6 Jan 2015

PMO Bertanggungjawab Jika Nanti Betul-betul Jet Ada Isu Teknikal & Najib Kena E-Coli


Jet PM ada isu teknikal, tak diguna keluarga'

Jet kerajaan yang digunakan untuk membawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak ke Hawaii, Amerika Syarikat (AS) ditinggalkan di negara itu selepas mengalami isu teknikal.

Ia tidak ditinggalkan untuk kegunaan keluarga perdana menteri atau dibawa ke tempat lain seperti dilaporkan sebelum ini.

“Pesawat itu tidak ditinggalkan untuk digunakan oleh anggota keluarga PM.

“Ia juga tidak berada di Indianapolis,” menurut reaksi pegawai kanan di Jabatan Perdana Menteri (JPM), seperti disiarkan oleh tokoh wartawan Datuk A Kadir Jasin.

Bekas ketua pengarang kumpulan New Straits Times itu menyiarkannya di ruangan komen pada blog seorang lagi pemimpin media eranya Tan Sri Zainuddin Maidin, yang terus mengulas berhubung isu 'diplomasi golf' Najib.

Penjelasan JPM juga menyebut bahawa perdana menteri pulang bersama pesawat komersial melalui Hong Hong sebelum diambil oleh pasukan tentera udara dan dibawa terus ke Kota Bharu.

Kadir berkata, jawapan di atas diperoleh selepas menghantar SMS kepada pegawai perdana menteri.

'Seperti misteri MH370'

Bagaimanapun, penjelasan itu nampaknya seperti tidak memuaskan hati Kadir.

“Rosak atau flight plan-nya sudah diluluskan yang menunjukkan ia akan terbang ke tanah besar AS selepas Hawaii?

“Kalau isteri PM tak guna pesawat itu, macam mana ia dikesan dari AS hingga Bangkok?” soalnya,


Beliau juga menyifatkan persoalan berhubung pesawat itu seperti “misteri MH370” yang hilang sebelum ini.

“Nampak macam ada pihak yang cuba putar belit hakikat,” tulis Kadir lagi.


PM diserang kuman E coli

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak terkena jangkitan bakteria e-coli semasa lawatan ke kawasan banjir sebelum ini.

Perkara itu dinyatakan oleh Pejabat Perdana Menteri melalui Twitter rasmi sebentar tadi.

“Doktor nasihat supaya berehat. Beliau akan kembali bertugas secepat mungkin,” menurut tweet itu.

Najib baru pulang daripada lawatan kerja di Bangkok.

E coli boleh menyebabkan cirit-birit, muntah, demam dan penyahhidratan yang boleh membawa maut.

Walaupun belum sihat, perdana menteri berjanji akan terus memantau keadaan banjir di seluruh negara.

“Saya akan terus memantau operasi bantuan banjir dari rumah,” tulisnya di Twitter sebentar tadi.

Tweet beliau mendapat pelbagai reaksi yang rata-rata berharap kepimpinan utama negara itu cepat sembuh.

Acara pagi diganti TPM

Perdana menteri sepatutnya melepaskan konvoi bantuan banjir sukarelawan Jabatan Perdana Menteri (JPM) di Putrajaya pagi tadi.

Bagaimanapun, ekoran masalah kesihatan itu, tempatnya digantikan oleh timbalannya Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Najib sebelum ini terpaksa pulang awal daripada cuti selepas banjir besar melanda beberapa tempat di semenanjung Malaysia, terutamanya Kelantan.

Beliau juga dikritik hebat selepas gambarnya bermain golf dengan Presiden Amerika Syarikat Barack Obama ketika bencana melanda Malaysia didedahkan media.
mk


ULASAN GB

Di kedua dua kes hanya alasan-alasan diberikan TANPA sebarang BUKTI.

Di dalam kes pertama bab jet 1Malaysia yang dikatakan mengalami masalah teknikal dan ditinggalkan di Amerika betul-betul memperbodohkan rakyat.

Ini kerana laman sesawang Flight Radar 24 mempunyai data "kedudukan" jet berkenaan.



Semasa Najib balik pun tidak ada cerita tentang "masalah teknikal" jet berkenaan.

Alasan yang diberikan PMO hanya itu muncul apabila terdapat kritikan hebat kenapa Najib balik tetapi jet masih berlegar ke sana ke mari dan anehnya Rosmah juga tidak kelihatan semasa Najib balik ke Malaysia. Oleh itu tidak boleh dipersalahkan rakyat jika ada spekulasi bahawa jet itu sebenarnya menerbangkan Rosmah di beberapa lokasi untuk bershopping kerana Rosmah sudah pun dikenali sebagai wanita yang kuat bershopping.

Sungguh berani PMO memberikan "alasan" jet menghadapi masalah teknikal untuk "cover line" Rosmah Mansor. Nanti betul-betul jet berkenaan menghadapi masalah teknikal disaat Najib dan Rosmah ada di dalamnya barulah tahu penting rupanya untuk bercakap benar!

Kes kedua Najib kena e-coli. GB tak sanggup nak printscreen ulasan dan komen orangramai terhadap tweet dari PMO berkenaan. Hakikatnya ramai yang tidak yakin dengan perkara tersebut. Kalau penat nak layan rakyat dan nak berehat bersama isteri kerana baru balik dari Bangkok nyatalah terus-terang, tak perlu PMO nak buat cerita terkena wabak e-coli ker ebola ker. Sikit punya gempak alasan berkenaan kerana e-coli bukan sebarang wabak - ia wabak maut.

Kalau betul kena wabak e-coli kita doakan segera sembuh. Tetapi jika itu alasan yang direka-reka kita khuatir nanti ia betul-betul jadi kenyataan. Sebab apa-apa perkara baik dan buruk yang jika disebut-sebut ia bakal menjadi nyata.

Jadi dua perkara yang PMO ternyata membuat pembelaan tanpa mengetahui ia boleh menjadi kenyataan. Pertama jet yang bawa Najib dan Rosmah menghadapi masalah teknikal, bererti boleh juga terhempas. Kedua Najib boleh terkena wabak e-coli yang boleh segera mematikannya. Jika berlaku salah satunya atau kedua-duanya sekali salah siapa? PMO yang memintanya!

Kalau Najib dan Rosmah tak kena, Kita khuatir pegawai-pegawai PMO itulah yang kena... kapalterbang dinaiki meletup sebab masalah teknikal, atau masing-masng tersadai kena e-coli sebab mereka yg beri alasaalasan itu. Hukum kebenaran dan keadilan akan tetap berjalan... Jangan main-main. kami hanya memberi peringatan...

15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

e-coli adalah satu penyakit yg menyebabkan cirit birit berupa NAJIbS...

Faqirulkhoir berkata...

Pergi ke Bangkok dikatakan untuk berunding dan ucap terima kasih kpd kepala junta Siam dimasa, mungkin kebetulan, mendarat pesawat yg di'kesan' 'menglilingi' bumi, dan dikala menderita jangkitan e_coli yg antara lain bolih menyebabkan cirit birit berpanjangan.

Tanpa Nama berkata...

Salam.

Melihat kepada scenario keadaan banjir di Kelantan yang melibatkan 9 Jajahan iaitu Gua Musang, Jeli, Kuala Krai, Machang, Pasir Mas, Pasir Puteh, Tumpat, Tanah Merah dan Kota Bharu dengan tempat terjejas teruk seperti Manek Urai, Latarek Luloh, Dabong dan banyak lagi.Rata-rata, rakyat Kelantan drp kawasan banjir ini sekarang "Menangis Tidak Berlagu", "Termenung Mereka sendiri akan Masa Depan Yang amat Kelam", akan tetapi harapa yang sekian lama diletakkan dan dibanggakan ke atas Para Pucuk Pimpanan PAS berbagai Peringkat, hanyalah seperti pegar memakan padi.

Para Pemimpin PAS sungguh pandai bermain kata-kata, menunding jari kesana kemari, tanpa memperdulikan apa nasib mangsa banjir. Segolongan mereka yang digelar Ustaz, Ulama, Alim Agama iniyang rata-rata memiliki Sejemput Janggut di Dagu ini, menunjukkan kedangkalan tahap keImaman masing2.. Mereka yg digelar beriman ini, mula menunjukkan sikap dan tamak haloba, ego, bongkak dan sombong terlampau apabila mereka-mereka ini mengeluarkan kata-kata yang tiada satu pon yang dapat menghilangkan kegusaran, menghapus penderitaan, apatah lagi bersimpati dengan musibah banjir yang melanda.Jauh sekali mereka ingin atau mahu memohon maaf di atas kedhaifan dan kurang cekapan mentadbir urus musibah banjir, malah mereka mengemukan pelbagai alasan seolah lari drp tanggungjawab dan tiada pon sifat mahu muhasabah diri.. Ini ker Islam Pas???

Sudah dinyatakan bahawa Kerajaan pusat jugaklah yang akan mengeluarkan danan sebanyak RM52.5 juta mungkin lebih untuk membina kembali rumah-rumah yang di hanyutkan airbah yang deras dan laju. Tetapi jumlah ini akan naik sekali ganda, mungkin berganda-ganda, apabila diwartakan semua penempatan di perairan sungai tidak selamat di diami, maka akan berdondong-dondong lagi yang akan merayu memohon bantuan perumahan drp Kerajaan.

Masalah Utama yang menyebabkan Air Bah Laju dan Deras naik mendadak di kawasan 9 Jajahan tersebut adalah keranan kerakusan Pihak Pentadbiran Negeri Kelantan di Bawah Kerajaan PAS dalam memberikan sejumlah 4,000 hektar tanah kpd Jahanam Bga dan Ngeh Bersaudara drp DAP, yg mana secara fizikalnya boleh dilihat kekayaan mereka bertambah selepas projek balak & tanah diperolehi drp Kerajaan Pas Kelantan..

Anak-anak Kelantan diSERU agar menuntut Pembentangan dan penjelasan drp Kerajaan Kelantan:

1. Berapakah Hasil Kerajaan Pas perolehi daripada Hasil Penjualan Balak & Tanah di kawasan terbabit?

2. Siapakah yang bertanggungjawab memberikan kelulusan ke atas aktiviti pembalakkan tersebut?

3. Apakah pemberian ini mengikut prosedur dan tatacara urusan Tanah Kelantan?

4. Kemanakah Wang Hasil Penjualan Balak dan Tanah dibelanjakan.

5. Jika sekiranya di Selangor, MB Azmin Ali menuntut semula pembayaran balik wang sejumlah RM2.6 juta yang dikatakan dibayar dengan tidak mengikut peraturan dan prosedur tertentu...APAKAH boleh Anak-Anak Kelantan mendesak Kerajaan PAS menuntut ganti rugi drp DAP Bangsat Nga & Ngeh Bersaudara ke atas kerugian yang mereka alami akibat drp Banjir Besar melanda. Ini adalah Hak Mereka sebagai Rakyat yang tertindas dan teraniaya akibat drp Kerakusan DAP Bangsat meneroka dan membotakkan kawasan Tadahan Hujan.

6. Rakyat Kelantan kesemuanya mestilah bangun menuntut Hak dan Kebenaran drp Kerajaan Pas Kelantan.. Kalau Hak sendiri pon tak mampu dibela, jangan harap Banjir seperti ini tidak berulang kerana Kerajaan Pas akan memberikan lebih banyak kawasan Balak demi untuk mendapatkan DANA PILIHANRAYA ke 14.

Apakah Rakyat Kelantan "THE RED WARRIOR" ini betul-betul berani? atau hanya gah pada slogan saja?

Tanpa Nama berkata...

Aku cuma gelak guling2 jer...

Tanpa Nama berkata...

Ini peluang baik untuk macai Umno:

Dikehendaki 356 orang macai untuk berlakon sebagai pesakit bawaan kuman ecoli. Ia bertujuan untuk menunjukkan bukan Najib seorang shj yg kena. Tempoh berlakon 14 hari, penginapan di wad termasuk makan ditanggung beres. Bayaran lumayan tidak kurang RM35,000 setiap macai ini akan diberikan sebaik tamat lakonan. Daftarlah dgn segera.

Tanpa Nama berkata...

Anon 1 22 AM Punch Gunalan lah lu

Cuma 355 sahaja yang di perlukan sebab mat jubur bernama sialful dah di sahkan dubur nya dapati ada kesan cecair yang mengalir sama dengan mangsa pertama e-coli

Jadi hanya mereka yang berani dubur di jolok saje yang layak memohon

Tanpa Nama berkata...

Pesawat tersebut telah di towing dari Bangkok ke KL PMO akan buktikan dengan gambar Harap sabar

Selama pesawat berada di Hawai kira kira dua minggu masa tersebut bukan saja untuk bersopping malah Rosmah juga telah mempelajari Tarian Hawai "Aloha" PMO akan tunjukkan gambar Harap bersabar

Memang ada masalah teknikal sebab lampu mentol bilik air pesawat terbakar PMO akan tunjuk kan tender dan invoice lampu tersebut yang di percayai stok nya sudah kehabisan Harap bersabar

1Malay.. berkata...

Ni semua cm alasan nk tagih simpati...rkyat yg tenggelam berminggu,minim air longkang,air bnjir x de pun yg kn e-coli...moga2 atasan tu nnti akan makan tuan...Amin

1Malay.. berkata...

Anon 12.20....Statement mc org mabuk

Tanpa Nama berkata...

Mudah mudahan Allah perkenankan kejadian dan keterangan pmo tu agar segera menjadi kenyataan...

Tanpa Nama berkata...

Apalah punya alasan, masalah teknikal, tapi dikesan keliling dunia???? kah, kah, kah........ lol

Anti Fitnah berkata...

Anon 12.20 ...
Kenyataan kau memang menunjukkan kau ni adalah manusia (jahat) laknatullah @ setan jelmaan manusia. Adakah hang ni meneguk todi semasa menulis kenyataan di atas.
Selesaikan dulu masalah yang ada dan selepas tu siasatlah siapa yang harus bertanggungjawab atas banjir kali ini selain daripada takdir. Jangan lupa bahawa takdir ini datang dariada perbuatan manusia itu sendiri. Bukankah Allah swt dah berpesan bahawa manusia akan "memusnahkan" permukaan bumi dengan sifat tamak haloba. Benarkah ahli PAS yang juga manusia biasa tidak bersifat tamak haloba? Kenapa sabitkan DAP sedangkan tiada seorang pun ADUN dalam Dewan datang dari DAP? Dulu dalam PAS ada juga ADUN Cina Muslim Tan. Sekarang ni ???? DAP Perak pulak disalahkan??? Bukankah ini perbuatan dan akhlak setan, tak kiralah kau ni orang PAS maupun UMNO?
Yang dok jilat dan makan tahi hangpa tapi dok tuduh orang lain macam hangpa. HARAMJADAH. HARAMJADAH. HARAMJADAH. Kaki pembelit sebiji macam PM hangpa.

Tanpa Nama berkata...

Anon 12.20, klu ada modal sewalah heli dan terbang dari Kl ke Kuantan. Anda akan lihat bagaimana hutan di negeri kelahiran PM bukan setakat GONDOL tapi BOTAK LICIN macam kepala Hamid Albar.....blum lagi bukit yg di korek untuk kluarkan bijih lagi...fikir guna lutut bukan tumit (tahap macai)

Tanpa Nama berkata...

Kpd anon 12:20AM

Sbg org yg mengaku-MENGAKU sbg org ISLAM anda wajib wajib wajib wajib brcakap dgn sbnr2 fakta yg bnar2 BNAR dan ADIL..

sbnr2 BNAR dan sbnr2 ADIL!!?

drp ulasan anda yg agak panjang itu, jd siapakah yg BANGSAT dan yg lebih BANGSAT..siapa yg BANGSAT dan yg sbnr2 lebih BANGSAT!?

Siapa yg mmberi KUASA kbnaran utk pmbalakan..adakah DAP atau PAS?

Adakah negeri itu negeri dibwh kuasa DAP atau PAS??

Siapa yg JELAS lebih bersalah ddlm hal ini, adakah DAP atau PAS???

..jd wajarkah "prkataan" BANGSAT itu ditujukan kpd DAP sdangkan ada yg TERANG2 trsgt2 trlebih BANGSAT yg mengaku-MENGAKU sbg ISLAM dan fakeh trlepas dr diBANGSATkan dgn seBANGSAT2nya!!!!?

ISLAM..
adalah sulohan CAHAYA yg mahaTERANG..

ISLAM..
wajib bnar2 brdiri dgn sbnr7KBNARAN dan sbnr7KEADILAN..

ISLAM..
adalah pasrah sePASRAH7nya kpd sbnr7 NILAI drp TUHAN..bukan bukan bukan & BUKAN pasrah kpd SERAKAH nafsu TIPU keliru-SETAN yg mmbawa kpd KEGELAPAN serta kebodohan yg nyata..

ISLAM..
ISLAM itu pasrah sepasrah7nya kpd NILAI yg maha7TINGGI mnjdkan IDEA ilham pemikiran serta TINDAKAN2 para nabi TIADA sesiap yg dpt dan mampu utk menandinggi KEBIJAKSANAAN serta KEINDAHAN tingkah laku mrk..

DAN..DAN,

ISLAM..
jika bnar2 ISLAM = sbnr7PASRAH mncontohi/MEWARISI pasrah sePASRAH7 sprt nabi SAW & shbt2nya yg bnar2 mengaku-MENGAKU "ISLAM-berIMAN" pasti dan pasti ALLAH mgANUGERAHI kita dgn KEBIJAKSANAAN serta KEINDAHAN peri laku yg TAK mampu bg sesiapa pon dpt utk menandingi..

ISLAM..
apb bnar7ISLAM = sbnr7PASRAH
apb bnar7 sbnr7PASRAH kpd ALLAH

..apb sbnr7PASRAH kpd ALLAH adakah lg kpntingan2DIRI?

..apb bnar7PASRAH(ISLAM) kpd ALLAH adakah adakah lg kpntingan2DIRI??

..apb bnar7PASRAH adakah adakah ada kah lg kpntingan2DIRI???

..adakah adakah adakah adakah adakah adakah adakah lg kpntingan2DIRI????

Apb bnar7PASRAH sPASRAH7nya kpd ALLAH yg maha7TINGGI dgn tanpa sklumit pon pentingDIRI..disitulah anugrah KEBIJAKSANAAN & KEINDAHAN-"NYA" akan mnjelma sbg "MIRACLE" yg TIADA siapa dpt mnandingi..
..tentera2 "NYA" yg dilangit dan dibumi pon akan SENTIASA mndampingi serta menemani..

TETAPI..
Apb ada w.pon sklumit pentingDIRI, lalu jd lah sprt "iblis" yg sgt CILAKA dan sntiasa brTuhankan diri sendiri!?

ISLAM apa??????
ISLAM apakah yg sdang kita SAKSIkan skrg yg ada dinegara ini????????

..adakah ISLAM=sbnr7PASRAH kpd ssuci7 setinggi7NILAI2 ALLAH yg mnjd RAHMAT kseluruh alam?
ATAU
..adakah islam=pasrah kpd "iblis" yg SENTIASA korup-CILAKA mmentingkan kaum-BANGSA-kroni & terutamanya kpd serakah buasDIRI-sndiri??

Tanpa Nama berkata...

ANON 12.20
Tuduhan hangpa memang kotegori bangsat sebangsatnya...tuduhan liar seliarnya...inilah sifat serta gelagat bangsat umno cilaka serta cai2 setannya...apa punya bukti dengan musibah banjir dikaitkan dengan DAP..DAP telah difitnah berpuluh2 tahun lamanya oleh puak bangsat umno cilaka tapi masih kukuh dan utuh sehingga hari ni...puak munafik