10 Jul 2015

Saifuddin Dedahkan Haji Hadi Aib dan Hinakan Anwar Depan-depan

Bekas setiausaha agung PKR dedah Anwar dihina ketika krisis Selangor

Bekas setiausaha agung PKR Datuk Saifuddin Nasution Ismail mendedahkan Datuk Seri Anwar Ibrahim dikasari individu dipercayai presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang ketika mahu membincangkan kemelut menteri besar Selangor tahun lalu.

Walaupun tidak menyatakan identiti Hadi secara langsung, Saifuddin mengimbas peristiwa ketika dirinya menemani ketua umum PKR berjumpa dengan individu terbabit untuk mengadakan perbincangan.

"Masih ingat saat aku menemani Datuk Seri Anwar berjumpa dengannya. Bagaimana Datuk Seri Anwar diaibkan dengan bahasa yang cukup kasar," katanya dalam status Facebook hari ini.‎

Perbincangan itu dipercayai merujuk kepada ‎pertemuan singkat Anwar dengan Hadi di Terengganu untuk menukar jawatan menteri besar Selangor yang ketika itu disandang Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Saifuddin berkata, pertemuan itu bagaimanapun tidak membuahkan hasil kerana individu itu beredar kerana kurang sihat implikasi pengambilan ubat.

"Perbincangan terhenti. Dia kemudian beredar. Dua temannya yang juga turut hadir kemudian meminta maaf. Dia baru makan ubat kata mereka.

"Aku dan Datuk Seri Anwar kemudian meminta diri. Indahnya akhlak," katanya sinis.

Bekas ahli Parlimen Machang itu berkata, dirinya menyaksikan sendiri Anwar dihina dan menganggap individu itu "bukan malaikat" yang perlu dipertahankan.

Beliau turut menggambarkan individu tersebut semasa pertemuan itu‎ sebagai "amat kasar" dan Anwar pula bersikap "amat lemah lembut".

"Yang hadir di situ saya. Yang tengok dan dengar sendiri kata penghinaan itu saya.

"Yang dok cerita lebih-lebih kata dia lebih tahu pula sebenarnya tak ada di situ pun. Tapi pertahan gila-gila... 'dia bukan malaikat'," katanya.

Pada Ogos tahun lalu, media melaporkan Anwar dan Hadi mengadakan pertemuan sulit di sebuah hotel di Kuala Ibai, dekat Kuala Terengganu, namun beberapa sumber dalaman parti mendakwa perbincangan itu gagal mencapai kata penyelesaian.

Anwar dilaporkan enggan mengulas lanjut hasil pertemuannya dengan Hadi dan menganggap ia hanya pertemuan biasa.

"Perjumpaan biasa... kita baru dalam proses perbincangan... bincang banyak isu... hasilnya macam biasa," kata Anwar dipetik Astro Awani ketika ditemui di Lapangan Terbang Sultan Mahmud, Kuala Terengganu, 12 Ogos lalu. – TMI

ULASAN GB

Demikianlah keangkuhan seorang Presiden sebuah parti Islam.

DSAI datang dengan cara baik, tetapi disambut dengan herdikan melampau.

Rupa-rupanya selain membenci DAP, Presiden PAS itu sudah lama juga membenci DSAI, Ketua Umum PKR.

Hukum kebenaran dan keadilan tetap berjalan. Ia akan menghukum orang yang menghina orang lain dengan kadar yang serupa atau dengan cara lebih dasyat sebagai pengajaran untuknya.

GB pernah mengulas sebelum ini.. petikan:

Di dalam ilmu jiwa (psikologi dan psikatri) orang yang menuturkan perkataan-perkataan jelek seperti di atas sebenarnya orang yang mengalami mental disorder atau sakit jiwa. Di dalam ilmu hakikat pula, orang yang suka menuturkan kata-kata sedemikian adalah disebabkan oleh kewujudan "penyakit" di dalam hatinya. Diantara penyakit hati termasuklah angkuh, sombong, riak, takabbur dan seumpamanya.

Penyakit di hati akan menyebabkan akhirnya akan berlaku penyakit fizikal. Hukum kebenaran dan keadilan berjalan. Maka tidak hairan angkara kalbu kotor, maka ramai yang terlantar di hospital, menderita pelbagai penyakit fizikal. Kerana semua penyakit di zahir itu bermula penyakit di batin. Apakah Tuan Presiden tidak menyedari hal ini?


43 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Baru lepas makan ubat....ubat penenangkah??

Tanpa Nama berkata...

Dari dulu lagi aku sgt percaya yg makhluk yg bernama HADI AWANG ini berprinsip, jika aku tak dapat, jgn harap org lain akan dpt. Dia tidak pernah bersetuju dgn persetujuan arwah PR menjadikan DSAI sebagai PM jika PR menang pilihanraya. Lihat sahaja sabotaj terhadap perletakan Calon bertindih terutamanya yg melibatkan PKR. senang cerita, ini HADI AWANG banyak busuk punya orang.

Saiful berkata...

Geng ganu kelate tak bole buat kwn sgt2..tanya semua org akan kata serupa..depa ni ptg perut depa..tu la kalu menteri mai dari sana..cuba pi tgk set set dia aja dua bg orojek..lupakan la pasai pad ..bagi ke depa..

Tanpa Nama berkata...

dulu pun kita pernah dgr yg hadi ni dengki dgn anwar.

hadi tidak rela berketuakan anwar dlm PR sebb merasa serban dia tebal dn anwar tidak berserban

sifat ego menjadi ketua parti islam juga menguasai dirinya selain mungkin ada kepentingan peribadi diselangor bersama khalid

yg menariknya bila dikatakan beliau baru makan ubat. ubat apa tu? pil kuda ke? kesan pil kuda memang dahsyat, penagih akan sentiasa merasakan dirinya diperkudakan oleh rakan2

ada juga keluhan dpd pekerja pejabat beliau yg memang tidak gemar dgn sikap beliau yg kasar dan keras kepala

jika anwar pun diperlaku begitu apa nk heran jika beliau itu suka melabel org lain dgn mcm2 label yg buruk

kini giliran rakyat pula memulangkan segala buruk laku itu kepada beliau. dpd seorg pemimpin hebat yg disanjung kini menjadi bahan caci maki rakyat.

dn memang sesuailah beliau akhirnya akan wala' kpd tuan guru hj najib yg sgt suci dpd curi duit 1MDB itu. mungkin hj najib saja yg boleh menjampi utk sembuhkan ketagihan pil kuda beliau itu. harun din pun gagal, malah terikut sama.

syabas kak mah, lu memang hebat






Kiedentech Kiedentech berkata...

geng ganu jer, geng kelate masih waras lagi

Tanpa Nama berkata...

Tengok muka pun dh tau karektor..mcm ni kalau jadi pemimpin negara x boleh nak bayangkan macamana jadinya...

Tanpa Nama berkata...

Kalau benar bagai dikata, sesungguhnya tuan rumah yang menghina tamunya itu bolehlah kita anggap SUDAH MATI.

Padahal tuan hakim yang berhadapan dengan penjenayah yang paling kejam pun akan bersikap tenang dan santun. Bersedia mendengar hujah dan merasa belas kasihan.

Mengambil akan perbandingan ini maka janganlah sekali2 berurusan dengan orang yang sudah mati.

Dia hanya akan dikapankan tidak lama lagi. Takala parti yang dibawanya juga benar2 mati dan dikapankan bersama2 dengannya.

Kemudian dia akan ditanya Rabbul jalil " Buktikan bahawa kamu mewarisi akhlak nabiKu yang membawa rahmat seluruh alam."

Tanpa Nama berkata...


Eloklah Hadi dan Najib letak jawatan aje.

Dua-dua org tak suka.

Jgn degil dan keras kepala.

Sedarlah jawatan dan kedudukan itu sementara.

TDM kata Don't overstay your welcome.

Faham tak ?

ras abu berkata...

Langkah Kajang dibuat oleh PKR tanpa berunding dengan rakan PR iaitu PAS - keputusan penting untuk menggulingkan MB PR Selangor dibuat tanpa berunding dengan PAS.

Bila sudah sangkut baru nak jumpa PAS

Kesimpulannya siapa yang kasar dan kurang ajar?

Tanpa Nama berkata...

Aku da hilang respek pada hadi since kes pil kuda dan calon bertindih dlm pru 13...

Skg bertmbah meluat aku dgn gelagat hadi...

memang elok sgt klu hadi ug dgn umno..2x5..

Tanpa Nama berkata...

Ulama pas suci mulia telah membuat Nama agama tambah Baik.

Taniah dan syabas

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

BEBUDAK BAHALOL memang jenis keras kepala dan tak pikir pasal orang lain

Contoh macam Mat Rempit

Dari cakap cakap saja kita boleh tahu apa kah Orang ATAU Budak Bahalol

Barua , Tolol , Haramjadah semua nya dari Orang Orang Bahalol saja

Ketepi orang orang GAGAL , maka maju lah bangsa kita

Khalas !!!!!!!

Si Delima Merah berkata...

Presideng yg memiliki 100% budaya SYIAH KAFIR !

Omar Daud berkata...

salam:

Sejak dari ABIM dulu Hj,Hadi berperangai begini,dia tak boleh orang lebih daripadanya,Semacam berpenyakit "inferioty complex"ia cuba nak menandingi Anwar tapi tak mampu menandingi popularity anwar,anwar popular di negeri arab dan barat disebabkan "kesederhanaannya" dia pun sebuk nak dicalonkan ulamak dunia ,cuma bertaraf Naib sahaja,semasa anwar join umno 1981, dia di Rusila sebuk dgn AMANAT hadinya sehingga sembelihan orng2 umno haram,ramai keluarga berpecah belah kerana AMANATnya.Tapi pelik masa itu umno takpun ISAkan HADI, tapi anwar dah masuk ISA, kerana membela orng2 miskin di Baling, bila anwar diterajang oleh umno, ustaz Fadhilnoor yg membelanya.Ustaz Fadhil noor dan anwar bersusah payah menaikkan PAS, dari GERAK, TERTUBUHNYA pkn,pkr,DAN TERTUBUHNYA pakatan rakyat,First time PEMBANGKANG menidakkan 2/3 majority BN, PAS bertambah popular pada rakyat Malaysia pelbagai kaum,yg peliknya si Hadi ni berkomplot dgn geng-gengnya utk menjahanamkan PR.Ketika pemergian TGNA kerahmatullah dan anwar ka sungai buluh, Barulaha rakyat tahu the true colors Haji Hadi.

Alhamdulillah ada hikmahnya, kejadian begini berlaku,cuba bayangkan jika PR13, PR menang tak huru-hara Malaysia dibuat,tiba2 MP2 PAS diajak belot/ berunding dgn umno untuk tubuh UG goverment.

SYABAS PARTI BARU:PARTI ISLAM DEMOKRAT.

wASSALAM.

Tanpa Nama berkata...

Gerak hati kuat mengatakan ianya adalah pil kuda yg selalu diwiridkannya. Bila bercakap pun, nampak macam orang tengah khayal pil kuda.

Malaysiabaru berkata...

Ayoh Ping!!!

Hadi Ping !!!

Pas Ping,!!!

Ko tunggu tengok khalil anak ko nanti kena maki mcm tu juger....

Ko tunggu ostad ding ayamg kena maki mcm tu juger

Tang tu ko.mkn ubat baaanyak mana pun tak guna... Keturunan ko akan senasib keturunan najis dan firaun... Peghilah pas pis pusss

Abdul Said berkata...

Patutlah sekarang Harakah tengah hangat spinkan cerita Hadi. Apeke namenya, apa 'damage control'. Sorrylah Hadi ooii tak ter'control' dek kamu. Kamu akan jadi lebai malang juga akhirnya!!

Tanpa Nama berkata...

Patut lah hadi tidak berani datang meeting pakatan dan perjumpaan bersama pemimpin pakatan serta ponteng parlimen tak desak hudud dia di bentang macam masa dulu. Dengan rakan sudah keji hina dan malukan,dengan umno dan najib bermulut manis.

Tanpa Nama berkata...

seperti apa yang admin katakan bahawa penyakit dalam jiwanya tersembur diwajahnya,yangmana tidak ada seri muka,melainkan wajah yang ganas,kebanayakan orang mekihatnya bertmabah benci tidak seperti wajah TGNA ,dalam apa juga tetap berseri,itulah anugerah allah pada TGNA

Tanpa Nama berkata...



FAKTA nya..

Very2 fundamental

POINT yg sgt7PENTING skali

Apb..Nakhaei sebut pasal "GHONIMAH"?


Yess!

"GHONIMAH" = RASUAH

"GHONIMAH" = songlap hak rkyat ddlm GELAP

"GHONIMAH" = sbb itu khianat-FITNAH kliru kan ummah

"GHONIMAH" = sbb itu PONTENG putar langgar

"GHONIMAH" = brp? brp?? brp??? puloh/RATUS juta kah????


KERANA..

Krn "GHONIMAH" = RASUAH itu dia sgt7ALERGIK dgn Anwar sama sprt umno yg ALERGIK serta sggup buat FITNAH trhdp Anwar!

Krn "GHONIMAH" = dia rasa bnyk DUIT(ratus2 juta?)sbb tu jd sgt2SOMBONG!?

Krn "GHONIMAH" = dia boleh BELI perwakilan muktamar dgn 'CHAI'!?

Krn "GHONIMAH" = dia satu REJIM/daulah dgn umno & wajib onar/FITNAH!

Krn "GHONIMAH" = dia WAJIB ikut "skrip" arahan-SETAN jd gunting dlm Pakatan

Krn "GHONIMAH" = dia sgt7TAKUT kpd sbnr7KUASA keadilan-CAHAYA maha7TERANG

Krn "GHONIMAH" = sgl onar-FITNAH-kliru agar rkyat sesat -GELAP-buntu


Sekelip

Sekelip mata shj manusia itu brubah krn "GHONIMAH"!?

Tup-tup manusia itu jd sombong/ANGKUH krn RASUAH, juta2 duit ummah!?

Tiba2 jd sgt benci & sgt7MARAH dendam dgn Anwar adalah krn RASUAH!?


OBAT

OBATnya..

Org yg makan bangkai-RASUAH wajiblah di"HUDUD" dgn sbnr7HUDUD ALLAH!

Klu yg mencuri wajib diPOTONG tangan..maka yg curi JUTA2 bgmn???

Krn RASUAH lah dia sggup buat FITNAH..dan FITNAH adalah sbejat7KJAHATAN ddlm ummah yg mnjd songsang-GELAP-tonggang-LANGGANG-sesat-lg-MURTAD!?


INGAT

Ingatlah bhw sbb FITNAH adalah kerana RASUAH

Dibelakang dajjal FITNAH adalah krn umpan bangkai-RASUAH

ingat "POINT"/fundamental drp Nakhaei diatas.."GHONIMAH" = RASUAH!!!


SESAT

MURTAD

SYIRIKkan..

"..wa SYARRIK hum fil AMWALli wal awlad.." --Quran Al-Isra'(17:64)

"..SYIRIKKAN mrk dgn umpan bangkai-HARTA & kuasa(anak2 Adam).."

Wsalamm..








Tanpa Nama berkata...



FAKTA nya..

Very2 fundamental

POINT yg sgt7PENTING skali

Apb..Nakhaei sebut pasal "GHONIMAH"?


Yess!

"GHONIMAH" = RASUAH

"GHONIMAH" = songlap hak rkyat ddlm GELAP

"GHONIMAH" = sbb itu khianat-FITNAH kliru kan ummah

"GHONIMAH" = sbb itu PONTENG putar langgar

"GHONIMAH" = brp? brp?? brp??? puloh/RATUS juta kah????


KERANA..

Krn "GHONIMAH" = RASUAH itu dia sgt7ALERGIK dgn Anwar sama sprt umno yg ALERGIK serta sggup buat FITNAH trhdp Anwar!

Krn "GHONIMAH" = dia rasa bnyk DUIT(ratus2 juta?)sbb tu jd sgt2SOMBONG!?

Krn "GHONIMAH" = dia boleh BELI perwakilan muktamar dgn 'CHAI'!?

Krn "GHONIMAH" = dia satu REJIM/daulah dgn umno & wajib onar/FITNAH!

Krn "GHONIMAH" = dia WAJIB ikut "skrip" arahan-SETAN jd gunting dlm Pakatan

Krn "GHONIMAH" = dia sgt7TAKUT kpd sbnr7KUASA keadilan-CAHAYA maha7TERANG

Krn "GHONIMAH" = sgl onar-FITNAH-kliru agar rkyat sesat -GELAP-buntu


Sekelip

Sekelip mata shj manusia itu brubah krn "GHONIMAH"!?

Tup-tup manusia itu jd sombong/ANGKUH krn RASUAH, juta2 duit ummah!?

Tiba2 jd sgt benci & sgt7MARAH dendam dgn Anwar adalah krn RASUAH!?


OBAT

OBATnya..

Org yg makan bangkai-RASUAH wajiblah di"HUDUD" dgn sbnr7HUDUD ALLAH!

Klu yg mencuri wajib diPOTONG tangan..maka yg curi JUTA2 bgmn???

Krn RASUAH lah dia sggup buat FITNAH..dan FITNAH adalah sbejat7KJAHATAN ddlm ummah yg mnjd songsang-GELAP-tonggang-LANGGANG-sesat-lg-MURTAD!?


INGAT

Ingatlah bhw sbb FITNAH adalah kerana RASUAH

Dibelakang dajjal FITNAH adalah krn umpan bangkai-RASUAH

ingat "POINT"/fundamental drp Nakhaei diatas.."GHONIMAH" = RASUAH!!!


SESAT

MURTAD

SYIRIKkan..

"..wa SYARRIK hum fil AMWALli wal awlad.." --Quran Al-Isra'(17:64)

"..SYIRIKKAN mrk dgn umpan bangkai-HARTA & kuasa(anak2 Adam).."

Wsalamm..








Tanpa Nama berkata...

Ulama tulen pasti mewarisi akhlak nabi Muhammad SAW kerana nabi membawa rahmat untuk sekalian alam. Hj Hadi hanyalah penghafaz kitab yang memalukan institusi ulama. Memang hukum kebenaran dan keadilan sedang berlaku. Inilah hukum istidraj ilmu dimana buah ilmu gagal diperolehi tetapi yang dapat hanyalah sekadar pengetahuan yang tidak memberi bekas kepada Qalbu.

Tanpa Nama berkata...






Bila Saifuddin kata di 'aib'kan, apakah kata-kata yang di hamburkan oleh orang itu kepada Anwar. Tak mungkin jebon, tolol atau pun barua. Yang terlintas di fikiran perkataan 'aib' yang kena pada Anwar pada masa ini samada peliwat atau kaki bontot. Sangkaan memang tetap yang UMNO juga mendapat kerjasama dari PAS dalam memenjarakan Anwar, bila PAS membisu mengenai kes liwat kali ini.

Apa jua alasan termasuk lah kerana marah tidak dibawa berunding menukar MB Selangor, orang tersebut tetap perlu berhemah sekali pun sedang marah. Orang yang benar-benar berilmu sekiranya marah tidak perlu seperti itu cukup dengan kata-kata yang tepat dan muka yang merah. Tapi dari apa yang cuba di sampaikan oleh Saifuddin dengan bahasa kasar, kita dapat bayangkan orang tersebut menjerit-jerit dan menepuk meja dengan kuat kerana bahasa yang kasar akan diikuti dengan tindak-balas fizikal terutama tangan sekurang-kurangnya jari di tunjukkan ke arah muka Anwar.

Orang tersebut sepatutnya mengikut cara Islam iaitu pergi mengambil wuduk. Tapi orang macam ini yang dari dulu macam ini, wuduk pun tak jalan.

Orang yang tak makan ubat yang bermasalah tetapi kalau bermasalah jugak selepas makan ubat, maknanya bukan ubat yang bermasalah tetapi orang tersebut yang bermasalah kerana kena jaga kedudukan menantu supaya tidak terancam.

Mana kah yang lebih utama Ilmu atau Akhlak?

Ada dua orang yang menemani orang tersebut dan apakah mereka berdua masih terus membiarkan orang tersebut terus dengan sikap dan perangai nya? Lebih baik kedua-dua mereka menyertai G18 kerana orang tersebut tidak layak lagi jadi pemimpin.

Sekarang tumpuan kita kepada orang kuat Anwar iaitu Azmin yang seolah-olah membiarkan Ketua nya di aibkan dan dibahasakan dengan kasar. Mengapa Azmin tidak pertahan Anwar sedangkan dia berkuasa menentukan siapa-siapa yang sepatutnya diberi amanah dan jawatan di Selangor dan siapa yang sepatutnya di tendang ?

Kepada Allah kita kembalikan.

Tanpa Nama berkata...

Salah-satu ciri orang yang beriman dan berilmu, matanya sentiasa redup dalam apa jua situasi.

Kita yang memandangnya pun terasa sejuk nya.

Tanpa Nama berkata...

Anwar di lucut pangkat dan gelaran yang di beri Sultan. Anwar berpisah dengan Isteri, anak dan cucu. Tanya lah mereka yang sebaya dengan Anwar lebih tersiksa apabila berpisah dengan cucu-cucunya. Kesihatan Anwar semakin merosot.

Sebaliknya Anwar di aibkan dengan bahasa yang cukup kasar. Kalau tak setuju dengan Anwar sepatutnya sebagai pemimpin Islam yang bergelar Ulamak, Hj Hadi sepatutnya putuskan hubungan dengan PKR bukan dengan DAP sahaja. Tetapi sehingga hari ini, PAS bergantung kepada PKR. Jenis kulit muka apa lah yang dia orang pakai ?

Penutup perhimpunan Gerakan Harapan Baru hendak lah di bawa ke Sungai Buluh !!! Biar patah sayap, bertongkat kan paruh kita datang.

Tanpa Nama berkata...

Marah adalah penyakit ! Kita akan tenguk Hadi marah pada raya ke tiga apabila G18 melancarkan Gerakan Harapan Baru. Kita beritahu sekarang supaya wartawan mendapatkan temu-bual terus dengan Hadi mengenai parti baharu secara langsung. Walaupun diberi peluang untuk bersedia menjawab pertanyaan wartawan, Hadi akan tunjukkan sifat marahnya yang ubat nya tak lain tak bukan kembali pada Allah. Tidak sesiapa termasuk Hadi sendiri dapat mengubati penyakit marah nya.

Hadi jangan sedap mulut minta sesiapa ingin tubuh parti Islam mesti ada asas Islam.

Tanpa Nama berkata...

Tidak berunding atau tidak hadir mesyuarat? Hanya hantar wakil ke mesyuarat, kemudian buat kptsn sendiri & membaruakan ahli sendiri.. islamik?

Tanpa Nama berkata...

knp skrg baru dedahkan? sepatutnya awal2 lagi didedahkan supaya rakyat tau perangai hadi tu. tak ada ke buat rakaman? lain kali kalau ada meeting cam ni buat rakaman rahsia.

kalau dr dulu didedahkan, mungkin muktamar pas akan jadi lain.

Tanpa Nama berkata...

Jgn kata gitu.. nanti hukum kafir tu akan kembali kepada tuan sekiranya tuduhan kafir ini satu fitnah.. sekadar berpesan2..

Tanpa Nama berkata...

Tidak ajan masuk syurga..seorang yang didalam hatinya ada perasaan sombong walau pun sebesar zarah(biji sawi)

Kopi Janda berkata...


ras abu said...
July 10, 2015 at 12:06 AM

Langkah Kajang dibuat oleh PKR tanpa berunding dengan rakan PR iaitu PAS - keputusan penting untuk menggulingkan MB PR Selangor dibuat tanpa berunding dengan PAS.

Bila sudah sangkut baru nak jumpa PAS

Kesimpulannya siapa yang kasar dan kurang ajar?
..............................

Jawapan utk ras abu,

antara sebb langkah kajang dibuat berpunca khalid berahim. selain tidak patuh kepimpinan parti, dia sudah berlembut dgn umno. peluang telah diberi byk dn kerana masih keras kepala, khalid perlu diganti sebelum selangor jatuh ke bn.

antara tektik jahat khalid ialah.. bila menghadapi masalah dgn kepimpinan PKR, dia merengek mengadu kat kepimpinan PAS mengadu domba konon PKR jahat, tak adil, nk naikkan bini (DSWA) jadi MB dll.

PAS seperti biasa dungunya ketika itu percaya. khalid semakin bermanja dgn PAS dn mungkin juga ada kepentingan bersama yang 'masyuuk'.

langkah kajang perlu diteruskan walau apapun risikonya. memandangkan PAS pun sudah condong kpd khalid maka perbincangan awal tk guna dibuat. demi memberi penjelasan maka anwar berjumpa juga hadi.

DAN PADA KETIKA ITULAH HADI SGT MARAH BERASASKAN RENTETAN KISAH TADI.

amat tk logik tiba2 hadi marah menggila hnya kerana PKR nk tukar BM selangor yg memang diperuntukan pada PKR. mesti ada sebb lain yg lebih kuat yg menjadikan hadi naik gila pil kuda.

APAKAH ANWAR KETIKA ITU MENGHINA AGAMA MAKA SEORG ULAMAK MARAH MENGGILA KPD NYA?

Kesimpulannya:

Sedikit iklan umum ....

JAUHI DADAH(termasuk pil kuda) KERANA DADAH MEROSAK IMAN DAN KEMANUSIAAN

DADAH BOLEH MENYEBABKAN MANGSA MENJADI BANGKAI BERNYAWA TAK KIRA SAMADA MEREKA ANGGOTA POLIS, GURU, USTAZ, AHLI POLITIK ATAUPUN ULAMAK.

DADAH TIDAK MENGENAL MANGSA.

Tanpa Nama berkata...

Sudah sudah la, bincang perkara mcm ni bulan puasa. Jgn ditambah lagi fitnah dlm masyarakat. Dah jemu dgn benda yg mcm ni. Dah dicanangkan seantero dunia, lepas raya ni ada parti islam baru. Laksanakan saja, berhentilah bercakap dan lapor perkara takdak faedah dlm bulan puasa sbb hj hadi tetap juga jadi presiden pas

Tanpa Nama berkata...

Tuan,
Saya sangat2 minat kpd PAS tetapi saya cukup menyampah kpd tingkahlaku presidennya. Apa saya nak buat?

Tanpa Nama berkata...

Tgk muka hadi tkde tokoh islam langsung..mcmne org mcm ni diangkat jd pemimpin.pelik btl pas....sudahla tu kutuk hadi,biarkan jela hadi tu..kita fokus parti baru... Parti progresif islam

Tanpa Nama berkata...

Benda ni dah lama majoriti dlm party pkr tau.. rasanya dr pas pun ramai yg tau.. tapi perlu ke diaibkan presiden pas? Anwar sebenarnya lebih penyabar dan berhati mulia dr hadi. Adakah tuan2 nampak beliau marah atau memberikan komen2 kritis kepada hadi selepas hadi tetap meletakkan calon bertindih di tempat pkr bertanding? Pernah dengar pkr mengeluarkan kenyataan membantah isu ini? Perkara begini pun boleh membezakan antara mereka yg MATANG POLITIK atau KURANG AKAL. Isu muktamar tiada gunanya diwarwar kes begini kerana pas sudah ada trend terbaru iaitu CAI. Waimah apa pun perwakilan majoriti tetap ikut CAI. Masalahnya yg mengundi di peti undi esok majoriti adalah rakyat biasa dan bknnya perwakilan. Kita tunggu dan lihat..

Tanpa Nama berkata...

Kategori orang tersebut macam Minah stearing-lock !

Jika tidak di kawal mahu satu hari nanti kena pakai baju hospital yang berikat supaya tangan tidak meronta-ronta.

Tanpa Nama berkata...

Mcm ni perangai org pas nk lantik jd pm.hancur negara makan sotong aje nt
Hahahhaha....jika dibanding dgn tokoh2 islam ibarat langit dan bumi.hadi xlayak diangkat sbg pemimpin islam tp pengkhianat2 islam

Tanpa Nama berkata...

Azmin plak apa cter,die sokong hadi kan.hampeh btl.pengkhianat pr juga tu

Tanpa Nama berkata...

Ramai yang lebih percaya kan dan yakin dengan Anwar dari Khalid. Khalid dikatakan berhutang berjuta-juta dan hutang tersebut diselesaikan dengan cara yang diragui. Memang ada kemungkinan Khalid tak guna duit rakyat Selangor tetapi tetapi hanya orang yang ada hubungan baik dengan UMNO saja yang boleh selesaikan hutang bank sebanyak itu.

Khalid tak sanggup hilang wang ringgit dan Anwar pulak sanggup merengkok dalam penjara. Belum ada orang yang sanggup masuk penjara semata-mata ingin jadi MB. Tapi orang sanggup jumpa bomoh, sanggup buat fitnah dan sanggup tawar-menawar seperti menyogok untuk jadi MB.

Kalau Khalid kena macam Anwar, Khalid akan lari ke luar negara dan tinggal bersama Raja Petra walaupun Khalid masa kecil hidup susah tak semestinya Khalid sanggup hidup susah semula.

Jauh perbezaan antara Khalid dengan Anwar. Tetapi Hadi bersungguh-sungguh pertahankan Khalid.

Tanpa Nama berkata...

PAS, iaitu puak UG masa Langkah Kajang dah tak boleh diharap, boleh khianat rakan2 sendiri...kalau bagi tau awal2, rahsia akan bocor pada UMNO. Itu antara sebabnya tak bagi tau.

Tanpa Nama berkata...

PAS amnya dan hadi khususnya telah menghina PKR bukan saja anuar tapi presiden PKR sendiri apakah PKR masih boleh bertolerat dengan kerenah pemimpin PAs kususnya kepimpinan baru yang terpilih dalam muktamar lepas apakah PKR tidak mahu bertahallul dengan PAS .

Afirdaust berkata...

kesal dengan komen yg melibatkan unsur kenegerian... INGAT ALLAH menciptakan kita berbagai kaum bangsa dan suka untuk saling mengenali bukan saling mengeji... manusia itu sama disisi ALLAH yg menbezakan amal perbuatan masing2.. xsalah menkritik tapi jangan
libatkan unsur agama kaum, bangsa dan kenegerian.