6 Nov 2013

Cegah Jenayah, Wanita DAP Selangor Edar Wisel Percuma


Wanita DAP Selangor melancarkan kempen keselamatan awam memerangi jenayah dengan mengedarkan 1,000 wisel percuma di sekitar Pasar Seri Kembangan, semalam.

Wisel itu diedarkan kepada orang awam, penjaja dan pemilik restoran.

Menurut Ketuanya yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP Subang Jaya, Hannah Yeoh, langkah itu wajar yang mampu menghalang berlakunya jenayah.

“Pihak polis juga bersetuju, kaedah meniup wisel ini boleh menghalang jenayah berlaku malah boleh membantu memudahkan tertangkapnya penjenayah,” ujarnya.

Menurut ADUN DAP Seri Kembangan, Ean Yong Hian Wah, kempen sebegini perlu digalakkan supaya masyarakat turut bekerjasama memerangi jenayah yang berlaku di sekitar kawasan mereka.

Turut hadir ialah Ahli Jawatankuasa Wanita DAP Selangor, Evonne Lee dan Medaline Chang.

Menurut Evonne, selain usaha itu, pihak polis yang melakukan rondaan juga perlu dipertingkatkan terutamanya di kawasan panas lebih-lebih lagi golongan wanita sering menjadi mangsa jenayah.

“Dua kes yang berlaku baru-baru ini masing-masing di Taman Bukit Belimbing dan Kampung Seri Kembangan, mangsa adalah wanita. Justeru kita berharap, dengan usaha ini dan kerjasama pihak keselamatan, jenayah mampu dibanteras dengan lebih berkesan,” katanya -Roketkini.

Tiada ulasan: