3 Mac 2014

Mizz Nina Berhenti Menyanyi Untuk Jadi Muslimah Yang Lebih Baik


Mizz Nina Nekad Berhenti Menyanyi

PETALING JAYA: Penyanyi Mizz Nina nekad membuat keputusan untuk berhenti daripada melibatkan diri dalam bidang nyanyian.

Mizz Nina atau nama sebenarnya Shazrina Azman berkata, dia berbuat demikian kerana ingin menjadi seorang wanita Islam yang lebih baik dan langsung tidak menyesal dengan keputusan tersebut.

"Saya buat keputusan ini bukan kerana mengikut kesesuaian imej semata-mata tetapi ia lebih melibatkan tentang kepercayaan saya terhadap Islam.

"Alhamdulillah, tidak berat sebenarnya membuat keputusan ini. Lagipun, dalam dunia seni, banyak lagi perkara yang boleh saya lakukan sebagai contoh membaca puisi atau melibatkan diri dalam pengacaraan," katanya.

Tambah isteri kepada vokalis Hujan, Noh Salleh itu, dia juga telah membatalkan hasratnya untuk melancarkan album muzik pop terbaharunya dan bersyukur kerana langsung tidak berasa menyesal dengan keputusan yang dilakukan itu.

Mizz Nina dan suaminya, Noh Salleh.

Dalam pada itu, sebagai langkah pertama di bidang pengacaraan, Mizz Nina bakal muncul di televisyen bagi mengacarakan sebuah program kanak-kanak berbentuk keagamaan tidak lama lagi.

"Saya tidak boleh beritahu lagi judul program tersebut kerana ia akan diberitahu pada majlis pelancarannya.

"Apa yang saya boleh katakan saya mengendalikan program tersebut dalam bahasa Inggeris dan ia lebih memaparkan mengenai akademik kanak-kanak," ujarnya.

Sementara itu, Mizz Nina turut berkata, dia akan menghentikan pengeluaran pakaian di bawah jenama miliknya iaitu Mizz Demeanor dan hanya akan fokus kepada jenama pakaian muslimah yang baharu ditubuhkan iaitu Madeena.

"Apa yang saya lihat, sejak menubuhkan Madeena, para peminat lebih teruja dengan rekaan terbaharu jenama ini berbanding Mizz Demeanor.

"Kerana itu saya membuat keputusan untuk tidak lagi mengeluarkan pakaian di bawah label Mizz Demeanor. Lagipun menerusi Madeena, saya dapat mengembangkan label ini dengan pengeluaran pelbagai produk halal," tuturnya. -mstar

ULASAN GB

Syabas diucapkan. Rezeki Allah ada di mana-mana. Semuga Allah memberikan ganjaranNya dan melimpahkan rahmatNya kepadamu terhadap langkah baik yang diambil seterusnya menjadi contoh teladan kepada yang lain.

p/s Sekadar makluman Mizz Nina ialah anak kepada Tan Sri Azman Hashim, Pengerusi Kumpulan Syarikat Arab-Malaysian & pro-Chancellor Open University Of Malaysia.

3 ulasan:

Unknown berkata...

Aku cukup terharu dgn perubahan beliau..

Tanpa Nama berkata...

Semoga kamu senantiasa mendapat keredhaan Allah.

Tanpa Nama berkata...

Betol,moga mizz nina sentiasa bahagia :-)