29 Jul 2012

"Janji Ditepati" Dan Lain-lain Kecuali 1Malaysia Dipadamkan Dari Logo Merdeka


K'jaan ganti logo hari merdeka dengan '1Malaysia'

Kerajaan memutuskan untuk menggantikan logo sambutan Hari Kemerdekaan ke-55 yang menampilkan kempen "Janji Ditepati" selepas menghadapi kritikan pelbagai pihak sejak seminggu lalu.

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Rais Yatim mengumumkan bahawa langkah itu untuk "membendung salah faham".

"Untuk membendung sedikit salah faham kami (akan) hanya (menampilkan) 1Malaysia sebagai logo Merdeka (dan) Hari Malaysia," kata di laman Twitter.

Ulasan GB

Rasanya tak payahlah GB ulas panjang. Hakikatnya, janjinya sudah jelas tidak boleh ditepati. Itulah penjelasan dari hukum kebenaran dan keadilan dimana "Janji Ditepati" itu perlu dipadamkan dari logo kerana ia tidak benar.

Tuan/puan juga boleh baca komen-komen menarik yang terdapat di bawah artikel berkenaan. Petikannya:







12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Aku sokong pandangan Paklang Wahab apa kita kisah , kerajaan BN hari ini ( Aku kata kerajaan BN sebab aku tingok apa saja BN buat dia mesti nak masukan Logo dia , dia lupa yang dia tu kerajaan untuk rakyat bukan untuk BN )dah kena pemain dengan rakyat yang dah mula ceredik dan celik , tapi Najib masih dok ikut perangai turun temurun mereka iaitu dengan memberikan apa saja yang disuarakan rakyat ketika hampir PRU, lepas PRU semua apa yang beri akan diatarik balik dengan yang halus bagi mendapatkan balik segala sumbangan yang telah diberi seblum PRU , aku dah lalui perkara ini semenjak zaman Tengku lagi, jadi kita sama-samalah fikir dalam PRU13 nanti agar tidak jadi mangsa seterusnya .

wonder why berkata...

Nampak sangat pemimpin Barua Nasional Banggang.Buat kerja menggunakkan Lutut, dan bukan otak.Ketua Banggang melahirkan pemimpin Barua Nasional yang Bodoh.

Tanpa Nama berkata...

Semakin ternyata mereka ialah pemimpin dari kalangan yang bangang dan bengap. Semua tindakan akhirnya menyerlahkan kependekan akal dan kecetekan ilmu. Memang pemimpin sedia ada dah membusuk hingga ke usus.

zack berkata...

Tendang je si Rais tu..keras kepala dan bebal sangat.

zacky786 berkata...

tidak cukupkah apa yang kerajaan telah bagi kepada rakyat buat masa sekarang ?

masih ada kah lagi isu ketidakpuasan hati terhadap kerajaan dan negara yang kita duduk sekarang ni ?

mengapa perlu memaki dan komen seperti tu ..

kalau betul ingin mengubah kerajaan , kita tunggu PRU 13 nanti.. aku ingin melihat apa akan berlaku jika kerajaan di ubah .. :)

Tanpa Nama berkata...

First time dalam sejarah..bapa mertua ku (68 tahun) yang memang penyokong tegar UMNO maki hamun BN p*****k kerana tak tahan dah sebab asyik kena tipu. Dia bukan calang orang..ada jawatan dalam UMNO/APCO bahagian
Dulu bukan main dasyat BN janji nak bagi geran buat orang Kg Baru sampai mamak maideen N Y (Timb Ment Kewangan) datang..masuk TV1 beritahu kepada semua orang2 kampong.tapi haram semua tinggal janji..janji BN janji tak ditepati..Itu yang bapa mertuaku maki PU***AK terus lepas saja habis berbuka..
Hidup lah BN APCO dan 1N dengan janji yang buat untuk 1R..betullah janji ni sesuai buat mereka berdua di malam Mr N ditabal ke PM..

Tanpa Nama berkata...

Bukannya apa yang diberi oleh kerajaan kepada rakyat tak mencukupi tetapi apa yang diberi oleh kerajaan kepada kroni lebih daripada mencukupi.Sehingga rakyat sentiasa tidak berkecukupan kerana apa yang diperolehi oleh kroni terpaksa dibayar oleh mereka.Di mana-mana negara pun perasaan tidak puas hati terhadap kerajaan yang memerintah sentiasa timbul supaya kerajaan yang memerintah dapat melaksanakan pemerintahan dengan lebih baik. Jika tidak, pemerintah tersebut perlu ditukar. Kebanyakan rakyat tahu apa yang akan berlaku sekiranya kerajaan diubah dan mereka juga tahu apa yang akan berlaku sekiranya kerajaan tidak diubah.Keutamaan sekarang ialah kerajaan yang ada (UMNO/BN) perlu diubah kepada PR. Allah s.w.t tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum sehingga mereka berusaha mengubah nasib diri mereka sendiri.Wallahua'lam.

ayam hutan berkata...

Zacky 786, kamu nak tahu apa akan jadi kalau BN kalau di PRU13 nanti. Banyaklah pemimpin UMNO dari cawangan hingga ke memteri masuk dalam penjara.

Tanpa Nama berkata...

APA-apapun kita perlu tukar kerajaan untuk selamatkan Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

hahaha
mentaliti orang umno/bn

nampak sangat logo ciptaan budak tadika!

anak aku yg sekolah rendah pun boleh buat lagik baik dan cantek dari tuh la

The Seven Thing berkata...

madey kata org bijak masuk PAS, org bodoh mcm umno....apa nk heran klu makhluk mcm zackry tu, menteri2 BN sume bodoh bangang...ada ler sekor dua cerdik, tp xdak telo..x mcm lajim ukim....hidup PR, mampos BN

Unknown berkata...

mentaliti kelas pertama kan