23 Okt 2012

Polis Berpangkat Pen. Pesuruhjaya Jalin Hubungan Sulit Dengan Isteri Konstabel

Johor Bahru: Seorang pegawai kanan polis yang didakwa mempunyai hubungan sulit dengan isteri anggotanya telah ditukar dari ibu pejabat polis kontinjen Johor.

Menurut sumber, pegawai yang mempunyai pangkat Penolong Pesuruhjaya itu ditukarkan sementara menanti tindakan disiplin yang akan dikenakan terhadapnya dari Bukit Aman, lapor mStar Online.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Johor, Senior Asisten Komisioner Datuk Ismail Yatim, mengesahkan kes berkenaan bagaimanapun beliau enggan mengulas lanjut kerana siasatan masih berjalan.

Sebelum ini, akhbar The Star pada 16 Oktober lalu, melaporkan seorang anggota polis berpangkat konstabel membuat laporan polis di Melaka terhadap pegawai atasannya kerana didakwa mempunyai hubungan sulit dengan isterinya.

Bagi mengukuhkan dakwaan tersebut apabila beliau telah mengekori isterinya pada 13 Oktober lalu di sebuah resort di Ayer Keroh dan mangsa mengaku menemui pegawai polis tersebut.

Bagaimanapun, wanita itu menafikan dakwaan beliau tidur dengan lelaki berkenaan.

Konstabel itu kemudiannya membuat laporan polis di Johor BahRu beberapa bulan lalu terhadap pegawai polis yang sama atas alasan serupa.

9 ulasan:

Hj Din berkata...

Dari segi etika memang salah, dari segi hukum pun memang salah juuga, apa pun memang salah. Perbuatan MENDEKATI isteri orang memang salah. Namun berikan sedikit ruang untuk kita melihat apakah yang menyebabkan ia berlaku begitu. Tentu ada kelemahan @ kekurangan dimana-mana dan kelebihan atau kekuatan dimana-mana.... Bukan apa saja sebagai panduan kita semua !

Tanpa Nama berkata...

melawan nafsu setan ini bukan mudah, seperti menjejaki drone amerika di pakistan...

apa nak jadi dengan umat malaysia ini. tanda tanda bala menerjah negara ke arah jahanam akan ber mula dari dalaman.

fight the war within...those two legs!

Tanpa Nama berkata...

Marriage is not a game but people make marriage a game

Tanpa Nama berkata...

syaiton penggoda sebab tu Allah peringatan manusia ikut lah panduan yang di turunkan kalau tak mau ikut jadi lah pengikut syaiton tak sempat taubat dapat laknat dari Allah.

Tanpa Nama berkata...

Patutlah tiba-tiba saja ada ACP baru di JB.

Tanpa Nama berkata...

kalu dah namanya hubungan sulit mesti ada seks.. kesian rakan polis
kawan makan kawan

Tanpa Nama berkata...

Adalah perbuatan yang sangat memalukan bagi seorang isteri apabila tidur denagn pegawai kepada suaminya. Memalukan nama baik si suami bila berdepan dengan orang ramai didalam pejabat. Apapun semoga kes berjalan lancar tanpa campur tangan dari mana-2 pihak.. Ini kerana bukan mudah untuk menghukum seseorang yang berpengaruh..hmmmm

Tanpa Nama berkata...

Salam, sy krg fhm dgn berita ini.... Mksudnya ACP yg brtgs di JB tu kah yg baru dpindahkan (setelah kes ini terbongkar) ? Bermakna juga, ACP itu dl nya bertgs di Melaka...?

Pegawai bawahan yg membuat laporan itu di Melaka....bermakna mereka di Melaka mula2nya (kedua2nya)....?

*mana2 pihak yg tahu - harap dpt beri penjelasan.....sbb mungkin ada kena mengena dgn kawan sy yg td nmpk pelik...sejak semalam musykil, sbb biasa bwk kreta, tp sjk 3 hr lps tak plk. Malah ank pn dibwk brsama....

Osama berkata...

Polis Raja Di Malaysia....
Malaysia boleh!!!!...Boleh jahanam!!
Harapkan Pegar, Pegar makan padi! Ni lah dia?