11 Apr 2013

[BERGAMBAR] KL Dilanda Banjir Kilat


Hujan lebat selama sejam yang melanda Lembah Kelang sejak 5.30 petang, menyebabkan beberapa kawasan dilanda banjir kilat.

Antara kawasan yang terjejas termasuk Jalan Tun Razak, Jalan Parlimen, Jalan Duta, Jalan Pudu, Jalan Cheras Lama, Jalan Chan Sow Lin dan Jalan Segambut.

Jurucakap Bilik Gerakan Bomba dan Penyelamat Kuala Lumpur berkata, hujanlebat dan banjir kilat itu menyebabkan keadaan trafik sekitar ibu negara sesakteruk di beberapa laluan utama.

"Antara jalan yang mengalami kesesakan teruk adalah Jalan Tun Razak, Jalan Duta, Jalan Mahameru, Jalan Kuching dan Lebuhraya Persekutuan," katanya ketika dihubungi Bernama.

Beliau berkata sehingga kini, terdapat satu laporan membabitkan pokok tumbang di pekarangan parkir Masjid Negara dan pihak bomba serta petugas Dewan Bandaraya Kuala Lumpur sedang mengalihkan pokok berkenaan.

Katanya, tiada laporan kemalangan jiwa dilaporkan dan pemantauan kini dilakukan di beberapa kawasan yang dilanda banjir kilat.

Jurucakap itu turut menasihatkan orang ramai agar mengambil langkah berjaga-jaga dan segera melaporkan kepada pasukan keselamatan jika kawasan rumah mereka dilanda banjir kilat. - BERNAMA












7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salah anwar? kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Alhamdullillah !!!

Ini suatu bala yang kechil ALLAH SWT tunjuk pada kita agar bertaubat sebelum lambat...

Tukarlah kepada kerajaan yang menegakkan agama Islam dari kerajaan yang memperlekehkan agama Islam.

Cukuplah...menongkat langit tiada guna !

Mungkin kah ini tanda tanda kegemilangan Firaoun Zaman Moden akan di tengelami air sungai...

Tanpa Nama berkata...

Hari tu kutuk Guan Eng tak pandai jaga Penang sebab berlaku banjir kilat.Ha.....kat KL ni banjir kilat apa crite???????Mana Raja segala raja "RajaNong Cheek? ?????"Kuasa Allah. Jadi jangan takbur wahai Umno Lanattullah.

Tanpa Nama berkata...

Innalillah wainna iLlah hirrajioun,
Takziah kepada yang kena musibah, lihat secara pesotif ini ialah peringatan kepada semua kita merancang Allah menetukan.
Tokwan ingat lagi mhi tv3 beberapa tahun lalu pengarah JPS ketika itu (sebelum perasmian) berkata dengan adanya terowong smart itu banjir di KL ' is thing of the past'. Tokwan ada call rancangan tu mengingatkan itulah harapan tapi jangan terlalu yakin dengan usaha kita hingga kita lupa usaha dan rencana Allah, tus talian terputus.....
Kini banjir kurang berlaku tetapi bila berlaku dahsyat sangat kemusnahannya, kwan tokwan baru 1 minggu beli kereta.... dah jadi kapalselam.....
NASIHAT tokwan apa juga usaha kita jangan sampai kita terjerumus dalam takbur dan lupa Allah, ingat peperangan Hunain........ berhati-hati pada 05/05/13.

Tokwan Perak.

Tanpa Nama berkata...

Cici kotoran lam utk ganti kerajaan baru...

Merak Langit

Tanpa Nama berkata...

Allah murka tau.....itu baru sikit

angah berkata...

Tak apa kena banjir kilat di KL, kalau kena banjir di Kelantan, Kedah, Penang? Dah pasti ada pak2 menteri akan berkata, peparitan tidak diselenggara dgn baik, maka mudah dilanda banjir. Di KL tak sampai sejam hujan, banjir di KL menjadi kelam kabut, Pak Menteri senyap menikus, tak berani kata apa? Tgu PKR memerintah lepas ni, apabila banjir berlaku, ada stateman pembangkang akan keluar.