10 Nov 2013

[TERKINI] Pengawal Kesalamatan Yang Bunuh Pegawai AMBANK Telah Diberkas

Kuala Lumpur: Pengawal keselamatan yang menembak mati pegawai Ambank Norazita Abu Talib, 37, dalam kejadian rompakan di Ambank cawangan Subang Jaya pada 23 Okt lepas, telah berjaya ditangkap polis pagi ini.

Perkara ini disahkan oleh Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar dalam laman Twitternya apabila beliau mengucapkan tahniah kepada pasukan Ops Cantas Bukit Aman yang dikatakan telah berjaya menangkap suspek di Johor Baharu.


Dalam kejadian pada pukul 6.18 petang itu, Norazita, maut ditembak oleh suspek ketika beliau membuka peti besi di dalam bilik kebal bank berkenaan, bersama-sama seorang lagi pegawai wanita.

Mangsa yang sudah berkerja selama 16 tahun di bank itu meninggal dunia di tempat kejadian susulan kecederaan parah pada bahagian kepala akibat ditembak dengan 'pump gun' oleh suspek.

Suspek kemudian melarikan sejumlah RM450,000 dari bilik kebal itu.

Rakaman video selama 32 saat, yang dipercayai sedutan CCTV memaparkan insiden itu, telah tersebar dengan meluas di laman sosial ekoran kejadian tersebut. -astroawani

18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tahniah PDRM!!!, pastikan pembunuh ini mendapat hukuman yang setimpalnya.....

Zul berkata...

Siap siap nak lari ke Batam penjenayah ni..

Tanpa Nama berkata...

Tentukan gantung sampai mati atau pun hukuman tembak bertubi tubi

Tanpa Nama berkata...

pastikan muka penjenayah tu tak ditutup masa kuar dlm media supaya org ramai boleh tengok puas2 & betul ianya memang muka sebenar sama dgn yg dlm cctv tu

vektor kuantan berkata...

Sekalung tahniah buat KPM dan seluruh warga PDRM

BaDiN berkata...

Hukum HUDUD patut dikenakan ke atas saspek ini jika terbukti bersalah.
Hukuman Gantung sampai mati tiada dalam Islam hanyalah Pancung Sampai Mati yang pernah dilakukan ketika zaman Sahabat.

Tanpa Nama berkata...

ini sudah kena tangkap..belum kena pancung lagi si pembunuh 2. dahulu masa kes altantuya si pembunuh dia pun kena tangkap, tapi bg lepas mcm 2 ja.. klu pdrm tipu mcm mana? bkn nye pdrm xpernah tipu org. polis ckp dh dpt tangkap, padahal nk tutup malu yg polis xpandai buat kerja.

Tanpa Nama berkata...

Hukuman mati perlu dilakukan di hadapan khalayak ramai supaya ianya dijadikan pengajaran dan teladan buat penjenayah atau bakal penjenayah. Inilah satu2 nya hukuman yang berkesan dalam usaha membendung jenayah yang makin berluluasa. Harap kerajaan dapat melaksanakan hukum hudud d malaysia sepertimana Brunei lakukan..

Tanpa Nama berkata...

Saksi dan bukti telah jelas. Hampir semua rakyat Malaysia dah tengok aksi melalui cctv yang tersiar dan dah tak jadi rahsia lagi. Itulah membunuhnya.

Sebelum dijatuhi hukuman mati minta dia jelaskan bagaimana dia memperolehi I/C palsu. Inilah masanya untuk mendapatkan fakta sebenar. Tak payah saling tuduh menuduh lagi.

Amuraria berkata...

luku & lepuk sikit sebelum jatuh hukuman ! ABU !

batu api berkata...

walaupon penjenayah berkenaan berjaya diberkas, suami norazita tetap tidak dapat ganti rugi dari penjenayah berkenaan dan duit ambank yang dirompak itu tidak diganti semula oleh penjenayah berkenaan...

Tanpa Nama berkata...

Kalau dah kena tangkap bolehlah sembang2.

Ada kemungkinan tak pembunuh ini telah lama ditangkap tapi dirahsiakan atas sebab tunai ringgit malaysia. Semua tahu dalam PRDM tak kira sebesar jin2 di bukit atau sehalus kuman2 disepelosok negeri, terlalu ramai amat kuat minum makan. Lagi pun Ketua Polis Selangor telah berkata polis yakin mereka dapat menangkap suspek tidak lama lagi seperti dalam laporan mStar online.

Bukan nak berkata buruk tapi SOP PRDM dah ada Trademarked entah boleh tak dimasukkan kedalam buku Guinness World Records. Setiap kali ada kes melibatkan wang tunai atau emas tulen MESTI ada sorang yang terlepas. Kalau dihitung dengan semua jari dicampurkan jari2 kaki sekali, memang tak cukup. Kalaulah Holywood beli buat filem, akan pasti ceritanya tak sependek filem Hindustan.

Seperti kes terbaru sekuriti filipina rompak kedai mas, 100 utas hilang hanya 10 saja yang jumpa. Yang lain dibawa lari oleh rakan, senang saja mungkin nak tutup 90 utas yang hilang itu. Seperti juga kes culik Nayati Shamelin Moodliar melibatkan 300ribu wang pampasan, anehnya ada sorang jugak yang terlepas. Percaya tak kalau besok ada rompakkan atau culik, mesti ada sorang yang terlepas.

Tanda tanya kenapa agaknya sekuriti Ambank ini lewat tertangkap... adakah kerana dia buat projek secara solo. Jadi tak ada kambing yang PRDM nak lepas. Kalau cepat tak sempat belanja kot. Kalau kita teka berapakah tunai yang akan dijumpai.... rasanya kalau kurang dari 50ribu, tak hairan. Memang dah agak pasti sekuriti ini akan dihukum gantung tapi apakah hukuman kalau ada yang tumpang kaya atas nyawa orang lain?

Tanpa Nama berkata...

Syabas PDRM...

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH, SYABAS & Terima kasih... PDRM....
Jangan siasat sekadar siasatroakan PASTIKAN dari dan bila dia dapat ic palsu tu....
Korek habis habis jangan sampai ada yang terlepas
GO TO THE ROOT OF THE PROBLEM
BAWA MALAUN YANG BERI KP PALSU, FIRAOUN YANG MENGAMBIL DIA KERJA DAN SIAPA YANG MELULUKANNYA...... JANGAN DIA SAJA KENA PENYEBAB MASALAH PERLU BERTANGGUNG JAWAB.

Tanpa Nama berkata...

Cungkil dulu sebelah biji mata. Bagi dia tau nilai sebiji mata anugerah Allah boleh tak dibeli dgn harga RM450k yg dirompak. Apatah lagi nilai nyawa manusia yg ditembaknya. Patut ditanam hidup-hidup.

Tanpa Nama berkata...

Tak baik buat ANDAIAN bgitu. Kalau benar bagai dikata biarlah mereka jawab di depan Allah.

Tanpa Nama berkata...

Bagi kat husband arwah tembak atas kepala penjahat nie buat secara live kat tv biar seluruh rakyat Malaysia tgk...ini sahaja cara adil utk semua...

Tanpa Nama berkata...

Haaa....buat ape simpan lagi..bukti dah kukuh la wei...nak bagi makan dalam lokap bagi gemok macam babi dulu ke...atau nak main bontot dia dalam lokap..polis pun ramai gak yg gay nya..tak heran...aku cukop2 tak setuju dgn undang2 longgar kat Malaysia ni..sampai bila nak pertahankan undang2 SOPAN SANTUN BUDI BICARA ANTAR SURAT RAYUAAN...alloooo bodoh sgt ke ape????...kalau dah ada bukti terang lagi ko org nak kasi sportlight 10 biji ke hapeee????..mahkamah dok tangguh2 buat ape???...takot tak de kerja nanti kena cop dgn penbangkang makan gaji buta??..pleaselah...jgn nak lembut sgt..kadar jenayah kat Malaysia dh terok pun nak tutup mata still nak pegang pada tatasusila 30 tahun lepas ke????....org asing gelak je dgn undang2 kita woi...masuk sini tak segan silu nak buat jenayah...org indon kaki samun rompak..bangla negro kaki skodeng anak bini org..bila indon carut kat youtube malingsia kuat main bontot reti plak kite nak melenting...tapi nyata benar pun..undang2 tunduk pada jenayah...bkn jenayah tunduk kat undang2..tukar weii tukar weiii....aku dah bosan lah dgn permainan bodoh sgt2 neh...macam lah rakyat Malaysia bodoh sgt...PKR ngan BN same jer bodoh..menyusahkan hidup org...Malaysia bangga dgn bagunan tinggi tapi sape punya???...kat chow kit,pasar seni,masjid jamek dah jadi negara indon nepal myanmar bangla dah....bukit bintang dah jadi negara arab bersatu dan sekarang indon plak cuba tawan bukit bintang dgn jual jam haram dikaki 5..mane org DBKL????...tak nak buat kerja ambil staff baru yg nak bekerja la weh!!...ape vite ni....senang2 je bg tanah dan premis kat org asing..kalau iyer ko org nak bg duit kat negara jgn lah sampai 100% bg kat org asing...dah lah bukak kedai perniagaan kat Malaysia! Staff pun import ambil org2 dia jugak..tak ke banggang!!...jgn nak menipu cakap bg org asibg buka perniagaan kat Malaysia bagus dan bagi peluang pekerjaan kat rakyat lah....kepala bapak dia yg ckp macam tu...ko org ni buta ke pekak..mane2 pergi semua nya warga asing..allo..aku dah servey..bkn 300rm bg gaji kat dia org..ribu2 jugak wei..jgn ckp org Malaysia tak nak tapi majikan asing ngan cina2 palat ni yg suka ambik warga asing....TOLOnglah ambil kisah hal2 mcm ni.DBKL skrg dah mcm tak de kerja..sikit2 nak serbu port gay..sikit2 nak serbu disco..woiii...yg terang2 kat luar buta pulak mata ko org..indon senang lenang dok berniaga kaki 5 jalan alor..takde sape nak kacau..org Malaysia sendiri takot nak bukak table takot kena rampas dgn DBKL..kalau setakat niaga kecil2 tak payah lah nak berkira sgt janji ada IC warganegara...indon yg tak de ape2..tak ade plak nak kacau..sbb ape??? Jgn ingat semua rakyat buta dan bodoh..tapi ramai juga rakyat Malaysia yg bahlol bg muka sgt dgn org asing..kalau BN sendiri tak bleh nak jaga negara ape lagi PKR..hancor Malaysia mcm ni..mane kita nak duduk kalau negara sendiri semua nya orang asing dah tawan...kedai makan indon dan india mamak lagi laris dari kedai makan org kita..bkn kah itu pentanda buruk...org Malaysia lagi support perniagaan warga asing bermakna org Malaysia sendiri yg menjahanamkan Malaysia..fikirlah wahai Malaysia!!!...