14 Mac 2014

[PANAS] Iran Dakwa Amerika Perancang Konspirasi Culik Pesawat MH370


Seorang anggota parlimen Iran yang berpengaruh, Hossein Naghavi Hosseini, menuding Amerika Syarikat sengaja “menculik” pesawat Malaysia Airlines dengan nombor penerbangan MH 370. Menurutnya, Amerika melakukan itu untuk “mensabotaj hubungan baik Iran dengan Cina dan Asia Tenggara.”

Hosseini, yang juga jurucakap Jawatankuasa Parlimen untuk Keselamatan & Polisi Luar Iran , memberi komennya terhadap berita mengenai dua warga negara Iran yang menaiki pesawat MH 370 itu dengan menggunakan paspot curi. Dalam kenyataannya kepada pejabat berita Tasnim, dia menyatakan tuduhan itu merupakan sebuah “plot”.

“Dokumen yang diterbitkan media Barat mengenai dua warga Iran yang naik pesawat tanpa pasport merupakan sebuah perang psikologis. Amerika mengupah beberapa orang untuk operasi semacam itu sehingga mereka dapat menyalahkan negara lain, terutama negara-negara Islam,” katanya.

Soal penumpang yang menggunakan paspot curi di dalam penerbangan MH 370 telah disahkan oleh Interpol pada hari Ahad lalu. Mereka adalah Mohammed Reza Delavar, 29 tahun, dan Pouria Nourmohammadi, 19 tahun. Kedua-duanya menggunakan pasport milik seorang warga Austria dan seorang Itali yang dilaporkan hilang beberapa waktu sebelumnya.

Polis Malaysia pun juga telah mengesahkan adanya kedua penumpang tersebut. Menurut Ketua Polis Negara Malaysia, Khalid Abu Bakar, salah seorang penumpang itu, seorang pemuda Iran berusia 19 tahun mencari suaka yang hendak berlindung di Jerman. "Kami yakin dia tidak mungkin menjadi anggota mana-mana kumpulan pengganas," kata Khalid, seperti disiarkan oleh Associated Press.

ULASAN GB

Mungkin benar, dan GB tertanya-tanya, jika yang demikian itu satu kebenaran, apakah APCO ada terlibat sama di dalam menjayakan grand design ini? Dan berita ini tidak disiar di dalam mana-mana media arus perdana Malaysia!

Wallahu 'alam bissawab.

18 ulasan:

Perisik rakyat berkata...

GB kenal tak sesiapa yang boleh sampaikan cadangan ini kepada pihak yang berkenaan:
1) Siasat rakaman imbasan bagasi setiap penumpang
2) Ada tak penumpang yang membawa topeng gas
3) Kalau ada, berapa orang. adakah mereka duduk berdekatan atau berasingan dari depan hingga ke belakang kapal terbang
4) Apakah kewarganegaraan mereka dan adakah keluarga mereka dapat dihubungi
5) Mengapakah 20 staff Freescale menaiki penerbangan tengah malam dan dijadualkan tiba di Beijing pada waktu Subuh? Bukankah ini menyusahkan orang yang menghantar mereka ke KLIA serta pihak yang akan menjemput mereka di Beijing. Mungkinkah mereka terpaksa, kerana penerbangan waktu lain dikatakan penuh.
6) Pakcik yang berkebun pukul 1 pagi yang mendakwa melihat ekor kapal terbang terbakar. Adakah sebelum dan selepas kejadian dia masih berkebun pada 1 pagi? Sudahkah digeledah rumahnya dan disiasat latar belakangnya?
7) Pekerja pelantar minyak yang juga mendakwa melihat ekor kapal terbang terbakar juga perlu disiasat latar belakangnya.
8) Sudahkah disiasat siapakah sebenarnya "Mr Ali"?

Setelah teori pengganas ditolak oleh kebanyakan pihak, kini seolah-olah US tahu kapal terbang itu terhempas (atau mungkinkah ditenggelamkan?) di Lautan Hindi. Kenapa ambil masa seminggu, adakah untuk menyorokkan bukti dan memastikan bahawa kapal terbang benar-benar tenggelam? Sekiranya ditemui, mungkinkah US akan memberikan pelbagai alasan bahawa kapal terbang dan mayat-mayat tidak dapat dinaikkan. Cukupkah bilangan mayat?

Tanpa Nama berkata...

kapalterbang punya pasal negara luar bolih masuk kedalam border kita dengan mudah dan semua ini mengundang peerbalahan dunia. kalau pemimpin tak cerdik begini lah. rakyat akan sengsara jadi nya.

Tanpa Nama berkata...

Aku tdk tolak teori ini dilakukan olh US..US memang sgt genius soal2 pelik2 begini...terbaru US sdh ada satu sistem dipanggil Sistem HAARP yg sgt menakutkan di mana US ingin menjadi tuhan!!!!semua kena melutut pd US...tdk musthil...

Tanpa Nama berkata...

Hanya raja bomoh nujum vip boleh mncarinya....kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

HAARP senjata yg mampu mengubah cuaca dan iklim dunia..

Tanpa Nama berkata...


Maklumat disini Boeing sedang menghadapi masaalah besar..kemungkinan akan kejatuhan Sahamnya sebab Pesawat Baru keluar sudah bermasaalah

http://militaryofmalaysia.net/2014/03/misteri-bin-ajaib-mas-mh370-story/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=misteri-bin-ajaib-mas-mh370-story

Tanpa Nama berkata...

153 rakyat cina terlibat tp negara cina tidak pula hantar polis dia. rakyat amerika hanya 2 org tapi dah hantar fbi ke sini utk siasat.

Tanpa Nama berkata...

Semua ini rahsia Allah... Sudah lama Anwar, munawar aneis, sukma, dll, dizalimi, mungkin doa mereka Allah kabulkan...tambah pulak rakyat tidak halal duit mereka di lahap cara tidak bermarwah....maka inilah akibatnya....walaupun dikerah utk sembahyng hajat.namun ramai tidak melakukannya kerana rakyat dah tak ambik kisah. Kerajaan patut minta maaf kpd org yg dizalimi dan bertaubat nasuha dulu...itu caranya sebelum doa dimakbulkan!

Tanpa Nama berkata...

Apakah kaitan transponder dengan radar. Kalau transponder dimatikan maka radar tak boleh kesan? Lu pikirlah sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Semua ini rahsia Allah... Sudah lama Anwar, munawar aneis, sukma, dll, dizalimi, mungkin doa mereka Allah kabulkan...tambah pulak rakyat tidak halal duit mereka di lahap cara tidak bermarwah....maka inilah akibatnya....walaupun dikerah utk sembahyng hajat.namun ramai tidak melakukannya kerana rakyat dah tak ambik kisah. Kerajaan patut minta maaf kpd org yg dizalimi dan bertaubat nasuha dulu...itu caranya sebelum doa dimakbulkan!

Tanpa Nama berkata...

mungkin kehilangan mh370 dilakukan oleh pihak yg sama meletupkan twin tower 911, iaitu mossad dan cia, dibawah naungan illuminati

Tanpa Nama berkata...

US adalah sebuah negara intelligent. Teknologinya sangat terkehadapan. Saya sangsi kenapa mereka lambat hendak memberitahu tentang pesawat mas. Saya berpendapat, mereka tahu lokasi akhir pesawat tersebut seawal hari kejadian lagi. Untuk kerajaan Malaysia, syabas diucapkan dengan usaha2 yg dilakukan.

Tanpa Nama berkata...

IRAN dan usa ni negara yang tak boleh di percayai. Mungkin iran dan usa juga ada agenda

Tanpa Nama berkata...

Ini mainan catur politik antarabangsa... akhirnya mlaysia yg jadi mangsa kalau pemimpin tak cerdik...
Kalau keselamatan tak sempurna..
Kalau rasuah bermaharajalela...

Tanpa Nama berkata...

mh370 ada di diego garcia.. lautan hindi.

Tanpa Nama berkata...

Dan juga mampu memusnahkan lapisan ozon bumi dlm sekelip mata sahaja

Tanpa Nama berkata...

Apakahttidak mustahil mereka yang terlibat meletupkan Altantuya yang bertanggunjawab keatas kehilangn HM370 kerana keyakinan rakyat terhadap sistem keadilan yang amat teruk demi mengalih padanagan isu semasa demi kepentigan politik. Kenapa Pliot yang sedang bercuti dipangil bertugas, Pliot seorang ahli PKR,yang cuba dikambing hitamkan. Tapi disebabkan kehilangan HM370 telah menjadi perhatian antarabangsa maka laut hitan menjadi tempat untuk meng benam dan menghapus bukti. Apa yang dapat lihat TUDM telah dapat mengesan HM370 telah berpatah balik tapi PEHAK ATM ambil mudah akan kehadiran kapal terbang yang melalui ruang negara ini tanpa membuat siasatan dan perhatian serios sepertimana kes lahat datu yang mana perceroboh dari sulu boleh memasuki perairan negara menceroboh sabah dengan mudah dengan menaiki tongkan. Kemana pergi pehak berkuasa yang menjaga pantai malaysia sungguh cuai dan memalukan. Kes HM370 apa kemana pergi Stelilt Malaysia apakah tidak berfungsi atau telah tarik luput hingga tidak dapat kesan pergerakan MHS370 sedang Stelit negara lain yang lebih jauh dapat mengesan walau pun tidak pas akan kebenarannya.

Mohd Azrin berkata...

aku rasa bler dpt aje kotak hitam tu,bermula perang dunia ketiga.keluarga cina mrh sgt dgn malaysia ,menuduh malaysia sembunyikan maklumat dan x nk bgthu hal sbnarnya sbb china nk bantai amerika.