29 Mac 2014

[GEMPAR] Kakak Penumpang Indonesia Terima ‘Missed Call’ 11 & 13 Mac


Keluarga dapat dua kali missed call Skype dari iPad milik Firman. Pihak keluarga Firman Candra Siregar, penumpang pesawat MH370, hingga ketika ini masih belum dapat menerima kenyataan dari Kerajaan Malaysia bahwa pesawat jatuh di Lautan Hindi.

Mereka punya alasan. Seperi diungkapkan kakak kandung Firman, January Siregar, selepas dinyatakan pesawat putus hubungan 8 Mac 2014, pihak keluarganya masih mendapat panggilan melalui saluran Skype dari iPad milik Firman.

"Saya lihat ada missed call pada tanggal 11 dan tanggal 13 Mac, dari iPad yang dipegang firman,"ujar January.

Hal inilah yang masih meyakinkan pihak keluarga bahwa Firman dan penumpang lainnya selamat. Apalagi, hingga ketika ini tidak ditemukan apa-apa bukti berupa puing dari pesawat.

January yang juga Ketua Persatuan Marga Siregar Kota Medan menyatakan, maklumat ini sudah diberitahukan ke pihak Kerajaan Malaysia dan pengurusan Malaysia Airlines.

Untuk itu, kata January, pihak keluarga Firman dan keluarga penumpang berasal Indonesia telah mengirimkan petisyen agar Malaysia dan pihak penerbangan memberikan maklumat yang tepat dan telus.

"Kami juga berharap agar Kerajaan Malaysia tidak menghentikan proses pencarian hingga pesawat MH370 ditemukan," kata January.
,br> Proses pencarian hari ini masih dilanjutkan. Namun, upasa pencarian telah terkendala akibat cuaca buruk. Mereka harus berlumba dengan waktu, kerana menurut jangkaan Biro Meteorologi Australia, cuaca hari ini diramalkan akan memburuk.

Laporan Budi Satria, ANTV Medan Sumatera Utara
-terjemahan dari VIVANEWS oleh GB

Satu lagi berita yang menggemparkan...

Philip Wood Salah Salah Satu Penumpang MH370 Posting Minta Tolong di forum 4plebs.org

I have been held hostage by unknown military personal after my flight was hijacked (blindfolded). I work for IBM and I have managed to hide my cellphone in my ass during the hijack. I have been separated from the rest of the passengers and I am in a cell. My name is Philip Wood. I think I have been drugged as well and cannot think clearly.

Link forum: http://archive.4plebs.org/pol/thread...4494/#27834944

Profil Philip Wood: http://www.nydailynews.com/news/worl...icle-1.1723968

Di forum tersebut Philip sempat mengupload gambar hitam sebagai Picture Profilenya : http://img.4plebs.org/boards/pol/ima...5192158752.jpg

Spoiler for data profile picture



Dan dengan menggunakan software online Jeffrey's Exif Viewer untuk menganalisa data exif dari gambar hitam tersebut, maka data lengkap akan terlihat :
http://regex.info/exif.cgi?dummy=on&...5192158752.jpg

Camera: Apple iPhone 5
Date: March 18, 2014 8:49:41PM
Location: Latitude/longitude: 7° 18' 58.3" South, 72° 25' 35.6" East
( -7.316197, 72.426544 )



br />
Sesuai dengan rentetan saksi mata yang melihat MH270



Di akhir postingan forum tersebut ada hal menarik :
"OP photo is interesting because it's not actually just a pure black picture, you can see noise if you zoom in. He is in a dark room. "
Saya jadi iseng2 kutak katik "gambar hitam" tersebut dengan photoshop memang benar ada samar-samar bayangan, tapi belum jelas benar, sedang saya analisa lebih lanjut.


Sampai saat ini saya tetap optimis penumpangnya selamat semua & dilepaskan oleh para pembajak



Original Posted By kimbo555
terjemahan postingan philip wood :


postingan : http://archive.4plebs.org/pol/thread...4494/#27834944
(tanggal : Wed Mar 19 2014 08:22:38)

photo profile (avatar) : http://img.4plebs.org/boards/pol/ima...5192158752.jpg



(tanggal dibuatnya photo profile : 18 Maret 2014)



kamera yg digunakan :



GPS :













DAFTAR MANIFEST MH-370 :

http://www.malaysiaairlines.com/cont...20Manifest.pdf



NOTE : PHOTO PROFILE MASIH ORIGINAL KELIATANNYA


low batt mungkin gan, batrenya gak ngangkat kalo buat flash..




GPS di hp udah kebaca tuh..

yg jd pertanyaan tinggal kenapa gak sms, padahal utk internetan bisa.



ya kalo gak ada sinyal selular disana, ngapain mesti bikin pangkalan udara disana ???

ente tau, christmast island, kepulauan fiji ???
di google maps hampir gak keliatan.
tp fasilitas disana kalo ama kampung lu sih kayanya jauh banget..

disalin terus dari: kaskus.co.id

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ya Allah ya Tuhan kami. Lindungilah mereka yang teraniaya. Kau tunjukkanlah kekuasaanMu.Balaskanlah setiap perbuatan jahat yang direncanakan ke atas mereka yang tidak berdosa ini. Hanya kepadaMu tempat kami bergantung..Amin.....

p/s - sampai mati aku TAK Percaya dah dgn Najib Razak dan sekutunya.

Saladeen berkata...

Tak mustahil.. Setelah diselidik avatar hitam tu memang kedudukan gps di gracia. Cuma perlu kita ingat selagi hasil dari ciptaan manusia tetap boleh diubah oleh manusia dan jika benar sekalipun doakanlah kesejahteraan mereka semua..

Tanpa Nama berkata...

Aku ingin ingatkan rakyat yg mgundi BN pada pru13 lalu. Puas hati kamu? Kini kamu lihat lebih banyak bukti kezaliman kerajaan yg ada sekarang, masih bodoh mahu sokong BN pada pru akan datang? Lebih banyak bukti penipuan dan kelembapan kerajaan yg didedahkan oleh Allah kamu masih buta? Kepada yg marah2 pada kerajaan brkenaan hal MH370 ni tapi ironinya sokong dan undi BN pada pru lalu, JUST SHUT UP. KAMU PUN ADA BAHAGIAN DALAM KESALAHAN NI. KONG KALI KONG! DAHULU KES SULU KAMU BUAT TAK TAHU NOW PANDAI PULA MLENTING BOD**

Tanpa Nama berkata...

saya berpendapat ini adalah konspirasi pihak luar yang tidak diketahui langsung oleh kerajaan atau sesiapa pun diantara kita.Waallhua'lam.kita hanya beranggapan itu dan ini walhal kita pun tidak mengetahuinya.jadi usahlah menuding jari dan berburuk sangka.mohon dan mintalah petunjuk dari Allah yang Maha Mengetahui.

macam bagus berkata...

Konspirasi pihak luar konon kalau yg itucepat pula dia tahu, kalau yg dalam kerajaan sendiri buat tak tahu. Tak payah buruk sangka beb dah banyak bukti kezaliman kerajaan seblum brlaku peristiwa mh370 ni pun, trpulang pada kita mcari kebenaran. Sebaik mana pun anda, kalau sokong pmimpin zalim tak guna juga. Tunggu lah kat akhirat nanti kalau dia boleh tolong kau

saida berkata...

Ya Allah...selamatkan mrk..tunjukkan kejahatan dajal yg telah menyembunyikan mrk yg tidak berdosa itu...ya Allah...Aamiin....

Tanpa Nama berkata...

Macam bagus, kamu memang beruntung kerana di bagi hidayah, tahu mana yg bathil & benar. Kita jgn buat mereka musuh sebab mereka ni pengikut2 je, klu kita boleh sedarkan mereka byk pahala kita, tapi aku sendiri x daya nak sedar kan ayah ku.

Tanpa Nama berkata...

Malaysia ni jadi kambing hitam je antara dua kuasa besar dunia.skg bkn masanya nk menuding jari pada yg sdg menjalankan kerja..belum tentu jika pemerintah idola kepujaan ramai itu yg handle benda ni akan lebih baik dari yg ada skg kerana majoriti mengetahui siapa dibelakangnya dan siapa penasihatnya..cuba anda berada ditempat pemerintah skg..adakah anda spt mereka atau lebih teruk perangainya?? Bersangka baik dan kembalilah pada Allah. Ada hikmahnya tu.

anti pgikut dajal berkata...

Kambing hitam lah sangat, inilah padan pemimpin yg tak guna tapi disokong oleh orang macam anda. Bila pemimpin kesayangan tak dapat handle kes macam ini mula lah keluar retorik, "cuba anda di tempat mereka" hak tui kalau kau nak bersangka baik dgn pemimpin yg kau undi kau sangkalah sorang2 k, yg pasti ada banyak bukti menteri kau buat silap, kepada yg sokong dan undi bn pada pru lalu anda tidak layak marah2 pada kerajaan skrg sebab korang lebih bangang. Kalau anda di tempat mereka mungkin lebih teruk, kapal hilang je terus kata trhempas. so bersangka baik sahajalah sesama kamu

Nurata Amin berkata...

Jangan bertelagah sesama sendiri. Kambing hitam pun ya, undi pihak yg salah pun mungkin ya. Kita bukan malaikat atau sesiapa utk tahu apa jadi di hadapan kita, kalau tidak, tentu banyak benda kita akan elakkan. Ingat 1 perkara, Allah SWT Maha Bijaksana & Maha Mengasihani, Maha Adil. Dia tau kerja dia. Tugas kita untuk insaf, ubah apa yg patut, jangan buka pekung sendiri namun sedar & pujuk rayu Allah supaya ditunjukkan kebenarannya. Jika ini sajalah caranya untuk menyedarkan semua orang di dunia yg dtg dari pelbagai negara dengan bermacam perangai, dan tepat pada waktu nya, doakan lindungi umat Islam & rakyat yang terniaya & permudahkan jalan untuk yang ikhlas berusaha merungkai ujian Allah berikan ini. InsyaAllah, sebarkan aura positif & teruskan usaha teknologi manusia & ibadah Hajat , doa, dan senyum dalam keyakinan Allah akan bantu menyelesaikan ini untuk kita. Berhenti menangis, yg diuji itulah yg dekat dgn Allah. Kita?

Tanpa Nama berkata...

utk nurata amin

utk manusia yg berakal dan waras kalau tahu depan ada lubang ...

mesti dia mengelak.....

sama dgn memilih kerajaan..
dah tahu kerajaan itu silap pilih juga itu dinama bodoh...

nak alim biar bertempat...

manusia ni dibekalkan akal ler bro....