17 Jun 2013

Sultan Kelantan Gesa Pusat Selesai Bayaran Tunai Royalti Ikut Perjanjian!


Isu Tuntutan Bayaran Tunai Royalti Petroleum Negeri Kelantan... Hari ini Tuanku Sultan Muhammad ke-V yang kita sayangi bertitah lagi...

Petikan Titah KDYMM SULTAN MUHAMMAD V

Sempena Istiadat Pembukaan Penggal Pertama Dewan Undangan Negeri Kelantan Ketiga Belas Tahun 2013

BETA MENYARANKAN SUPAYA KERAJAAN NEGERI DAN KERAJAAN PERSEKUTUAN BERKERJASAMA DALAM MENYEDIAKAN KEMUDAHAN INFRASTUKTUR DAN ULTILITI DI NEGERI INI. ANTARANYA PEMBINAAN 'CENTRAL SPINE ROAD', LEBUHRAYA RAKYAT KOTA BHARU-KUALA KRAI DAN KEMUDAHAN BEKALAN AIR.

BETA JUGA BERHARAP SUPAYA PENYELESAIAN ISU TUNTUTAN BAYARAN TUNAI ROYALTI PETROLEUM DAPAT DISELESAIKAN MENGIKUT PERJANJIAN YANG TELAH DITANDATANGANI.



Sumber: pkrl

Ulasan GB

Kepada UMNO BN, jangan derhaka terhadap titah Sultan!

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mereka mahu melancarkan perang ke atas Al Sultan

Tanpa Nama berkata...

Nah! Amek kau BN/UMNO.. berkokok sana sini psl derhaka pada Sultan, skrg nak patuh atau tidak permintaan Sultan Kelantan? Jgn keluar pulak kenyataan bangang tolol, dolak dalih lidah bercabang!

Tanpa Nama berkata...

Harapan ku agar bila Tuanku jadi Agong selepas Sultan kedah, Malaysia akan menjadi negara yang amalkan Islam dengan adil. Saya harap setiap sultan harus sebolehnya hafal Al Quran dan menjadi teladan baik untuk rakyat.Jadilah lah Sultan saperti masa kegemilangan empayar Islam.

Tanpa Nama berkata...

Apa yang telah di persetujui dan tandatangani? Kerajaan pusat perlu laksanakan. Kalau seposen bagi lah seposen...Kalau takda jumlah selesaikan jumlahnya.,,, kalau masih tak jelas... Jelaskan. Berdosa ambik hak orang... Dan berdosa juga kalau mintak yang bukan hak kita.

F-aRn berkata...

Amat setuju dgn saudara...di zaman sblm kedatangan british, mmg kebanyakan sultan adalah 'alim. Sehingga dikatakan ada yg smpai ke taraf Wali. Sbb itulah dtgnya istilah Daulat. Apa yg keluar dr mulut sultan dgn izin Allah akan terjadi.

Carlos Santiago berkata...

aku tak sabar menanti sultan muhammad V menjadi agong.

Tanpa Nama berkata...

Jika kerajaan pusat tidak akur pada titah sultan bermakna dikira sudah menghina titah sultan...harap orang awam boleh buat laporan polis jika kerajaan pusat tidak akur dan polis sila jalankan tugas anda bawa pihak yg menghina titah sultan ini ke muka pengadilan...Allah Akbar

BaDiN berkata...

Keberkatan seorang tok guru Bergelar TGNA sehinggakan melahirkan Al Sultan yg alim lagi terpuji Pekertinya.Alangkah indahnya Jika Baginda DiTabalkan Sebagai Yg Dipertuan Agong.














Tanpa Nama berkata...

dah lamo doh umno bangkai tu derhaka pada sultan. tengoklah muko awang adek dan mustapa buleh ko ccayo? muko setan.