29 Nov 2015

3 Penjuru: PH Tak Perlu Hiraukan Azmin & PAS

PRU-14: Pakatan Harapan sasar satu lawan satu

Pakatan Harapan menyasarkan untuk bertanding satu lawan satu sebagai strategi berhadapan dengan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum ke-14 nanti.

Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali berkata, perkara itu merupakan perkara asas untuk berhadapan dengan BN dan UMNO.

“Sekurang-kurangnya perjanjian asas kita adalah untuk memastikan satu lawan satu. Itu merupakan perkara asas untuk berhadapan dengan BN dan UMNO,” katanya kepada pemberita pada Kongres Nasional Tahunan Ke-11 PKR pada Sabtu.


Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai kenyataan yang dibuat oleh Ketua Penerangan Dewan Ulama Pas Pusat, Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali At-Takiri baru-baru ini bahawa PKR tidak akan membenarkan Parti Amanah Negara (Amanah) bertanding di kerusi Pas pada PRU-14 nanti.

Azmin yang juga Menteri Besar Selangor menambah, pihaknya yakin bahawa sasaran tersebut boleh dicapai walaupun pembangkang menghadapi masalah berhubung pengagihan kerusi.

“Kita sudah melalui proses ini banyak kali. Alhamudulillah. Ini semua perkara (pembahagian kerusi) yang kita boleh bincangkan..kalau kita letakkan kepentingan negara dan mengenepikan kepentingan parti dan individu.

“Saya percaya ia boleh diselesaikan dan dengan pemimpin yang ada pada hari ini sama ada dalam Keadilan, DAP, Pas dan Amanah, perkara ini boleh diselesaikan dalam masa yang sesuai,” jelasnya. -FMT


MINTA MAAF UNTUK AZMIN ALI!!!

Maaf Azmin Ali dan PKR. Pengundi bukan mengundi PR sebab sukakan parti dan calonnya. Tetapi sebab benci teramat kepada UMNO BN.

Maaf kepada Azmin Ali dan PKR. Kami akui pengorbanan Anwar sehingga terpenjara. Kami sempati. Tetapi Anwar juga bukan indikator penting untuk kami buat memilih PKR dalam pilihanraya.

Maaf Azmin Ali dan PKR. Anda nampak seronok bergantung kepada PAS. Tetapi kami sedar anda hanya pergunakan PAS. Perlu diingat (diantara) undi kami kepada PAS (dulu) bukanlah kerana keyakinan kepada dasar perjuangannya. Tetapi sebab tolak kami kepada UMNO BN. Bukan juga disebabkan lebih Islam dan Melayunya PAS. Tetapi tolak kami kepada politik perkauman.

Maaf Azmin Ali dan PKR. Undi kami kepada PKR bukan untuk mengaya dan menggula gulakan tokoh tokoh politik dengan jawatan di GLC, Institusi dan pelbagai lantikan politik. Sehingga semua boleh menjilat kamu.

Sehingga kekayaan harta zakat yang boleh dialihkan ke bahagian bahagian di negeri luar Selangor. Undi kami adalah untuk melihat lahirnya negeri yang berintegriti yang rakyatnya beroleh manfaat.

Maaf sekali lagi. Akan datang undi kami belum pasti untuk PKR. Tetapi yang 'pasti' undi kami tidak lagi untuk Azmin Ali dan kuncu-kuncunya.

Sekian.

Haji Azrin.
Ampang.


ULASAN GB

Pilihanraya lama lagi, tapi parti-parti PAS dan PKR sudah sibuk mengenainya. Masing-masing sudah tercium kekalahan jika berlaku pertandingan 3 penjuru. Nampaknya Azmin seperti mahu bertindak sebagai "abang besar" dalam Pakatan Harapan.

Azmin akur dengan "ugutan" PAS. Jangan ada pertandingan 3 penjuru. Sebab jika berlaku begitu, PAS dan PKR paling teruk akan mengalami kekalahan.

Mana tahu? Sebab PAS yang telah memulakan dulu. Pertandingan 3 penjuru sudah bermula semenjak kecurangan dan pengkhianatan PAS terhadap Pakatan Rakyat di dalam pilihanraya umum 2013. Isu "watikah" yang telah menyebabkan kekalahan calon Pakatan di tujuh buah kerusi iaitu Bukit Besi, Seberang Takir, Kota Putera, Labuan, Kota Damansara, Sungai Acheh dan Panti.

Sekarang PAS pula tak mahu pertandingan tiga penjuru. Lalu didesak Azmin supaya Pakatan Harapan tidak bertanding di kerusi-kerusi di mana PAS bertanding. Manyak lemak dan manyak cantik punya parti.... dia boleh buat, orang lain jangan..

Hukum kebenaran dan keadilan akan terus berjalan. Kecurangan dan pengkhianatan PAS ini akan terbalas di dalam pilihanraya umum ke 14 dimana apabila berlaku pertandingan 3 penjuru nanti PAS akan mengalami kekalahan paling dasyat malah ramai calonnya akan hilang deposit. Itu pasti. Keputusan Sg Acheh di dalam PRU13 di atas membuktikannya dan itu permulaaan kepada fenommena calon-calon PAS akan hilangt deposit di dalam pilihanraya-pilihanraya akan datang.

BN akan menang jika berlau 3 penjuru? Dulu ya, tetapi tidak lagi sekarang kerana kini BN menghadapi masalah keyakinan rakyat terhadapnya akibat dari pelbagai skandal dan isu yang melanda negara. Rakyat akan memilih parti yang berpotensi untuk ke Putrajaya iaitu Pakatan Harapan. Perjuangan sebenar PRU nanti ialah diantara BN da PH. Itu jelas. Kita tidak faham mengapa PKR masih terhegeh-hegeh mengharapkan dan/atau masih takut dengan PAS. PAS? Tinggal dia bersendirian atau suruh dia masuk UMNO BN!

40 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

aku berharap PAN dan DAP akan bersama mengeluarkan satu senarai cai calon2 pkr yg mesti diboikot dlm pru akan dtg supaya pengundi2 tahu siapa yg mengkhianati mrk. senarai ini mesti dibuat skrg agar dpt disebarkan kpd semua pengundi2 seluruh negara.

PAN dan DAP tidak perlu menentang YB Husam Musa (Salor), Salleh Man (Permatang Pasir), Datuk Mahfuz Omar, (Pokok Sena), Ahmad Baihaqi Atiqullah (Kubang Kerian) dan Datuk Nik Mazian Nik Mohamad (Pasir Putih).

Aku berharap PAN atau DAP bertanding dimenentang azmin yg dah nak jadi pas... cai...

Tanpa Nama berkata...

dah tepat tu gb, azmin ali mmg hebat berlakon terutama bab masuk cuci longkang mmg real lah

abrarmujahideen berkata...

Cai PKR- azmin

Pak Mat Mual berkata...

Saya amat setuju dengan Hj Azrin.

Saya dan keluarga pangkah Pas pada 2 PRU lepas kerana sangat-sangat benci dan mual meloya kepada Umno.

Itu pada 2 PRU lepas.

Pada PRU 14 akan datang, senarai parti yang dibenci bertambah satu lagi iaitu Pas.

Kalu diputuskan satu lawan satu dan di kawasan saya katakan Pas lawan BN, macam mana saya nak pilih? Kedua-duanya busuk dan pengkhianat..!!!

Tidak mungkin saya boleh tutup hidung dan mata untuk pilih salah satu daripada keduanya sedangkan hati saya sangat benci kepada kedua-duanya..!!!

Jika ada satu parti lagi tidak kira Amanah atau PKR maka saya tidaklah jadi sasau untuk membuat pilihan.

Saya pikir orang lain yang bukan ahli mana-mana parti pun akan mengalami rasa loya, muntah-muntah, cirit-birit dan sasau akalu hanya Pas dan BN yang bertanding di satu-satu kawasan.

Ingatlah PKR, kamu mendapat 2.2 juta undi pada PRU 13 dahulu daripada siapa?

Berapa jumlah berdaftar ahli kamu? Yang selebihnya undi daripada siapa?

Tanpa Nama berkata...

Pertandingan 3 penjuru dilihat akan memberi kemenangan terhadap BN adalah mitos. Ini adalah statistik 2013. Kita menghargai pandangan DSAI dlm menentukan hala tuju politik PKR bg menghadapi BN pada 2018 namun masalah dalaman UMNO yg menghadapi krisis kepimpinan yg kronik dan PAS yg kini hampir pasti tidak dipercayai oleh para pengundi akan mengubah lanskap politik 2018. Jesteru pendekatan politik utk menghalang pertandingan 3 penjuru oleh PKR walaupun sikap PAS terutama kerenah Hj Hadi yg semakin membebankan adalah satu langkah merbahaya dan terkebelakang. Pengundi akan bersikap kritikal dan pemilihan 2018 tidak hanya berdasarkan parti semata tapi "track record" calun akan menjadi keutamaan. Pakatan Harapan perlu melupakan PAS sekiranya ingin kekal bersaing. Kekuatan PAS di kalangan pengundi melayu terutama di Kelantan, Terengganu dan Kedah adalah mitos. Masa dan tindak tanduk pemimpin telah merubah segalanya. Tidak percaya...sila berlakunya pilihanraya kecil pasti calun PAS tewas dan ini adalah realiti.

Tanpa Nama berkata...

Setuju tuan...kami benci amat sangat pada kerajaan BN rasuah..

Semut merah berkata...

Setakat ini AMANAH tidak.perlu bising-bising. Tidak perlu melatah dengan komen-komen individu yang tidak.membina. Atur strategi, fokus pada aktiviti yang memenangi hati rakyat, fokus pada pengundi. Ini parti politik, persepsi positif adalah penting untuk survival.
Perlu ingat sejarah, PAS pernah berdegil dan menikam dari belakang hingga menyebabkan kekalahan PR kerana pecah undi. Sejarah ini boleh berulang dan.merugikan. Ini angkara ada sesorang di dalamnya.
PH mesti merancang untuk mengelakkan.ini berlaku lagi.
AMANAH parti.baru, di dalamnya juga orang lama yang terpilih dalam PRU13 dulu. Nak.masuk.gelanggang PRU14 kena keyakinan tinggi untik.menang. Jika tidak biar PKR atau PAS yang mana lebih baik untuk menang.
PkR ada penyokong sendiri, PAS ada penyokong sendiri, DAP pun banyak pengundi sendiri, tidak kurang juga AMANAH punya banyak penyokong yang sedia memberi.undi.
Mstlamat hanya satu, mengalahkan BN, bukan UMNO sahaja, MIC, MCA, Gerakan...

Percaturan Ini perlu bijak, jangan dimakan ego dan angkuh sendiri.


Tanpa Nama berkata...

Setuju cadangan tersebut. PKR tidak sedar diri. Maseh mahu bersahabat dengan PAS walau pun pernah dikhianati.

diod berkata...

nak ulas yg ni
... Sehingga kekayaan harta zakat yang boleh dialihkan ke bahagian bahagian di negeri luar Selangor.
apa salahnya harta zakat diagihkan kepada negeri lain ? sempadan geografi adalah ciptaan penjajah. so negeri islam kaya tengok saja umat islam negeri lain yg susah atas alasan kamu bukan rakyat negeri kami ?

Tanpa Nama berkata...

Saya dan keluarga pengundi parlimen batu = Tian chua dah 2 penggal. Kalau 1 lwn 1 kami tak kan pegi mengundi. Loya dgn azmin n the geng

Farid

Tanpa Nama berkata...

Pertandingan 3 penjuru rasanya tiada masalah utk PH. Calon Dap kelihatan akan menyumbang banyak kemenangan. Bagi calon Amanah dan PKR, penyokong dap dan umnos yg kecewa kpd najib akan memberi undi. Syaratnya, PKR harus berlaku jujur kpd PH. Hal Azmin & the gang tidak perlu dirisaukan kerena mereka akan terkeluar dgn sendirinya dlm pru14.

Pas dan umno akan menghadapi kesukaran malah sebahagian besar calon bakal kehilangan wang deposit. Pas paling tertekan kerana kebanyakan ahli dewasa terkesan dgn program UG manakala yg lainnya masih di bawah umur tidak boleh mengundi waima baru berusia 13 tahun.

Kpd pengundi, undi adalah untuk kepentingan negara, agama dan rakyat. Undi bukan hak najib, azmin mahupun hadi awangj. Undi kita adalah untuk masa depan kita. Lupakan hadi, najib dan azmin kerana mereka mempunyai kepentingan peribadi yang kita sudah sedia maklum.

Timnajib Jomfikir berkata...

Pemimpin UMNO,PAS,PKR sebelum di uji pun, sudah mau hidup mewah. pemimpin2 macam mereka kah yang kita akan undi nanti?

Berbanding dengan Pemimpin AMANAH,DAP sebelum di uji atau selepas di uji..mewah kah kehidupan mereka? Pernahkah pemimpin2 UMNO, PAS merasa di belasah dan berani duduk dalam penjara, lokap demi memperjuangkan nasib Rakyat?

Azmin Ali, dengar ni.. aku nak khabaq..

SUARA RAKYAT SUARA KERAMAT.

Jangan cuba-cuba hendak menepikan suara-suara Rakyat!

Tanpa Nama berkata...

Ketahuilah wahai pemimpin parti2 politik, jika kamu melawan arus akan kehendak dan inspirasi rakyat, kamu akan dikambus. Hingga kamu akan menyesal seumur hidup.

Inilah realiti. Betapa rakyat sekarang susah, kamu menunjuk2 kuasa dan kekayaan. Betapa rakyat tertipu dengan najib, kamu bela dia. Betapa rakyat mahukan penyatuan pembangkang, kamu main wayang. Betapa rakyat bertambah miskin, kamu enjoy perabih duit mereka. Betapa rakyat minta keadilan, kamu dakwa mereka. Betapa rakyat hanya bertanya, kamu tendang dia. Betapa rakyat mahu damai, kamu kecohkan dengan baju merah.

Cukuplah kamu mengerjakan rakyat. Akan sampai saatnya nanti rakyat akan kerjakan kamu cukup2. Bawalah sepuluh tong undi tipu pun, tak akan mampu memenangkan kamu. Padamlah lampu satu negara pun, dengan mancis rakyat nyalakan lampu. Kali ini kau pasti tamat dengan izinNya.

Tak percaya? Pergilah survey. Pergilaj tanya rakyat jelata kat mana2. Apa mereka cakap? Mereka tidak mahu lagi bn. Ada yang terlalu marah macam nak mengamuk pun ada.

Isu pas nak masuk kandang bn untuk jadi penasihat tu antara isu yang paling rakyat meluat dan tergejut beruk. Agak lama juga melopong dan akhirnya tepuk dahi tanda hairan sehairan2nya.Dengan tak ada sebaris pun rekod kejayaan mentadbir dan mengurus, tiba2 nak nasihat orang konon. Apa punya muka tak malu pas ni. Apa punya biol pas ni.

Tanpa Nama berkata...

Tigu penjuru pon..... tiga penjuru laaa... kawe tetap tak akan undi PAS s.da DUN atau Parlimen di PASIR PUTEH KELANTAN DARUL NAIM.

Saya dan ahli keluarga seisinya akan undi PEMBANGKANG TEGAR.

NOKHTAH.

Tanpa Nama berkata...

Senang aja. Di mana PAS bertanding. Di situ calon AMANAH bertanding. Abis cerita!!! Alasannya senang aja. AMANAH ganti PAS!!

PAS tak boleh harap. Kalau bagi dia menang dia akan angkuh dan sombong. PAS parti talam dua muka.

Kalau PH menang dia ada share walau dia bermusuh dgn PH. Kalau BN menang pun dia untung jugak. Dia dapat jadi penasihat!!

Oleh itu...karamkan PAS dan BN sekaligus. Begitu juga...Azmin. Kalahkan Azmin di mana saja dia bertanding. Dia bukan pejuang rakyat. Azmin adalah pejuang PAS!!

mustapa m said berkata...

PKR kena buat pilihan dari sekarang. Nak bergabung dgn Amanah dan DAP dalam PH atau nak bergabung dgn PAS? Di Selangor sekarang adalah satu situasi yg boleh dianggap hipokrasi yg hanya mementingkan kedudukan MBnya saja.

PAS sepatutnya dengan ikhlas dan jujur menarik diri dpd PR di Selangor seperti di Penang dan negeri-negeri lain. Tunggu apa lagi? Anda semua dah kuat, dah boleh bersendirian, lagipun anda dah nyatakan perjuangan anda bukan untuk dapatkan kuasa politik, nak jadi penasihat kpd UMNO/BN.

Azmin kena buat keputusan muktamad dgn segera, nak bersama PH atau PAS. Itu saja.

Tanpa Nama berkata...

Sangat2 setuju dgn cadangan tuan 10:59

Tanpa Nama berkata...



Marilah Ber JAMAAH...Dengan INTEGRITY
INTEGRITY Ber Makna..."AMANAH" Di Hati
Jamaah INTEGRITY...Adalah JAMAAH Nabi2
JAMAAH Yg Ber SATU...Dgn Langit & BUMI
Langit & Bumi...LURUS "Mem-BERI"
KUDUS Mendakap...AMANAH...ILAHI


JAMAAH "INTEGRITY"...Universal Azali
Itulah JAMAAH...Nabi Dan WALI
The Absolute ORDER...The Utmost TRANSPARENCY
Tak Wujud FITNAH...Songlap Men-CURI
Tak Tunggang TERBALIK..."Murtad" yg Keji
Tak Ter"Niat" RAKUS...Menyerakah Diri
Saling SIMPATI...Kaseh ""Mem-BERI""
""Ar'RAHMAN-Ar'RAHIM""...Santun Di Hati






Lawan AMANAH...Adalah RASUAH
Lawan Mem-BERI...Adalah Men-CURI
Lawan yg"LURUS..."Murtad" Yg Parah
Tunggang TERBALIK...Fitnah yg Keji


Lawan AMANAH...Fitnah Merapu
Lawan Mem-BERI...Songlap Men-CURI
Lawan SIMPATI...RAKUS Ber Hantu
Songlap RASUAH...Di Make-Up "Suci"?
PONTENG U-Turn...Tipu "KELIRU"
Berjubah Ber SORBAN...Kononnya "Wali"?









Wahai Sahabat...AMANAH Budiman
Ber JAMAAH lah Dgn...Nabi & WALI
LANGIT & Bumi...Yg Mem-BERI Sumbangan
Bukan nya "Parti"...Yg Songlap Men-CURI
Bukan nya "Setan"...Yg Berjubah Ber Sorban
Yg Tunggang TERBALIK...Meng KHIANATI Janji
Yg Berlakun "Warak?"...Setan BAJINGAN
Ber "Tuhan" kan HARTA...Nafsu yg Keji






Tanpa Nama berkata...



Marilah Ber JAMAAH...Dengan INTEGRITY
INTEGRITY Ber Makna..."AMANAH" Di Hati
Jamaah INTEGRITY...Adalah JAMAAH Nabi2
JAMAAH Yg Ber SATU...Dgn Langit & BUMI
Langit & Bumi...LURUS "Mem-BERI"
KUDUS Mendakap...AMANAH...ILAHI


JAMAAH "INTEGRITY"...Universal Azali
Itulah JAMAAH...Nabi Dan WALI
The Absolute ORDER...The Utmost TRANSPARENCY
Tak Wujud FITNAH...Songlap Men-CURI
Tak Tunggang TERBALIK..."Murtad" yg Keji
Tak Ter"Niat" RAKUS...Menyerakah Diri
Saling SIMPATI...Kaseh ""Mem-BERI""
""Ar'RAHMAN-Ar'RAHIM""...Santun Di Hati






Lawan AMANAH...Adalah RASUAH
Lawan Mem-BERI...Adalah Men-CURI
Lawan yg"LURUS..."Murtad" Yg Parah
Tunggang TERBALIK...Fitnah yg Keji


Lawan AMANAH...Fitnah Merapu
Lawan Mem-BERI...Songlap Men-CURI
Lawan SIMPATI...RAKUS Ber Hantu
Songlap RASUAH...Di Make-Up "Suci"?
PONTENG U-Turn...Tipu "KELIRU"
Berjubah Ber SORBAN...Kononnya "Wali"?









Wahai Sahabat...AMANAH Budiman
Ber JAMAAH lah Dgn...Nabi & WALI
LANGIT & Bumi...Yg Mem-BERI Sumbangan
Bukan nya "Parti"...Yg Songlap Men-CURI
Bukan nya "Setan"...Yg Berjubah Ber Sorban
Yg Tunggang TERBALIK...Meng KHIANATI Janji
Yg Berlakun "Warak?"...Setan BAJINGAN
Ber "Tuhan" kan HARTA...Nafsu yg Keji






omar daud berkata...

Salam

Ada 3 persamaan antara Hadi dan AzmiN,

1. Hadi dan Azmin tidak boleh orang lain lebih daripadanya.Dalam pas orng2 progressive tak boleh lebih pada Hadi,Dalam PKR orang2 yg pro-rakyat tak boleh lebih pada Azmin.Kedua2 pemimpin ini tidak boleh ditegur,mereka mengangap mereka maksum.apa yg mereka mahu semua orng ikut cakap mereka.

2. Kedua2 pemimpin ini mengamalkan sistem CAI.

3.Kedua-dua pemimpin ini mempunya EGO yg sangat tinggi.Dalam PAS,tuan ibrahim tuan man memahami kehendak rakyat,dalam PKR Rafizi juga.Tetapi mereka2 ini dilihat sebagai pencabar pada pemimpin2 ego ini.

Kedu2 pemimpin ini amat lemah,hanya membuat tindakkan hanya dari report dan feedback dari balaci berkepentingan di keliling mereka shaja.Mereka tidak turun bersama rakyat dan memahami keadaan rakyat,jika turunpun dgn rakyat hanya tunjuk muka sahaja.Sebiji macam umno buat.

wassalam.

Tanpa Nama berkata...

kalau dah jodoh tak kan ke mana...

kalau dah bodoh pun tak kan ke mana...

dah kena tikam banyak kali pun masih nak bersangka baik...

Sabda Rasulullah S.A.W. “Jangan sampai kamu dipatuk oleh ular di dalam lubang yang sama dua kali,” (Riwayat Abu Daud)

utk yg org bodoh hadis ini adalah kiasan bukan pesanan... tak ada kena mengena dengan ular yg dlm lubang atau dlm semak!

Tanpa Nama berkata...

Tuan blogger pada pemerhatian saya, jika ada penyokong2 PH menyebut Parti Amanah Negara sebagai PAN.... sebenarnya dia musang berbulu ayam di dalam komen2. PAN hanya disebut oleh pencacai2 pas dan umno untuk menghina AMANAH.

Tanpa Nama berkata...




Sape2 yg mengundi kat kawasan DAP yg dah gerenti menang..harap dapat tukar dan PINDAH kat kawasan AZMIN Ali dan pastikan PAN @ Amanah wajib & WAJIB sekali letak calun bagi "melawan" AZMIN nih...pastikan AZMIN bungkus dan lenyap dr senario politik slps pru14 nanti!

Dulu Khalid Ibrahim pun dah mula besar kepala bila dpt duduk kerusi MB
Skrg dah menikus mcm tikus yg tak sedar diri

Skrg giliran AZMIN dah naik tocang nak main wayang...w.pun masih budak hingusan!

Rakyat wajib bungkus spesis mcm nih dan buang "bangkai" busuk nih jauh2!

Amanah @ PAN wajib cari calon khas utk "lawan" AZMIN
Aku "rasa" klu letak Bang Mat(Mat Sabu) lawan AZMIN...gerenti AZMIN "hangusss"!

Biar AZMIN rasa "hanguss" krn cuba bermain api dgn sentimen rkyat
Dia masih hingusan...dan dia ingat rkyat bodoh sama taraf dgn dirinya sbg budak hingusan!

Harap Abg Mat Sabu bersedia utk lawan Azmin yg bodoh sombong tu!!

tanya sama itu hud hud berkata...

Setuju..

Tanpa Nama berkata...

Saya tak tau samada wujud NGO persatuan pengundi. Tugas ngo ini adlh mendidik masyarakat tentang keperluan utk mengundi secara berhemah. NGO ini mesti kelihatan beekecuali. Tak spt ngo bersih yg dilihat lebih berpihak ke pembangkang. Munhkin NGO ini boleh rekrut asatizah2 utk menerangkan memang ada dosa pahala dlm mmbuang undi. Bg pnduduk kmpg mungkin ini caranya utk buat bfikir.

abrarmujahideen berkata...

Rakyat hanya mahu tukar kerajaan skrg..beri GST , hapus subsidi rakyat tp rembat duet rm2,600,000,000..hati buta lagi celaka

Tanpa Nama berkata...

Pandangan sy begini ! ... Kenapa AZMIN @ PKR masih mahu bekerjasama dgn PAScai, sedang sudah berkali-kali PIMPINAN PAScai memaklumkan bahawa mrk tidak akan sertai PH ! ... Jika AZMIN @ PKR memutuskn kerjasama politik dgn PAScai, TAK MUSTAHIL pd PRU 14 nanti, PAScai akan bertindak masuk sekali bertanding di KERUSI2 MILIK PKR !!! ... Jika berlaku pertandingan 3 penjuru di sesuatu kawasan DUN/MP antara BN, PKR & PAScai yg UNTUNG BN ! ... Tetapi jika pertandingan antara BN, PAScai & AMANAH, yg UNTUNG nanti Insha Allah AMANAH ! ... Itu yg menyebabkan PKR TAKUT KEHILANGAN KERUSI !! ... PAScai skrg mrk dah tak kisah, jika KALAH dlm PRU 14 nanti, yg PENTING bg mrk skrg MUSUH mrk adalah DAP & AMANAH !!! ... PIMPINAN PAScai skrg ni RAMAI YG BINGUNG !!!

Tanpa Nama berkata...

Heloo
Helooo
Helloooo
Helllooooo

WANG ROSLI.....

mana kamu pegi..... sonyap ja.......

atau kamu cari WANG@$$$$ dari RM.......
suami pak jibs...

Tanpa Nama berkata...

Tak salah tapi bukan setakat kekayaan zakat menunjukkan kehandalan pkr. Yang di persoalkan cara pkr Selangor berpolitik Orang akan ketepikan pasal zakat jika begini cara pkr

Tanpa Nama berkata...

Kalau mcm tu letak haji hadi lawan najib di pekan la... Kata tak bergabung dgn hamno!

lelaki dicermin berkata...

Kapada azmin.. mungkin masa pru13 dulu anda boleh mengakal majlis tertinggi bila anda jadi pengarah pilihanraya bg parti pkr.. di mana anda bg senarai penama2 pkr yg bertanding di malaysia dua tiga hari sebelum pru pd majlis terringgi.. terutama pada presiden dan penasihat pkr. Dimana anda byk letak kroni2 anda..majlis tertinggi tidak dpt mengubah senarai anda itu. skg ni pengarah pilihanraya pkr ada dua org.. nama ada takde..apakah roda kali ini anda masih di atas masa pru 14 nanti. Kenapa anda menjadi api dlm sekam di PH skg ni.. adakah dulu anda ini anak angkat tun mahathir di arahkan jadi setiausaha politik anuar ibrahim di kementerian kewangan.. dan api dlm sekam ini baru nak di semarakkan skg..aura kepimpinan anuar melebihi apa yg dia buat dlm umno dahulu..tanpa aura itu rakyat malaysia tidak terima batang tubuh anuar bila ada hubung kait dgn umno di parti pembangkang.. apa aura anda melebihi anuar ibrahim...sebagai contoh mahyuddin yassin..skg ini kita pembangkang di malaysia...sebelah mata pun tidak memandang mahyuddin yassin... apakah anda mahu rakyat bersikap begitu terhadap anda...

Gus Grissom berkata...

Setuju!!!

Gus Grissom berkata...

Yg selalu sebut begitu adalah pimpinan pas & walaunnya..

Tanpa Nama berkata...

Setuju dgn tanpa nama 4:19 ptg..
pkr sekarang tertekan untuk mengekalkan kestabilan di selangor, kalau pas ditendang sekarang, macam macam boleh berlaku, mungkin pkr akan berputih mata.. dan rentetan ini boleh terus membunuh pkr.. pkr malah azmin rasanya bukanlah bodoh hingga tidak melihat akan pengkhianatan pas berkali kali pada pkr, tetapi demi survival buat masa ini terpaksa berlembut dengan pas. Persetankan semua ni, AMANAH perlu terus bekerja keras, tonjolkan pelapis, perkenalkan pemimpin2 muda profesional sama ada islam atau bukan islam.. dalam tempoh sblm pru, yakinkan pengundi akan keupayaan parti muda ini membela nasib mereka seluruhnya.

Tanpa Nama berkata...



PRU kali ini PAS akan kalah di kawasan PAS kerana pengundi sangat-sangat keciwa dengan politik PAS dan sokongan PAS kepada Najib.

PAS boleh lah di gula-gulakan. Apakah menjelang PRU nanti baru Azmin akan berterus-terang bahawa PAS tidak boleh menang di kawasan tersebut dan menekan PAS supaya memberi peluang kepada Amanah. Atau apakah SPR membuka persempadanan baru dimana gerenti UMNO yang akan menang?

Apakah PKR atau DAP sanggup memberi kerusi untuk di pertandingkan oleh Amanah? Sedangkan PKR atau DAP tidak ada masalah untuk menang? Jika DAP sanggup dan PKR sanggup, bermakna PAS pun kena juga berikan dua atau tiga kerusi pada Amanah.

Apa kah PKR mengajak Amanah berpakat-pakat macam mana PAS yang pantang di ajak berpakat-pakat ? Sebab ini lah rakyat akan tolak PAS dan sekarang PKR pulak.

Ingat lah Azmin jika kamu sebagai MB boleh tidak pedulikan Amanah, Amanah juga boleh tidak pedulikan kamu. PH tidak ujud di Selangor.

Jika Amanah bertanding di kawasan PAS, Amanah juga kena bertandig di kawasan PKR. Kedua-dua kawasan PAS dan PKR dalam negeri Selangor.

Yang luar Selangor, boleh lah berpakat dengan Azmin nak kena kan PAS, itu pun jika pemimpin Amanah sanggup membelakangkan perjuangan cara Islam yangs sering di ucapkan?




TEROPONG TOK BOMOH berkata...

aku mula bantu pas dlm preu thn 69,aku jadi ahli pas thn 83 sebagai ahli seum ur hayat,aku dah lama buat kerja setiap kali pru,dulu calon pas ramai hilang wang deposit,pru14 ni pas akan kalah teruk dan ramai akan hilang deposit,pengundi takkan beri undi pada pas lagi,sebab hj hadi dan barua2nya dah beritahu yg mereka masok pilihanraya bukan untuk menang,jadi pengunmdi tak beri undi kat pas lagi.....aku jangka pas akan kalah teruk.........semua pimpinan pas akan jadi macai belaka

Tanpa Nama berkata...

Muktamad!! Di mana PAS bertanding di situ AMANAH letak calon!

AMANAH ganti PAS. PAS ganti UMNO!! UMNO pulak masuk KUBO...!!! Haha

Tanpa Nama berkata...

Alaaa...senang je formula pembahagian kerusi utk PRU 14 nanti. Sila maklumkan kpd. pihak atasan ye wahai TUAN GB..hehehe

1. AMANAH mesti bertanding di semua kerusi PAS bertanding. Kalau 3 penjuru pun 3 penjuru le!! Sebab pengundi yg anti BN automatik akan anti PAS. Maksudnya tiada undi utk PAS/UMNO. Kalau adapun dpd walaun spt WAN ROSLI je yg undi PAS/UMNO.

2. Status quo pembahagian kerusi utk PRU13 yg lalu utk PR ketika itu. Elok dikekalkan atau bertukar suka sama suka. Tiada 3 penujuru antara DAP PKR dan AMANAH!!


Mana2 ADUN/MP Pakatan Harapan yg tidak perform dan ada unsur2 berwayang dgn UMNO/BN hendaklah tidak dicalonkan semula. Sebab jika dicalonkan juga terang2 mereka ini akan ditolak pengundi di kawasan itu...!!

Lagipun silap2 haribulan kalau ditakdirkan PH berjaya bentuk kerajaan persekutuan dgn majoriti tipis...takut nanti puak2 ni akan melompat ke kem BN utk BN berkuasa mbentuk kerajaan semula menggunakan teknik katak!!

Kesimpulanya...biarkan saja PAS sendirian atau berGELI GELI dgn umno. Mereka NAFI atau TIDAK pada rakyat PAS adalah UMNO. UMNO adalah PAS.

Pemimpin2 PAS dan walaaun2nya bermati matian mendabik dada kata parti mereka kuat!! Kalau mcm tu korang apa nak risau. Sebab semua kerusi yg kamu bertanding akan berlawan dgn PARTI NYAMUK AMANAH.

Silap2 sebelum PRU14 Parti AMANAH dah hancur!! Apa antum nak takut ye syeikh...??? Lagi pun kamu dah ada ahli bawah umur sebagai ahli??!!

Tanpa Nama berkata...

Pru13. BN kalah undi popular...PR dpt 53% undi. Pru14 umno dgn yg tgh nazak dilanda hal gst dan skandal 1mdb yg teruk... Saya jangka PH mmpu prolehi hingga 60%. Limpahan undi tolak umno akan berlaku dikwasan melayu disitu Amanah ada pluang cerah. Apa lg dibantu undi bukan melayu. Jgn ingat Amanah lemah.

Tanpa Nama berkata...

Pas toksah tanding la...bukan nak menang pun tanding pilihanraya...kalah pun blh jadi penasihat 25% umno...hihihi..sok umno menang, boleh gabung ngan umno buat hudud...buat semak kepala je mikir..pas tanding kat kawasan yg ramai budak sekolah 13 tahun keatas...sbb ahli pun dah ramai 4juta lebih..perkasa lagi..kali ni letak pimpinan pusat yg powerful tu tanding parlimen kt kubu kuat umno.jgn tanding kt kelantan lagi..