16 Mac 2014

[TERKINI] Lima Maut Di Pesta FMFA Bukit Jalil Di saat Negara Sedang Murung Dengan MH370


Lima dilaporkan meninggal dunia ketika menghadiri Festival Future Music Asia (FMFA) 2014 yang berlangsung di Stadium tertutup Bukit Jalil malam tadi.

"Lima yang meninggal dunia termasuk tiga berbangsa Melayu, seorang Cina dan seorang India. Seorang meninggal dunia di tapak konsert, manakala seorang lagi dalam perjalanan ke hosiptal, manakala tiga yang lain meninggal dunia di hospital. Mereka berusia sekitar 21 sehingga 28 tahun," kata Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Mohmad Salleh.

Manakala empat yang lain dilaporkan dalam keadaan kritikal dipercayai turut mengambil dadah berlebihan. Dua dari mereka adalah warga tempatan manakala dua yang lain warga Singapura.

Polis percaya dadah diperolehi sebelum mamasuki stadium.

“Keempat-empat yang kritikal telah dibawa ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) dan Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM),” menurut polis.

Susulan itu konsert hari ketiga yang seharusnya berlangsung malam ini dibatalkan.

Sepanjang dua hari festival berlangsung yang bermula Khamis lalu, polis turut menahan 22 individu yang dikaitkan dengan dadah.

“Pasukan narkotik dari ibu pejabat Bali Polis Cheras telah menahan tiga individu warga asing yang memiliki pil ecstasy pada hari pertama festival. 12 lagi warga asing dan tujuh rakyat tempatan ditahan pada hari berikutnya kerana dikaitkan dengan dadah.”

Festival yang diberikan jolokan pesta muzik elektronik terbesar di Asia Tenggara itu menampilkan nama-nama besar muzik antarabangsa termasuk pemenang anugerah Grammy seperti Pharell Williams, Macklemore & Ryan Lewis dan ramai lagi. -astroawani




ULASAN GB

Di saat satu dunia sedang berdukacita dengan kehilangan pesawat MH370, rupa-rupa di negara ini ada pesta gila sedang berlansung...

Bettambah parah ia adalah sebuah konsert dan dihurungi oleh pemuda-pemuda yang mengambil dadah.

Amat jauh negara daripada apa yang disebutkan "thayibatun" dan untuk mendapat barakah dan keampunan Allah. Tak sedarah lagi dengan masalah demi masalah yang menimpa? Dengan banjir, dengan suasana kemarau dan panas terik, dengan kes kehilangaan pesawat MH370? Apa lagi yang kita mahu Allah turunkan supaya menyedarkan pihak berkuasa supaya mengehntikan kelulusan terhadap segala pesta maksiat yang mengundang kemurkaan Allah itu?




IKLAN BERBAYAR

JANA PENDAPATAN TAMBAHAN DENGAN MUDAH

Jom kawan-kawan...Jana income dengan hanya bermodalkan RM100 Tuan/Puan, drpd kita berfb @ berwechat @ whtsapp tak dapat hasil.. apa kata sambil-sambil tu kita buat income? Saya nak kongsi 1 program tempatan yang boleh buat income sampingan.

Tiada tipu muslihat, Tak perlu cari org.. tak perlu beli atau jual barang. Syarat kelayakan: Anda ada fb @ whtsapp @ wechat dan tau guna komputer sikit2. Apa saja termasuk twitter dan laman sosial lain. Anda hanya perlu open link dibawah dan register sebagai member. Lepas tu anda akan dapat link anda sendiri. Apa lagi, anda copy link anda sendiri dan copy ayat-ayat saya ni dan paste kat fb, twitter dan sebagainya. Setiap org yg buka link anda dan daftar, anda akan terima ganjaran RM50, mudahkan? Duit anda akan dimasukkan terus ke bank anda. Memang berbaloi. Klik link di bawah ini.


KLIK SINI



26 ulasan:

Awanama berkata...

Allah kini amat berkira dengan kerajaan UMNO/BN yang menang dengan dakwat pewarna makanan.

Kita tertipu dengan dakwat kekal yang nyata tipu, wajarkah kita percaya dengan kata-kata dalam perkara-perkara terkini?

Doa orang-orang yang dizalimi telah, sedang dan akan dimakbulkan.

Awanama berkata...

MasyaAllah. Satu lagi malapetaka di negara Islam Malaysia. Majlis bacaan yasin & solat hajat di KLIA susah nak dibenarkan......

Awanama berkata...

Selagi umno yg pimpin negara Msia bagitulah seterusnya.

bnbiul berkata...

Bangsa melayu jangan cakap bagai guruh sana sini sebut Islam dah tahu umno bn tak relevan utk jadi pemerintah kamu ramai yg masih sokong haram jadah tu, cuba lah kita tukar kerajaan pakatan rakyat insyaallah negara aman makmur hidup rakyat senang gemilang.

Awanama berkata...

Inilah hasil negara diperintah oleh puak munafik dan haramjadah!!! Tapi malangnya bangsa melayu umno amat mudah sekali ditipu oleh puak2 haramjadah ni!!

Awanama berkata...

Bencana besar buat najib sekiranya yg hijack MH370 tu org mongolia yg desak kes bunuh altantuya diadili.

Awanama berkata...

Pasport palsu pun mudah masuk dan keluar, apahal pula dengan dadah?

Awanama berkata...

Ceramah ustaz azhar tahun baru lagi ramai, alhamdulillah tiada yang mati kerana dadah

Awanama berkata...

BN benarkan pesta ketika rakyat sedih peristiwa MH370, apa lakonan BN?

Awanama berkata...

Rakyat dah tak percaya lama dah dengan umno sejak bi mamak mahathir yg menipu melayu ngaku dia melayu yg paling patut kita sumpah ramai spr ang the gang memberi umno menang praya

5sal berkata...

ADmin!Rasa nak marah biaq mampuih pi,orang duk kalut duk berdoa agar anak kapai n penumpang mh370 selamat.Puak nie duk pi wat maksiat.Dan lagi tu duk wat konset maksiat. Kemarau, jerubu, hutan bukit bakau tebakaq,ayaq bah bala la tu.Puak haram jadah mana yang LULUIHKAN MAKSIAT tu??.Sapa menteri yang jaga hiburan maksiat tu.Menteri buih ka,apa ka nama??? Macam cilaka lagi lepaih satu bala,bala baru pulak mai,lepaiah ni tak pa lak bala ALLAH TAALA nak turun kat mesia ni????>Tu pun duk bangga negara masih aman.Jenih pak menteri syok sendiri ni la jadinya.Tentang mh370 banyak sangat mulut nak bercakap dah jadi cacamerba.Yang boleh bercakap orang yang jenih angguk ja.geng pembangkang tak leh beri idea,tak leh bercakap.Jemaah solat hajat kena soal yang kurafat tahyul wat do no ja.X leh tulih byk2 sakit ati.

Awanama berkata...

Melayu jugak yang mati makan racun tikus....

Apabila dajjal di lantik pemimpin , setan setan akan mengalah....

Sedar lah !!,

Awanama berkata...

Sejak bila negara Malaysia negara Islam.....Abu...

Awanama berkata...

Nak mohon perhimpunan aman utk bertujuan memperbaiki segala kelemahan dan kepincangan pentadbiran yang ada kemain susah nak luluskan.. tapi berhimpun dengan ditemani syaitan2 semua tak de masalah.. biar ada sampai yang mati pun senyap je kejadian ni tanpa ada laporan yang jelas dari media arus perdana.. taniah la kepada kerajaan memerintah, dah mcm2 kejadian terjadi dlm negara yang menimpa pun masih tak mahu insaf2 lagi..

BaDiN berkata...

Kerajaan HIPOKRIT Sedunia,Adakah berbaloi dgn Solat Hajat di samping Program Maksiat yg berterusan tanpa mengira masa & tempat.DBKL yg dimonopoli kerajaan HIPOKRIT berpura pura dalam tindakannya dgn memberi kelulusan Lesen kpd penganjur dalam keadaan negara ditimpa BALA Demi BALA .Kemanakah Harussani adakah mulutnya sudah terkunci DAN tiada kedengaran sejak akhir akhir ini.

Awanama berkata...

Aku dah meluat nak termuntah bila dngar juruheboh radio dok suruh rakyat smbahyng hajat,doa utk kapal trbang tu.... Padahal ini semua musibah Allah turunkan kpd msia kerana melanggar syariat...aku syorkan juruheboh patut suruh org n pemimpin bertaubat dan kembali ke ajaran islam sebenar...minta maaf mana yg telah dizalimi, pulangkan balik apa yg dicuri, betulkan dulu keadaan,barulah dimakbulkan doa.....

Awanama berkata...

Seluruh negara diminta buat solat hajat untuk tragedi MH370. Rupa2nya di st bukit jalil ada permit dikeluarkan utk syaitan berpesta. PM tak ucap takziah ke utk lima keluarga yg maut kerana berpesta?

Awanama berkata...

Umno memang haram jadah....perosak agama.....m'sia di perintah menteri2 Kangkung...menteri banyak yg Bahlul dari yg bijak....skrg m'sia dah terkenal satu dunia kerana bomoh umno......hidup Me Layu

Awanama berkata...

Kematian akibat ambil dadah berlehihan.Siapa yg bagi permit pertunjukah maksiat ni, pihak itulah yg wajar dipersalahkan dan pikul tanggungjawab.

Awanama berkata...

Eh semua ni cakap pasal Islam. Tapi masih guna bahasa kotor kutuk pemimpin yg juga saudara kita sendiri. Kenapa senang sangat menunding jari. Jangan sampai anda semua tersalah tafsir dgn apa yg terjadi. Jika salah, maka berdosalah anda semua terhadap mereka. Siapalah kita untuk menetukan segalanya. Pernah tak terfikir apa kemungkinan yg dialami oleh pemimpin kita? Mereka juga manusia biasa. Fikirkan kembali, mereka ni kejam dan zalim sangat ke? Kalau kejam dan zalim, dah lama dah Malaysia yg disayangi ni hancur, digadai. Jika zalim, tak payah lah usaha untuk memajukan rakyat di buat. Tak payah teruskan pencarian mh370. Jika zalim, teruskan segala operasi dan projects tanpa hiraukan keselamatan dan kesejahteraan rakyat. Jika betul zalim, sekatlah segala pergerakkan rakyat. Fikirlah. Sebaik baiknya. Kita tak mahu perbalahan berlaku antara rakyat sendiri. Think about it. Think about others, open up your mind. Stay calm. Be responsible.

Awanama berkata...

anon 2:35 PM, Sebenornya kamu tidak mengikut perkembabgan semasa ttg negara sendiri. Bangunlah, open up your mind.

Awanama berkata...

Biaq pi kat dialah anon 3:57 PM... Geng OKU tu....

Awanama berkata...

anon 2.35 PM, nampak mcm sekolah tinggi.. rupanya bodoh lagi tinggi dari sekolah..

Awanama berkata...

Makna zalim tu kena blajaq g...faham btol2 baru ckp anom 2.35 PM

Awanama berkata...

Dari salahkan org lain baik tgok diri sendiri..kalau rasa diri sendiri baik dan tk pernah buat kesilapan jgn duk maki2..cuba doakan yg trbaik..akan datang kena diri sendiri atau darah daging sendiri..baru tau mcm mana rasa kena maki..

Awanama berkata...

Nak salah apa lagi. Dah terang2 tekinja2 masa sbhagian rkyat sdg bduka menanti ahli kluarga yg ilang dg kpalterbang MH370.
Open apa yg nk di open. Klau yg begembira tu bukan Islam pon. X kan x respek skit org yg sdg dlam kesusahan.
Blom abis satu crita dh nak tmbah.