTI"...Penyayang SIMPATI
"Audit-HISAB"...TEMBUS Teliti
Pantang-AMANAH...Songlap Men CURI
Pantang-AMANAH...Fitnah yg Keji
PONTENG U-Turn...Melanggar Janji
MURTAD Cilaka...Yg "Membakar" Diri






Wahai Sahabat...AMANAH Budiman
Kaseh Mem-BERI...Indah Di Hati
Penyayang SIMPATI...Mnjd Sanjungan
Mnjd Sanjungan...Di Langit dan Bumi
AMANAH yg Kudus...Mnjd Pedoman
"Audit-HISAB"...TERANG di Hati
Demi ""HISAB-NYA""...Di Hari Kemudian
Kaseh Mem-BERI...Penyayang di Hati
Ke Hujung NYAWA...Bersinar Be Gemerlapan
Oh! Alangkah INDAHnya..."Fitrah" Syurgawi



Tanpa Nama berkata...

SAYA INGAT..
DAN SEMUA INGAT.
HEBAT DSAI ..SEMUA PEMIMPIN HEBAT TAK MAMPU BERHADAPAN DGN BELIAU.
MAHADIR DAN JIB MINTA BANTUAN POLIS DAN HAKIM UTK LAWAN BELIAU.
TERIMA LAH HAKIKAT INI..
DSAI MEMANG HEBAT..
MOGA SEJARAH MENCATATKAN CERITA YG SEBENAR UTK TATAPAN ANAK ANAK
DIMASA DEPAN.
MOGA ADA RUANG UNTUK SAYA BUKTI PADA SEMUA...
MOGA ADA IZIN YG ESA..AMIIN.

harun berkata...

Saudaraku omar daud....benarlah segala catatan tuan...saya dulu ahli umno sebelum 1998,sgt berminat dgn politik dan mengikuti kes anwar dgn teliti..bila kenang kembali sejarah tu saya rasa macam nk menangis kerana terlalu sedih dan kasihkan anwar pemimpin tulin rakyat yg terinaya sebegitu rupa..hati terasa lagi terhiris bila generasi baru yg tidak tahu apa2 turut menghina anwar hanya bersandarkan apa yg mereka dgr...semoga Allah sentiasa melindungi dan merahmati pemimpin rakyat ini..insyaallah dgn izinNya anwar bakal diangkat sbg PM malaysia yg baru.

tanya sama itu hud hud berkata...

Video stopa ali siap kaler,dgn muka seketul suara sebijik siap dialek,beg hitam dan sampul harakah,geng ostad2 buat tak nampak la pulak..
Pelik bin ajaib

Tanpa Nama berkata...

Saudara Omar Daud,

Terima kasih atas catatan tuan itu. Masih jelas di ingatan saya bagaimana institusi polis, peguam negara dan mahkamah diperkotak-katikkan tanpa maruah sehingga ke hari ini. Anwar tidak akan mati walau dipenjarakan atau dicencang lumat sekali pon..pengkhianat-pengkhianat bangsa itu tidak akan selamat semasa hidup dan sesudah mati..tanda-tanda telah jelas..buatlah sesuka hati kamu dan tunggulah azab-Nya wahai para penzalim.

Tanpa Nama berkata...

Sampai bila kita nak menanggung si Najis ni. Nak tunggu sampai next election? Malaysia dah muflis masa tu. Rakyat hidup menderita kerana menunggu election akan datang yg bakal ditipu Dan disalahguna kuasakan oleh bapak mafia Malaysia. Bangunlah wahai rakyat. Jgn biarkan diri kita dipermainkan lg. Pemerintah kita sudah punya kuasa diktator. Apa lg yg boleh diharapkan dari fake election?

Tanpa Nama berkata...

Sampai bila kita nak menanggung si Najis ni. Nak tunggu sampai next election? Malaysia dah muflis masa tu. Rakyat hidup menderita kerana menunggu election akan datang yg bakal ditipu Dan disalahguna kuasakan oleh bapak mafia Malaysia. Bangunlah wahai rakyat. Jgn biarkan diri kita dipermainkan lg. Pemerintah kita sudah punya kuasa diktator. Apa lg yg boleh diharapkan dari fake election?