23 Okt 2012

Chua Soi Lek Kini 'Murshidul Am' Umno

Umno bolehlah berpesta habis-habisan apabila Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek makin ganas mengutuk Islam, kata Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu (gambar).

"Ego Presiden MCA sudah melambung hingga ke peringkat tidak takut apa-apa pun lagi untuk mengutuk dan menghina Islam.

Dia tahu Umno pasti melindunginya.

"Sekarang bolehlah Umno, ulama-ulamanya termasuk lebai-lebai pecacai terbarunya dan semua yang mengampu bodek parti itu memeriahkan lagi sepuas-puasnya pesta mengutuk dan menghina Islam," katanya sambil menyifatkan Chua seolah-olah ditabalkan sebagai 'mursyidul am' Umno dalam pakatan jahat mereka menghina Islam.

Mohamad mengingatkan bahawa pakatan jahat mengutuk dan menghina Islam diasas dan dimulakan oleh para pemimpin Umno dan semakin menjadi-jadi apabila PAS memerintah Kelantan pada tahun 1990.

"Semua kutukan, penghinaan dan persendaan mereka direkodkan dalam sejarah.

"Contohnya, merekalah mencipta istilah 'sup tangan' untuk menghina dan mempersendakan hukum potong tangan seperti yang diperintahkan di dalam al-Quran," katanya.

Apabila mereka melihat para pemimpin Umno berbuat demikian, orang-orang bukan Islam akhirnya semakin berani menghina Islam secara terbuka dan lantang, kata Mohamad.

Beliau yakin, orang-orang bukan Islam seperti Chua tidak akan berani mengutuk dan menghina Islam jika para pemimpin Umno tidak mengajar mereka berbuat demikian.

"Kenyataan Chua bukan sekadar menolak perlaksanaan hudud berdasarkan keyakinan agamanya dan tafsirannya terhadap Perlembagaan, tetapi sudah melampau hingga ke peringkat mengutuk dan menghina Islam," katanya.

Mohamad menyifatkan apa yang dilakukan oleh Chua itu sebagai menyambung kerja Umno yang kini sudah pandai berdalih dengan alasan kesesuaian masa untuk melaksanakan hudud, maqasid syariah dan sebagainya.

"Dulu ketika mereka tidak pandai lagi menggunakan hujjah dalam ilmu-ilmu Islam seperti maqasid syariah untuk menolak perlaksanaan hukum Islam, para pemimpin Umno dan pengikut mereka mencaci dan mencerca hukum Islam habis-habisan dan menuduh hukum Islam primitif, menimbulkan huru hara dan sebagainya.

"Kerja jahat itulah yang kini disambung oleh Chua sekarang dengan restu Umno yang sengaja berdiam diri dengan perbuatan Presiden MCA itu menghina Islam," katanya.

Mohamad bagaimanapun menolak dengan tegas untuk menghina agama Chua.

"Kita tidak akan hina agama Presiden MCA itu seperti dia menghina agama kita kerana perbuatan itu dilarang di dalam al-Quran.

"Kita adalah manusia yang bertamaddun yang tidak akan melakukan kejahatan seperti yang dilakukan oleh Chua," tegas beliau.

Ulasan GB

Amik kau. Pencacai UMNO selalu menuduh kononnya Karpal Singh atau Lim Kit Siang telah menjadi Mursyidul Am PAS, tetapi hukum kebenaran dan keadilan memulangkan semula tuduhan dan fitnah jahat itu kepada mereka apabila sebenarnya UMNOlah yang BISU apabila Chua Soi Lek menghina Islam.

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kenyataan pornstar A Lek tu akan menambahkan lagi kebencian orang Melayu pengundi atas pagar.......InsyaAllah akan tamat le pemerintahan UMNO-BN dalam pilihanraya ke 13 nanti.......sama-sama le kita doakan....

Tanpa Nama berkata...

Pasti Allah akan menimpakan sesuatu keatas mereka2 yg terlibat dgn tindakan si harbi ini..sewajarnya tiada lagi keamanan bg CSL utk terus hidup sejahtera dimuka bumi Allah ini dgn sikap melampaunya itu..

Raja Kapur berkata...

Haji Najib dah terang-terang tak berani dgn CSL.

err.. Raja-Raja Melayu apa cerita?

Tanpa Nama berkata...

Xde hasil pn diaorg nak citer...mulut penuh...mana leh ckp

Tanpa Nama berkata...

Ambil tindakan undang-undang segera terhadap si biadab Chua Soi Lek. Jangan biar bara menjadi marak menyala.

Tanpa Nama berkata...

salam pd semua yg beragama islam...sanggop kah semua dok diam diri tanpa memikirkan bagaimana utk TEGAS dgn penghinaan ini????sunggoh memalukan....

Tanpa Nama berkata...

dulu c samy velu..ada keluar kenyataan apa quran bolih tolong... sekarang ni CSL lepas ni najibur pulak buat hal.. pun senyap jerrr xde yg berani angkat suara?

Tanpa Nama berkata...

ceh biadap sungguh CSL tu..aik yg aku pelik sgt2 mana mufti2 di Malaysia ni..diam makan gaji buta ka???..takut untk amik tindakan tegas pd CSL la tue.....Mana pulak ulama2 umno yg begitu gah dikaca tv dok bg ceramah n tazkirah dok cite pasai agama x kira masa..xkan senyap jee..MANA PULOK HANG HASSAN ALI??? diam pulok dia.ke sibuk nak kira bape ekor lembu nak tumbang untuk raya korban ni..haha

Tanpa Nama berkata...

Sesungguhnya Puan Najib telah Mendodolkan dirinya dengan melantik Murshidol Dodol Chua Go Lek, yang mengolek tubuhnya untuk Puan Najib.

Nampak sangat si setan setan ini telah membahalolkan diri mereka di khalayak umum.