12 Feb 2014

Pasangan Zina Mati Dalam Kemalangan Yang Dahsyat Dan Sangat Memalukan

Ini merupakan satu kisah benar yang diceritakan oleh seorang ahli bomba dari utara semenanjung.. Sama-sama kita renungi dan hayati kisah ini, jadikan pengajaran!Satu hari beliau dan rakan-rakan telah menerima satu panggilan palsu berkenaan satu kemalanganyang telah berlaku di lebuhraya utara selatan. Oleh kerana untuk mengesahkannya maka beliau dan rakan2 telah ketempat yang dikatakan oleh pemanggil namun tiada apa yang terjadi disana.Dalam perjalanan pulang, waktu itu pukul satu pagi, hujan turun renyai-renyai.

Di satu persimpangan susur keluar dari lebuhraya, mereka ternampak sebuah mpv mewah yang terbalik dan remuk sekali kerana melanggar divider yang tajam. Mereka segera turun dan melihat kemalangan itu dengan niat ingin menolong kiranya ada yang terselamat. Tetapi apa yang mereka saksikan sungguh dahsyat dan menyayat hati. sesuatu yang tidak tergambarkan dahsyatnya.

Mereka jadi terkedu, tergamam, tiada sepatah perkataan pun yang dapat menggambarkan betapa dahsyatnya kejadian itu, semoga Allah melindungi kita semua dari kejadian yang seumpama ini. Pemandu mpv mewah itu telah pun mati terkulai di kerusi pemandu kerana kecederaan parah di kepala.MPV tersebut begitu remuk sehingga bumbungnya menghimpit kesemua pemandu dan penumpang di dalamnya.

Di bahagian belakang mpv mewah tersebut terdapat tiga susuk tubuh manusia.Seorang wanita dalam empat puluhan dan dua lelaki dalam dua puluhan.Tidak terdapat seurat benang pun pada tubuh mereka. bogel-sebogelnya. Wanita dan salah seorang lelaki itu dalam keadaan berpelukan kepala mereka pecah, darah menyembur di merata tempat, tulang rusuk mereka hancur dan tikam menikam antara satu sama lain, dahsyat sekali. tulang punggung wanita itu pula hancur.

Lebih dahsyat lagi dengan jelasnya mereka lihat zakar lelaki itu masih di dalam kemaluan wanita itu. Langsung mereka tidak dapat dipisahkan. Lelaki yang seorang lagi sedang dalam nazak dengan kecederaan parah di kepala,dan sayup-sayup kedengaran suaranya memanggil.. mummy…. mummy…. mummy……

Tangan pemuda yang melekat pada perempuan itu masih memegang zakar lelaki yang nazak itu.

Ahli bomba itu terjelepuk. tidak pernah dalam hidupnya terbayang akan boleh terjumpa keadaan seperti ini. Dengan semangat dari kawan-kawan, beliau segera bangun dan mengambil gergaji besi untuk memotong kenderaan yang remuk itu. Mereka mesti melakukannya secepat mungkin, sebelum kejadian yang memalukan itu dilihat oleh orang ramai.

Dalam kegelapan malam itu mereka bertungkus lumus membuat apa yang patut.Dalam kesibukan bekerja tiba tiba bulu roma ahli bomba itu meremang naik, badan nya menjadi seram sejuk dan dada berdebar kencang. Sambil bekerja, dengan jelas dari sudut mata beliau kelibat satu makhluk hitam yang sungguh besar memegang pedang, dengan muka yang sungguh bengis dan berang, nafasnya mendengus radang, mundar mandir dan mengelilingi kawasan kemalangandengan gaya orang yang tersangat marah. Dalam hati ahli bomba itu berkata, “Ya Allah, besarnya kekuasaan mu, mungkin inilah dia malaikat maut yang dikatakan itu”.

Mereka mengeluarkan mayat-mayat tersebut satu persatu kecuali mayat wanita dan lelaki yang tidak dapat dipisahkan itu. Pada leher wanita tersebut terkalung tasbih yang memancar apabila terkena cahaya. ahli bomba itu melihat dengan jelas terdapat ukiran salib pada setiap butiran tasbih tersebut akibat pancaran cahaya bulan. Astaghfirullah hal azim!!, masyaAllah!! apakah yang telah terjadi???Selepas memeriksa dokumen pengenalan diri mayat2 tersebut, jelaslah bahawa wanita itu adalah ibu kepada kedua lelaki tersebut. Agama yang tertera dalamnya ialah islam dan nama-nama mereka didahului dengan mohd dan nur………

Beginilah akibatnya orang yang telah melampaui batas melepasi garisan yang telah di tetapkan oleh Allah. Balasan Allah terlalu pantas sehingga kita tidak sedar ianya datang.Begitu juga orang yang menyebarkan dosa dan maksiat insan lain. Apa yang akan terjadi jika orang lain terpengaruh dengan apa yang dilihat?

Mereka akan melakukan kemungkaran hasil pengaruh kita. Selagi mereka melakukannya selagi itu kita mendapat bahagian dari kemungkarannya itu.

Apakah akan terjadi jika mereka melahirkan anak luar nikah? itulah tanggungan kita hinggalah keakhir hayat mereka dan cucu cicit mereka. Akan datang apabila kita telah berumur,janganlah kita tanya mengapa musibah terjadi kepada kita, mengapa anakku cacat? Mengapa aku, anakku cucuku kena kanser? mengapa berlaku kemalangan yang dahsyat hingga mencacatkan aku, anakku dan ahli keluarga ku? Mengapa aku di tipu?,mengapa aku, anakku, ahli keluargaku dirompak, dirogol, dicederakan, mengapa ahli keluargaku melakukan jenayah, dipenjara dan dihukum?

Sesungguhnya Allah itu maha adil. Dia akan membalas setiap apa yang kita lakukan secara sedar atau tidak.Bertaubat dan kembalilah ke jalan yang diredai. Membuat dosa adalah fitrah manusia. Allah akan mengampunkan dosa kita kepadaNya walaupun sebesar mana sekalipun. Tetapi berbangga dengan dosa yang kita lakukan dan mempengaruhi manusia lain untuk sama membuat dosa adalah seburuk-buruk dosa dan hutang dosa ini bertambah selagi manusia yang kita pengaruhi itu membuatnya akibat kita.

Wallahualam..

Nauzubillah Min Zalik

renungkanlah…….. dan selamat beramal - sumber:cehabaq.com

10 ulasan:

Awanama berkata...

I don't buy this story.

Awanama berkata...

Saya dah berumur 55 tahun, inilah pertama kali membaca cerita sekeji ini

Awanama berkata...

Macam tak percaya kejadian yang diceritakan itu. Entahlah.....

Web Sutera berkata...

Subhanallah! Subhanallah! Subhanallah! Mohon perlindungan Allah. Amin ya Rabb.

GB, izinkan saya guna dan olah kembali kisah ini, dan insya-Allah akan dimuatkan dalam sebuah buku.

Awanama berkata...

Subhanallah!!!... zina ibu dan anak. ada kisah mcm ni kat Malaysia...

Awanama berkata...

Mnt kesahihan cite ni. Trkadang niat tu baik untuk mnginsafkn tp prlu dgn sumber yg sahih jg.

madman berkata...

makhluk hitam tu marah sebab anggota bomba cuba menyembunyikan trajedi yg sepatutnya menjadi pengajaran kepada org ramai. itu pun tak terpikir ker.
bayangkan jika seluruh malaysia mengetahui kisah ini. tentu ramai yg sesat kembali ke pangkal jalan.

Awanama berkata...

Aduuuh..sy tak dpt tidur malam tadi tuan dek kerana cerita ni. Rasa loya saya bila ingatkan cerita ni. Tak terjangkau dek akal saya.

Awanama berkata...

setiap yg terlibat membuat menyebar membela memanjang2kan fitnah liwat DSAI juga akan menerima balasan, tunggu sajalah.

kalau pun betul DSAI bersalah, mengaibkan beliau adalah dosa besar.

jgn hairan kalau anak cucu penfitnah2 ini akan jadi peliwat perogol sumbang mahram dll satu masa nanti.

ingat2 masa muda dulu andalah yg menyebar fitnah dgn upah RM50. andalah hakim yg mengikut telunjuk pemimpin2 fasik.

rosmah najib mahathir rahim eskay saifool patail tak mati ke?

hakim cekelat hack, mokhtar dollah, kalid jefry, dr restina, megat jonid sudah tiada. kalaulah mereka boleh sms sudah tentu mereka akan bgtau penfitnah semua.. BERTAUBAT LAH!

salah ke tulisan ku ini? bukankah mati itu wajib pasti dan mesti berlaku.

Awanama berkata...

Anon Feb 13,2014,1000 am. Ada juga menuduh dan menfitnah mereka yang anda tidak suka dalam komen anda, satu jari menuding kepada orang lain, empat lagi kearah kamu. Pastikah anda orang-orang yang anda anggap 'menfitnah' DSAI' itu benar2 bersalah atau tidak bermoral? Pastikah anda DSAI tidak melakukan apa yang dipertuduhkan dalam mahkamah? Hanya Allah yang tahu kebenaran. Kita melibatkan diri dengan kancah politik kotor seraya mengundang dosa dengan perlakuan kita menuduh kepada mana2 juga pihak pada hakikatnya kita sendiri tiada bukti pertuduhan kita berasas atau sebaliknya.