1 Dis 2012

Allah Juga Pilih DAP Di Penang, PKR Di Selangor, PAS Di Kedah & Kelantan untuk berkuasa...

Allah Pilih UMNO Untuk Berkuasa.

Kalau dah terdesak, Tuhan juga diheret sama bagi mempertahankan hujah yang sememangnya tidak masuk akal.

Begitulah gelagat yang dilihat dalam perhimpunan agung Umno (PAU) apabila seorang perwakilan mempertahankan Umno daripada usaha PAS yang menganjurkan doa bagi kehancuran parti berkenaan dengan alasan bahawa Allah memilih Umno untuk diberi amanah dah kuasa bagi melakukan kerja Islah di negara ini.

Perwakilan Pemuda Umno, Reezal Merican Naina Merican dalam ucapannya juga berkata, soal menentukan kuasa pentadbiran sesebuah negara adalah hak Allah.

"Dalam soal kuasa, sepanjang 55 tahun, Dia memilih Umno yang memerdekakan tanah air.

"Umno dah diberi amanah, diberi kuasa.... Apa yang dilakukan? Umno buat pelbagai Islah (perubahan), keluarkan daripada penjajahan kepada kemerdekaan yang lebih mulia, memuliakan Melayu, memberi identiti dan meletakkan Islam di sisi Melayu," katanya.

Dalam ucapannya, Reezal turut mempersoalkan gelaran "Mursyidul Am" yang diberikan PAS kepada pemimpinnya, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Gelaran "mursyid" itu bermaksud "petunjuk", tetapi Nik Aziz sebelum ini didakwa memberi gambaran bahawa Umno merupakan parti murtad, kata Reezal.

"(Sebaliknya) ini 'Mudhilul 'Am, penyesat nombor satu," katanya sambil mambaca sepotong ayat Al-Quran yang menceritakan tentang kisah nabi Musa dan Fir'aun.

Turut menjadi sasarannya ialah Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim yang disifatkannya sebagai "pengkhianat" atas beberapa kenyataan ketua umum KEADILAN itu yang didakwanya menyokong keselamatan Israel.

"Barack Obama, David Cameron tidak (pernah) mengeluarkan (kenyataan).... Tidak ada keluar melainkan ketua pembangkang. Bukankah itu (dikatakan) pengkhianat?," kata Reezal.

Perwakilan lain yang mengikuti ucapan Reezal dilihat ada yang keluar sebaik sahaja dia menghina menteri besar Kelantan itu dengan gelaran yang tidak sepatutnya dituturkan oleh seorang pemimpin.- jalan pulang

13 ulasan:

cucukerinci berkata...

yg ni pemimpin Islam umno.....bertukar perangai ikut majlis .....dlm majlis setan dia pun jadi bapak setan....dlm Pau DIA nak tunjuk baik konon....

Salah Ad-din berkata...

setiap kejadian ada hikmahnya, tidak akan bergerak satu zarah pun kecuali dengan izinNya. Boleh ke UMNO memerintah selama 55 tahun tanpa izin dari Allah? Benarlah bahawa Allah yang pilih UMNO untuk mentadbir negara. Jikalau Allah tidak izinkan oleh ke berlaku? Tuan sendiri nak katakan Allah tiada kuasa di dalam hal ini? Gunakan hak untuk berfikir sebelum hak untuk bersuara!

Tanpa Nama berkata...

winable candidate Kepala Batas.. Hancussssssssss

Tanpa Nama berkata...

Kenapa air muka pemimpin tak ber seri ?

Tanpa Nama berkata...

org kalau dah nak tenggelam , sabut pun di gapainya..selama ni org takbir pun di persendakan,,skrg mintak nyawa,..kesian mamak 1 malaysia ni...

Tanpa Nama berkata...

Inilah seorang yang bodoh seolah - olah nak katakan Islam itu untuk orang melayu. En. Reezal tolong cari ayat dalam Al - Quran yang menyatakan Islam itu untuk orang melayu sahaja?? En. Reezal kau ni beriman kepada Allah atau UMNO? I baru aje lihat berita tv 3 sekejap berhabis presiden UMNO melafazkan sumpah atas nama UMNO bukan atas nama Allah. sebab itu jadi persoalan sama ada orang ini beriman kepada Allah atau UMNO.

Tanpa Nama berkata...

Jenis spesis mamak pedukang.

GEBU berkata...

Kumpulan mamak ni kalau sembahyang depa kuat sebab boleh tunjuk kepada orang tapi kalau puasa depa liat sebab tak ada sapa yang perasan.
Mamak AMerican kena tengok diri sendiri sebelum kita menuduh kepada tuan guru.
Tiada siapa yang boleh menafikan bahawa semuanya adalah ketentuan ALLAH SWT; bagi mereka yang beriman. ALLAH SWT juga yang menentukan petunjukan akan kehancuran UMNO/BN yang berlaku sekarang ini setelah ALLAH memberi ujian kepada kamu tentang kemenangan untuk memimpin negara selama 54 tahun tetapi kamu melakukan kemungkaran, kemunafikan dan kezaliman dalam tempoh tersebut. ALLAH SWT akan mematikan UMNO/BN selepas PRU13 kerana disaat kamu sedang nazak kamu masih lagi tidak beriman kepadaNya seperti mana ABU LAHAB.

Andre Irwan berkata...

Waktu ni masih lagi depa dok pegang kuasa, maka dikatakan Allah swt yang mengizinkannya berlaku. Tiada manusia yang beragama Islam tidak berfikir secara sedemikian kerana ianya adalah rukun IMAN.
Kita tunggu tengok. Kalaulah dengan izin Allah swt membenarkan PR memerintah walaupun dengan segala muslihat yang dilakukan BN, maka pada waktu itu AKU percaya depa akan salahkan Allah swt juga. Kerana bagi depa, depalah yang patut berkuasa. Depalah Melayu yang sohor. Melayu lain adalah sampah termasuk TGNA, TGHH, .... HARAMJADAH punya UMNO. AKU setiap kali berdoa dan memohon agar Allah swt membenarkan UMNO dihancurkan agar muslimin dan muslimat dapat hidup dalam suasana penuh keIslaman. Kerana UMNO inilah, ramai Melayu menjadi munafikun, fasik malahan menjadi murtad semata-mata mempertahankan Melayu. Aku percaya ramai yang faham apa yang aku maksudkan.
Tengok saja ucapan Tok Jib. Tolak fitnah tapi dok buat fitnah. HARAMJADAH. HARAMJADAH. HARAMJADAH.

Tanpa Nama berkata...

semoga allah ranapkan BN yang menindas dan menipu rakyat...

Tanpa Nama berkata...

PAS dilabelkan oleh Umno sebagai Parti Ajaran Sesat menyamai ayah pin. Sungguh berat tuduhan itu. Hanya kpd Allah doa dipohonkan.Anak2 kecil pun mengerti apabila ibu bapa & keluarga dituduh sebegitu.

Tanpa Nama berkata...

Mengenai Allah pilih Umno perintah Malaysia,sedarkah ia, Allah jua yg memberi Firaun, Namrud, Israel berkuasa. Adakah semua mereka ini diredhai oleh Allah? Apalah punya mamak yg bongkak bila bercakap.

Tanpa Nama berkata...

Ini mamak sorang perangai macam Yahudi jugak :

Say, "O you who are Jews, if you claim that you are allies of Allah , excluding the [other] people, then wish for death, if you should be truthful."

But they will not wish for it, ever, because of what their hands have put forth. And Allah is Knowing of the wrongdoers.

Al-Quran 62:6-7

Yahudi pun dok buat claim mengarut macam dia nie jugak , konon-kononnya mereka pilihan Tuhan !

Tuhan jawab dengan firman suruh mereka doa untuk mati kalau mereka rasa betul sangat !

Tapi mereka tak juga buat pun sebab mereka tahu apa yang mereka dah buat !