19 Ogo 2014

[OFF POLITIK] Peserta Pesta Bogel Diburu Ketakutan, 3 Serah Diri

Selepas video pesta bogel di Teluk Bahang yang dimuatnaik dalam internet menjadi viral dalam laman sesawang, peserta yang terlibat dengan aktiviti tidak bermoral itu difahamkan hidup dalam ketakutan.

Salah seorang penganjurnya yang merupakan warga tempatan dan kini bermastautin di Singapura, menggambarkan kehidupan peserta yang terlibat berada dalam keadaan ketakutan setiap hari kerana mereka dilihat seperti seorang ‘penjenayah’.

“Kami tidak dapat tidur setiap hari kerana kehidupan kami tertekan, takut dan sedih. Juga kami dalam situasi cuba mengelak diri daripada semua pihak.

“Kami perlu berterima kasih kepada salah seorang kawan yang membantu mengambil langkah untuk menyerah diri. Tanpa tindakannya, saya fikir tidak ada rakan lain yang berani tampil untuk menyerah diri,” katanya dalam laporan yang dipetik oleh sebuah akhbar berbahasa Inggeris kelmarin.

Cetusan perasaan penganjur pesta terbabit dikirimkan melalui emel kepada akhbar Kwong Wah Yit Poh di Pulau Pinang.

Peserta yang berusia 46 tahun itu berkata, mereka kemudian berbincang dan mengambil keputusan untuk menyerah diri bersama-sama.

“Kami ingin memohon maaf kerana mengadakan acara berkenaan di Pulau Pinang yang mencetuskan ‘ribut’ di Malaysia. Kami tidak akan mengulangi dan berharap permohonan maaf yang tidak terhingga kerana salah laku kami di Teluk Kampi memalukan negara.

“Kami sangat menghormati undang-undang di Malaysia,” katanya dalam emel berkenaan yang difahamkan turut dihantar kepada 13 rakannya yang lain.

Lelaki itu juga mendakwa bahawa akaun dalam laman web perkongsian video YouTube digodam dan dikongsi tanpa pengetahuannya.

Beliau juga sedang mempertimbangkan menyaman mereka yang memuatnaik klip untuk pelanggaran hak cipta.

Sementara itu, dalam sebuah akhbar berbahasa Inggeris, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dilaporkan berkata, pihak penganjur perlu meminta maaf kepada Taman Negara Pulau Pinang kerana di situ berlaku pesta sukan bogel.

Selepas video peserta sukan terbongkar dalam internet, polis memulakan siasatan mengenai kejadian itu yang diadakan di pantai Teluk Kampi pada 30 Mei.

Kelmarin, tiga peserta sukan bogel warga tempatan dilaporkan menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Barat Daya termasuk seorang bekas guru dan ahli politik.

Pada 13 Ogos lalu, seorang juruvideo Singapura menyerah diri dan hari berikutnya seorang ahli peniagaan Malaysia juga difahamkan menyerah diri.

Kelima-lima suspek itu direman tiga hari mulai kelmarin. Tiga lagi rakyat Malaysia yang mengambil bahagian dalam aktiviti itu sedang dikesan.

Polis menyiasat kes itu bawah Seksyen 294 (a) Kanun Keseksaan iaitu atas kesalahan mengenai kesopanan di tempat awam yang membawa hukuman maksimum penjara tiga bulan atau denda atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan. -SH


Tiga Peserta Sukan Bogel Termasuk Penganjur Serah Diri

GEORGE TOWN: Tiga lagi peserta pesta sukan bogel telah menyerah diri, kira-kira 24 jam selepas Ketua Polis Pulau Pinang Datuk Wira Abdul Rahim Hanafi mendedahkan butiran mereka di akhbar.

Mereka yang menyerah diri ialah Tok Chew Hwa, 57, dipercayai menjadi penganjur, Justin Ang Ji Keng, 24 dan Carmen Chan, 27.

Sumber polis berkata, ketiga-tiga mereka menyerah diri di ibu pejabat polis daerah di Balik Pulau pada Sabtu.

Ketua Polis Daerah Balik Pulau Superintendent Lai Fah Hin enggan mengulas mengenai perkara itu dan berkata Abdul Rahim akan mengadakan sidang akhbar tidak lama lagi.

Dilaporkan bahawa 18 dipanggil termasuk enam wanita, telah dalam rakaman video semasa mengambil bahagian dalam satu siri aktiviti bogel pada 31 Mei lalu, yang digelar sebagai Sukan Bogel Penang 2014.

Video lima minit menunjukkan peserta berbogel di pantai Teluk Kampi ketika mengambil bahagian dalam aktiviti-aktiviti seperti lukisan badan, larian berganti-ganti dan 'catwalk' kumpulan.

Sembilan daripada 18 peserta itu juga bermalam di kebun di Balik Pulau dalam keadaan bogel.

Abdul Rahim berkata, pada 6 hingga 8 Jun lalu, sembilan daripada peserta-peserta ini turut menyertai parti bogel di Pattaya bersama 30 negara lain.
-mstar


ULASAN GB

Pepatah ada menyatakan:
,br> Sesal dahulu penpadatan, sesal kemudian tidak berguna...

Berfikir dahulu sebelum melakuan sesuatu...







IKLAN BERBAYAR

Jangan Biarkan Pasangan Anda Menderita,
Atasi Masalah Prostat & Kelemahan Zakar Dengan MEN CAPSULE.
KLIK SINI
LIKE kami di SINI





Dapatkan produk kesihatan untuk menambahkan kekuatan lelaki
dengan produk kami. Sila klik SINI



3 ulasan:

gel pelangsing perut berkata...

malu dia setelah sedar

Tanpa Nama berkata...

Kalau tanya Lee Kuan Yew & anaknya PM spore tu, mesti mereka pun tak setuju. Cer buat di Spore, mesti ramai yang marah.

Tanpa Nama berkata...

Kat Malaysia ini BOGOL salah SEPARA BOGEL tak salah. Kalau dekat KL itu ramai yg bersepara bogel tak jadi masalah dan rasa bersalah.