2 Ogo 2014

Sifat "Pendendam" Timbalan Menteri Ini Boleh Dicabar Di Mahkamah


Pengajaran peneroka yang saman Felda'

Timbalan Menteri Sumber Manusia, Datuk Ismail Abdul Muttalib mempertahankan keputusan Felda untuk tidak membayar dividen dan sagu hati raya dari Felda Global Venture (FGV) kepada peneroka yang menyaman Felda.

MP Maran itu menegaskan, Felda mengambil langkah yang betul, rasional dan menepati kehendak majoriti peneroka di seluruh negara, lapor Utusan Malaysia hari ini.

"Tindakan Felda tidak membayar dividen akhir FGV dan wang sagu hati raya tahun ini kepada peneroka yang menyaman Felda adalah satu tindakan rasional dan menepati kehendak majoriti peneroka seluruh negara.

"Perkara ini diharap memberi pengajaran kepada peneroka Felda supaya jangan mudah terpedaya dengan mainan politik pembangkang yang berterusan mencipta isu membabitkan Felda," katanya pada satu majlis di Maran semalam, lapor Utusan.

Beliau turut menggesa Felda menyemak semula senarai peneroka yang menyaman Felda kerana ada di antara mereka yang tidak berbuat demikian tapi namanya tersenarai sebagai penyaman Felda.

Akhbar sama melaporkan peneroka yang tidak menyaman Felda menerima dividen FGV sebanyak RM647 dan insentif produktiviti sebanyak RM300. -mk


Saman tidak batal hak peneroka terima dividen

KUALA LUMPUR: Menafikan hak golongan peneroka hanya kerana tindakan mereka menyaman Felda adalah tindakan yang zalim dan tidak munasabah, kata Presiden Abim, Amidi Abdul Manan.

Beliau menyataan demikian merujuk kepada laporan berkaitan tindakan Felda menafikan hak segelintir peneroka menerima dividen adalah amat dikesali.

"Sekiranya benar seperti dilaporkan oleh beberapa portal berita, tindakan sedemikan adalah tindakan yang bodoh dan jijik," ujarnya dalam satu kenyataan.

Katanya, Abim menyokong segala tindakan berlandaskan undang-undang bagi mengembalikan hak kepada mereka yang dizalimi.

Seharusnya, ujar beliau Felda menghayati prinsip wasatiyyah seperti yang disarankan oleh Perdana Menteri yang bercirikan kesederhanaan dan menjauhi sebarang bentuk tindakan yang melampau termasuk penganiayaan.

Begitu juga, katanya dengan prakarsa 'hifz ul-mal' iaini penjagaan harta yang terkandung dalam maqasid syariah yang secara jelas tidak membatalkan hak untuk para peneroka untuk mereka menerima dividen atas sebab tindakan mereka menyaman Felda.

Sehubungan, ujar beliau Abim menggesa agar satu penjelasan dibuat oleh Felda bagi merungkai kekeliruan yang mungkin timbul berpunca dari situasi ini.

"Abim percaya kemarahan golongan peneroka terhadap Felda dapat diredakan dengan penjelasan yang rasional dan munasabah," katanya lagi.
- HD


ULASAN GB

Demikian teruknya mentaliti dan sikap seorang yang berjawatan Timbalan Menteri dari UMNO-BN. Apabila FELDA disaman oleh peneroka untuk menuntut hak mereka, nama mereka dicicirkan dari menerima dividen FGV.

Perkataan dan tindakannya itu boleh diheret ke mahkamah dan biarkan mahkamah tentukan samada perkataan dan tindakannya itu benar atau salah.

Ia menyerlahkan sifat "berdendam", yang menjadi amalan kerajaan UMNO BN selama ini.

Sama seperti sikap dan tindakan Mahathir yang menyekat pembangunan di Kelantan satu ketika dahulu apabila UMNO BN tewas di Kelantan.


Hukum Kebenaran dan Keadilan akan berjalan, UMN O BN akan hancur musnah kerana kezaliman dna kekejamannya itu.







IKLAN BERBAYAR

Jangan Biarkan Pasangan Anda Menderita,
Atasi Masalah Prostat & Kelemahan Zakar Dengan MEN CAPSULE.
KLIK SINI
LIKE kami di SINI





Dapatkan produk kesihatan untuk menambahkan kekuatan lelaki
dengan produk kami. Sila klik SINI



2 ulasan:

Anti Fitnah berkata...

Aku dah kata dah ...

Yang mengkhianati Melayu ... Melayu juga.
Yang menjahanamkan Melayu ... Melayu juga.
Yang memesongkan akidah Melayu ... Melayu juga.
Yang rasuah Melayu ... Melayu juga.
Yang membunuh Melayu ... Melayu juga.
Yang menipu Melayu ... Melayu juga.

Begitu juga caranya BN gunakan dalam mengkhianati keturunan lain. Cina tipu Cina, India tipu India, Orang Sarawak tipu orang Sarawak, ....

Tapi berlaku krisis, asyik dok dakyah Cina tipu Melayu le ... Pembangkang tipu rakyat le ... Nak buat macam mana ... Melayu mudah lupa dan Melayu memang mudah ditipu ... lebih-lebih dalam soal kulit.
Yang paling sedih sekali ialah Melayu dah tak boleh bezakan antara Melayu dan Islam. Biloa hidup, nak menangkan Melayu tapi bila mati, nak simpan di TANAH PERKUBURAN ISLAM. Hairan bin Ajaibkan? Kalau nak sangat ikut Cina, tubuhlah TANAH PERKUBURAN MELAYU.
Kalau boleh, TANAH PERKUBURAN MELAYU JOHOR ... TANAH PERKUBURAN MELAYU KEDAH ... TANAH PERKUBURAN MELAYU PAHANG ... TANAH PERKUBURAN MELAYU MINANGKABAU ... TANAH PERKUBURAN MELAYU JAWA ... TANAH PERKUBURAN MELAYU KERLING ...

Amuraria berkata...

jangan lupa juga pengkhianat pada melayu ialah 'KUTU'runan kutti,si kitul & mandaliar,hingga terjangkit pada yang ngaku melayu konon ! ABU !