3 Okt 2012

Pelakon Hebat Senaman Punggong, Bagi Air Di Balakong Kini Tuntut Air Percuma Di Puchong



Cukup-cukup hebat manusia yang ini. Anda sudah mengenalinya. Sebelum in i beliau beraksi senaman punggong di rumah Ambiga, selepas itu kami dedahkan tentang pelakon yang dikenalpasti membahagikan air di Balakong, sekarang ia memegang watak utama demonstrasi tuntut air percuma di Puchong Selangor.

Siapa? Siapa lagi kalau bukan Presiden Persatuan Veteran Tentera Melayu (PVTM), Mohd Ali Baharom!

Gambar tersebut di disiarkan oleh akhbar tempatan dan kita amat cam dengan topi yang digunakan. Cukup hebat beliau dengan topi komandonya itu.

Di dalam "filem" terbaru ini, beliau bersama-sama kononnya dengan 5,000 orang (itu angka BERNAMA, sedangkan dalam gambar kelihatan cuma 50 orang saja) penduduk Pangsapuri Putra Perdana mengadakan bantahan menuntut air percuma yang dikatakan telah dijanjikan Kerajaan Selangor.

Peguam kepada demontsran ini, Kamarudin Ahmad berkata bahawa “Semua kes diserahkan kepada Mahkamah Tinggi untuk diadili dan jangan mudah terpengaruh dengan dakyah tersebut kerana kes ini bukan fitnah tetapi berdasarkan bukti (manifesto).”

Cukup pelik bagaimana seorang peguam boleh membuat tuntutan dengan bersandarkan "manifesto" sedang manifesto bukanlah satu akujanji atau perjanjian bertulis (kontrak) yang mempunyai kuatkuasa melalui undang-undang.

Seperkara lagi, seperti yang diumumkan berkali-kali oleh kerajaan Selangor, mereka yang layak untuk mendapat air percuma ialah mereka yang menggunakan meter persendirian dan bukan meter pukal. Tetapi ada pihak yang sengaja tidak mengindahkan syarat tersebut dan membuat tuntutan tunggakan dengan dibantu oleh agen-agen pembakar sentimen.

Pihak mereka terlupa bahawa kerajaan negeri Selangor mempunyai ruang untuk menyaman semula pihak yang melakukan kakacau ganggu (nuisance), fitnah (defamation) dan tanggungan keras/tegas (strict liability) di bawah undangh-undang tort!

Jawapan tegas MB Selangor sebelum ini: NTBL (No time bo layan)....terhadap bayar tunggakan air percuma adalah tepat.

17 ulasan:

Andre Irwan berkata...

Sebiji macam perangai Yahudi. Sayang sangat pada manusia jahat ni. Dilahirkan sebagai manusia HEBAT anugerah Illahi tapi sayangnya bila dah besar dan cukup tua, bertukar jadi perangai pengkhianat ala laknatullah Yahudi.
Islam tu HEBAT dan umat Muhammad saw pun sepatutnya HEBAT. Yang dok buat khianat ni sejak dulu lagi ialah Yahudi. Manusia inilah yang digelar Melayu Yahudi.
Lihat saja pada manusia yang HEBAT di Malaysia seperti TGNA, TGHH,DSAI, ... Pernahkah depa ni dok buat fitnah kat UMNO/BN??? Depalah yang dok kena fitnah oleh UMNO@APCO laknatullah tu. Pi mampos dengan anak haramjadah tu.

Awanama berkata...

Kesian bila melihatkan aksi askar pencen ni, tak malukah kepada anak, isteri dan rakan askar pencen serta askar yang masih bekhidmat. Dah lah dulu, menjadi ketua tunjuk ponggong tapi sekarang ni pula nak tunjuk hero pasal kes air pulak. Cukup2lah , saya anak askar pencen teramat malu dengan gelagat tak tentu hala mana-mana individu yang sebelum ini pernah berkhidmat mempertahankan negara tapi sekarang menjadi pencacai UMNO/APCO/syaitan yang dikenali. Banyak2kan beribadah kerana diri tu dah pencen dan rumah dah kata pergi kubur sedia menanti...

Awanama berkata...

nak air percuma koreklah perigi kat tepi rumah tu, tapi duduk kat flat mana ada tanah, sedarle diri sikit. jangan jadi manusia yang bodoh, lembu pun tak sebodoh ini.

Awanama berkata...

meter INDIVIDU paham tak?????????? bukan meter pukal Bangangggggg!!!!!!!! Samanlah SYABAS tuh sebab meter pihal SYABAS yang bekalkan, mereka tak mahu bekerjasama dengan kerajaan negeri..... Bangkai betul puak2 nih.........

Awanama berkata...

Abe ali terpaksa jadi yahudi melayu lahanat,demi untuk hidup anak bini juga dia pun nak juga seperti jamal pak tonko yg pakai ferari.Jadi lembu..pun lembu la..

Awanama berkata...

Amat sedih melihat ada segelintir orang Melayu yang sanggup membahalolkan diri mereka untuk sekadar duit upah yang secoit. Memalukan bangsa Melayu sahaja...

Awanama berkata...

nak air free saman syabas...dia yg sediakan meter individu or meter pukal...jgn nak demon benda yg mmg patut d sediakan...bukan buruk2kan kerajaan yg memerintah d selangor...
sedar tak kalian yg dlm gambar tu buat lah demon mtk kerajaan pusat jgn suka/i naikkan gula telor minyak.. itu lg penting dan perlu.. boodooooh

Awanama berkata...

jual ponggong tak masyuk buat demo air , manalah tahu tuan anjing kasi balen2 tulang untok anjing2 kurap menyalak

Awanama berkata...

berbaju batik biru, berkaca mata, sebelah kanan ali pencen, sedang berucap itu namanya RUSYDAN..Ketua umno cawangan apartment rista villa di putra perdana. Beliau juga adalah YDP PIBG SMK CYBERJAYA...Ahli2 yg hadir itu adlah ahli2 umno dari taman putra perdana..sekian.

wonder why berkata...

Kalau dalam askar dulu, Prebet cebuk saja, tak perlulah jadi ketua sesudah pencen.

Awanama berkata...

dh banyak kali MB bgtaw yg dpt air free tu yg pakai meter persendirian bukan pukal, kalo nk tukar meter kenalah bgtaw JMB korg then JMB kena bgtaw SYABAS.. sbb syabaslah yg akan uruskan ptukaran meter.. aku yg tak pandai sgt ni pun boleh bfikir dgn baik..

tanda soal berkata...

orang ini suka sangat memohon laknat dari allah swt! amin...

Awanama berkata...

Dah 4 tahun lebih PR perintah Selangor, kenapa baru sekarang nak bising mintak air free..??? Kenapa zaman BN perintah dulu tak mintak air free..??? mmg dasar penchacai

Awanama berkata...

Mintak kt najib la bongok..drpd bg rosmh pkai cincin beg tgn berjuta baik korg mintak kt najib..dasar ati busuk ..ngn umno berabis beratus juta xla telolong korg ni..

Awanama berkata...

lahanat tak taw malu...mati sok azab ko ni!!

Awanama berkata...

tuntut jer lew ngan si ALi Baharom tu....Mcm cerita melayu Hantu Air...heheh

Awanama berkata...

Ali ni dulu prebet je.. Keja pun menuang. Bila dah berenti (bukan pencen) perangai pemalas prebet dulu x hilang2.. bila nak berubah agaknya.