14 Mei 2015

[VIDEO] Perisian "Tembak Maslan 3.85" Untuk lepaskan Geram Terhadap GST


Bahana GST, zombie 'Maslan 3.85' ditembak

Timbalan Menteri Kewangan Datuk Ahmad Maslan antara pemimpin paling kedepan mempertahankan cukai barangan dan perkhidmatan (GST).

Justeru itu, beliau juga sekali gus menjadi pemimpin Umno paling dibenci pengkritik cukai kontroversi itu, khususnya di kalangan aktivis dan penyokong pembangkang.

Tidak cukup dengan sindiran dan perolokan diterima susulan kenyataan-kenyataannya, ketua penerangan Umno itu kini dijadikan watak zombie dalam sebuah perisian permainan untuk telefon pintar Android.

Permainan menembak zombie menggunakan senapang dan lastik itu dinamakan “Maslan 3.85 extended version”, dipercayai memperolok nilai Purata Nilaian Gred Kumulatif (PNGK) semasa menuntut di universiti.

Diperkenalkan syarikat dinamakan Vnbox Sdn Bhd yang beralamat di Ipoh, ia memaparkan watak zombie mirip Ahmad (kiri) yang berpakaian compang-camping, bergigi rongok dan kepalanya pecah.

Di poket bajunya pula diletakkan tulisan GST.

Pengguna diberikan misi untuk menembak dan melastik watak itu sehingga mati dalam tempoh 100 saat untuk setiap peringkat, termasuk di Parlimen dan Putrajaya.

“Kecewa dengan GST? Marah dengan kenyataan kenyataan menyakitkan hati oleh menteri-menteri kita? Jangan risau... lepaskan kemarahan anda dengan Maslan 3.85 Corrupted Version,” menurut penerangan di tapak muat turun Google Play.

“Sebarang persamaan sama ada dari segi rupa, bentuk muka, jantina dan warna kulit mahupun senyuman dengan individu yang masih hidup ataupun meninggal dunia adalah sekadar kebetulan semata-mata.”

Percuma 'tanpa GST'

Tidak jelas bila ia tersedia tetapi berdasarkan maklumat di tapak seliaan gergasi Internet Google itu, ia kali terakhir dikemas kini pada 6 Mei lalu dan dimuat turun kira-kira 100 kali, setakat laporan ini ditulis.

Dalam penjelasan itu, Vnbox menjelaskan bahawa watak “Maslan 3.85” itu hanya rekaan dan “tiada kaitan dengan mana-mana VIP atau penjawat awam berjawatan tinggi yang sedang popular sekarang”.

Permainan itu boleh dimuat turun secara percuma “tanpa GST”, kata syarikat itu lagi.

Berdasarkan maklumat di Google Play, Vnbox dikatakan syarikat sama yang menyediakan perkhidmatan "e-aduan Perak" - sebuah perisian untuk pengaduan masalah di sektor awam negeri itu.

Malaysiakini sedang mendapatkan reaksi daripada Ahmad dan Vnbox berkaitan perkara ini. -mk




4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Guna senjata tak rasa puas. Yang best kalau guna seliper buruk, telur tembelang atau bola golf !

Tanpa Nama berkata...

.


Apa kata GB buat pertandingan dan pemenang dapat hadiah laptop.

Hehehe.

Tanpa Nama berkata...

Tidak terhalang, polis kini cuba untuk mencari juruvideo dan menentukan lokasi sebenar.....

Oleh kerana terdapat begitu ramai orang bercakap mengenai rakaman video itu, polis sedang mencari juruvideo kerana kesalahan menghasilkan dan mengedarkan bahan lucah.

PULAAAKKKKKK, MACAM NI KALU SUSAH LA MARHAEN NAK MENGADU / NAK TUNJUK KESALAHAN SEBAB YANG MENGADU PULAK NAK DISALAHKAN !
......akai ada kaa

Tanpa Nama berkata...

betul-betul percuma atau spyware ?
harap GP dapat sertakan sekali permission yg diminta semasa memasang game ini.